[foto]Training diensthonden discotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[foto]Training diensthonden discotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:57

Vanavond zijn we met de jonge diensthonden die net hun certificaat hebben gehaald wezen oefenen in discotheek Plaza diCristo in Apeldoorn.

Afbeelding
Omdat de hond van boven naar beneden de trap moet, zo het donker in met felle lichten en veel herrie stond daar een pakwerker om de hond te "trekken", daar willen ze graag voor naar beneden Haha!

Afbeelding
Burgerstellen vanaf een podium.
Sommige vonden dat podium eem beetje eng, het was erg glad en van glazen tegels met blauw licht er doorheen schijnend.

Afbeelding
Deze had daar dus geen moeite mee Haha!

Afbeelding
Nog een foto van bovenaf.

Ik ben ook met Zilver (nu 7 maanden) binnen geweest.
Ze was niet echt onder de indruk, liep makkelijk de trappen op, keek niet eens naar de vloer van het podium en stond op het podium mooi te blaffen naar de mensen die voor haar stonden.
Eenmaal op de grond tussen de mensen vond ze het wat minder en begon ze behoorlijk te borstelen en zocht ze veel steun bij mij Haha!

caro_vt

Re: [foto]Training diensthonden discotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:08

Die foto's doen me aan onze overleden diensthond denken.

Ik moet toen een jaar of 10 geweest zijn, op wedstrijd.

Was ook in discotheek. Loeiharde muziek, stroboscopen, ...

Ik zag de pakwerker in slow-motion door dat licht... Ik herinner me nog het liedje dat toen speelde fired up van de funky green dogs...

Maar onze hond kon je niet intimideren, ging rechtdoor op z'n doel af...

Daarna volgde nog een oefening met een helikopter.

Als ik naar jouw foto's kijk, krijg ik het steeds nog een beetje moeilijk.

Je foto's zijn erg mooie herinneringen. Hou ze goed bij! En veel succes met de jonge hond!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:26

Da's inderdaad erg pittig voor de honden. Daar denk je als "brave burger" niet een twee drie aan dat de hond ook onder dat soort intimiderende omstandigheden zijn werk moet kunnen doen.
Krijg steeds meer respect voor die dieren. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:07

Dit was voor deze honden allemaal de 1e keer, we hadden nu "alleen" harde housemuziek, duisternis en felle knipperende lampen.
Het donker valt op deze foto's niet op omdat ik een behoorlijke grote flitser heb gebruikt.
De volgende keer komt daar ook nog rook bij en gaan we bekogelen met dingen als viltjes en lege emmers.
Omdat ze nu een keer binnen gebeten hebben is dat vaak geen probleem meer, ze denken dan alleen nog maar aan de actie die gaat komen Haha!
Kira loopt ook altijd heel "vrolijk" een disco of een kroeg in, ze staat dan echt op scherp Haha!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:11

In tegenstelling tot wat sommige mensen denken: deze honden hebbenPLEZIER in hun werk ! En gaan er echt voor de volle 100% voor!

Erg leuke foto' s Illindra. Als je er nog hebt, laat maar komen... Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:44

Gaaf zeg, wat je die beesten allemaal wel niet kunt leren. Ik denk dat die beesten ook erg gelukkig zijn dat ze mogen werken, ze willen zo graag....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:46

wow dat is wel indrukwekkend zeg
stoere foto's maar het zou niet mijn werk zijn m

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:23

Ziet er gaaf uit! Zou best wat voor Tessa zijn ook Haha!

Is dat borstelen inderdaad een teken van angst zoals een kennis van ons zegt, die in de hondensportwereld zit? Komt dat wel goed met Zilver dan? Of zou ze te angstig zijn voor dit werk? (Tessa borstelt ook vaak heel erg!)