Hoe krijg ik kattepieslucht weg?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 13:08

Mijn stiefbroer zit op dit moment in mijn huis met zijn niet zo zindelijke katten. Gevolg; als je de deur open doet, dan loop je tegen een muur van kattepieslucht op. Echt te smerig. Nu wil ik mijn huis verkopen zodra hij eruit is, maar hoe krijg ik de stinklucht weg? Iemand nog wat huishoudelijke tips?

Cassidy

Re: Hoe krijg ik kattepieslucht weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:25

Om te beginnen zou ik de vloerbedekking er uit halen. Wil je dat niet kun je proberen door het spuiten van Febreze de lucht kwijt te raken.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:29

Eerst goed schoonmaken uiteraard. Daarna wierook, daar krijg je alle luchtjes wel mee weg Knipoog

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:30

Er is nu speciaal spul om stinkluchten weg te krijgen , Oust! heet het geloof ik. (Zie reclame op tv Knipoog )
En gewoon goed luchten helpt ook altijd. Ramen en deuren tegen elkaar open.
Verder zou ik het niet weten eigenlijk. Geurkaarsjes helpen misschien ook wel.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:36

is het niet mogelijk de katten zindelijk te maken?? staan er wel genoeg kattebakken??
bij de dierenwinkel kun je spray halen waar katten een hekel aan hebben. als ze dus op bepaalde plekken steeds plassen kun je daar sprayen zodat ze het niet meer aantrekkelijk vinden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 13:40

Marye78 schreef:
is het niet mogelijk de katten zindelijk te maken?? staan er wel genoeg kattebakken??

Aan de oorzaak ga ik geen aandacht meer besteden. Waarschijnlijk zijn ze gewoon niet gecastreerd en sprietsen ze de hele boel onder.

Op de begane grond heb ik laminaat liggen, dus ik neem aan dat het daar niet inzit. Ik hoop dat het al een stuk minder is als ie z'n spullen verkast heeft.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:44

Tessebes schreef:
Marye78 schreef:

Aan de oorzaak ga ik geen aandacht meer besteden. Waarschijnlijk zijn ze gewoon niet gecastreerd en sprietsen ze de hele boel onder.

Op de begane grond heb ik laminaat liggen, dus ik neem aan dat het daar niet inzit. Ik hoop dat het al een stuk minder is als ie z'n spullen verkast heeft.

ja maar jij zit met de gebakken peren nu....is je broer niet duidelijk te maken dat hij ze moet castreren o.i.d??
sterkte ermee.... Ach gut

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:49

Tessebes schreef:
Marye78 schreef:

FF OFFTOPIC
zag in je topic dat je een stalling in rijswijk zocht, ik heb hierop gereageerd. hoop dat je er wat aan hebt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:10

Marye78 schreef:
ja maar jij zit met de gebakken peren nu....is je broer niet duidelijk te maken dat hij ze moet castreren o.i.d??
sterkte ermee.... Ach gut

Ach... laat ik het zo zeggen, dat verhuren is een hele goede les voor me geweest. Scheve mond

Marye78 schreef:
FF OFFTOPIC
zag in je topic dat je een stalling in rijswijk zocht, ik heb hierop gereageerd. hoop dat je er wat aan hebt.

Thanx.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:12

Je moet er rekening mee houden dat ook de wanden (behang) aangetast is, en dat het niet alleen in de meubels van je broer zit. Laminaat kan ook geurtjes opnemen.
Ik denk dat je heel veel flessen Febreze nodig gaat hebben..Lips are sealed

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:21

NIET Haha!
Er is niets zo erg als kattepis

Gewoon even spuiten op de plaatsen met iets lekkers voordat er kopers komen...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:24

Ik geef het een hel grote kans dat het óók in je laminaat zit. Die zal waarschijnlijk wel "nat" zijn op somige plekken. Het enigste wat je daaraan kunt doen is eruit met die hap!

Er is inderdaad niets zo erg als kattepies!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:32

Ik ga echt geen nieuw laminaat leggen, dat is het me niet waard. Dit ligt er net 2,5 jaar in.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:36

Dan wens ik je succes met de verkoop....Lips are sealed

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:42

Cassidy schreef:
Dan wens ik je succes met de verkoop....Lips are sealed

Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet zit te wachten op zulke reacties. De hele boel eruit en vernieuwen kan ik natuurlijk zelf ook wel verzinnen, alleen heb ik het geld daar niet voor. Het heeft met zo al genoeg geld en irritatie gekost. Ik zoek dus een wat simpelere oplossing.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:10

Marye78 schreef:
bij de dierenwinkel kun je spray halen waar katten een hekel aan hebben. als ze dus op bepaalde plekken steeds plassen kun je daar sprayen zodat ze het niet meer aantrekkelijk vinden.

Kun je dat niet gebruiken tijdelijk? tot je broer weg is. En dan het huis goed luchten e.d.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:18

Ik kan hem van de week wel even bellen wat hij er zelf over denkt. Misschien ruikt hij het zelf niet eens. Hij kwam gisteren samen met z'n vriendin even wat ophalen, gadver, die kattenstank hing gewoon om hun heen. Misselijk Misschien kan ik eisen, dat als ik de stank zelf niet wegkrijg, dat hij de kosten van professionele schoonmaak moet betalen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:20

ik ben ook nog opzoek naar het "wondermiddel". na de castraties van onze kater kon hij zijn plas niet inhouden en pieste dus op de terugweg in de doos en daar is ws wat van op de bekleding gelekt. Luchten helpt niks (helaas Verdrietig )

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:22

Biotex schijnt te helpen, las ik net ergens.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:28

Ik snap dat je niet zit te wachten op reacties over dat je het best je huis leeg kan halen.
Maar het is zo dat kattenpies erg hardnekkig is!

Ik weet uit ervaring dat je dat er niet uit krijgt. Je kan het hoogstens even "verbergen".

Weet je waar de katten van je broer hebben zitten plassen, of doen ze dat door het hele huis?

Ik vind het niet meer dan redelijk dat je tegen je broer zegt dat je verwacht dat je huis in precies de zelfde staat terug krijgt als dat je hem "opgeleverd" hebt. Toch?

Is het anders niet te regelen via zijn verzekering?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:36

Ik durf te wedden dat hij niet verzekerd is.
Verder rook ik het overal. In 1 kamer boven heeft hij tapijt gelegd, dus dat kan ik eruit trekken. Ik hoop dat het een stuk minder zal zijn als z'n meubels weg zijn. Hij had zelfs aangeboden om z'n meubels te laten staan, zodat het huis er bewoond uitziet tijdens de verkoop, maar daar heb ik maar vriendelijk voor bedankt. Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:41

Haha, dat geloof ik best.
Maar heb je nooit tegen hem gezegt dat je vind dat je huis.... eh..... niet heel fris ruikt?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:54

Ylana schreef:
Haha, dat geloof ik best.
Maar heb je nooit tegen hem gezegt dat je vind dat je huis.... eh..... niet heel fris ruikt?

Ik ben er niet geweest toen hij er in zat, ik vond dat hij recht op privacy had.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:58

Maar hoe weet je dan dat het er zo erg stinkt?

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:59

Vroeger had je in de handel Poepla Hoepla en daar kon je de gekste vlekken en luchtjes mee uit je spullen halen dus ook kattenpies... die van mij heeft er een tijdje in het verleden last van gehad.
Dat hebben ze toen uit de handel genomen en nu kan je volgens mij lichtblauwe flessen kopen en dan spuit je erop en dan goed met een vochtige doek naboenen...... moet je even in een goede dierenspeciaalzaak vragen.

Ik zou idd je broer vragen of hij hier iets aan kan doen, en je weet het als je 2 katten heb moet je 3 bakken in je huis hebben staan.
Dit is gewoon een gedrachtsprobleem van de katten.
Er is een boekje in de handel geschreven door een kattenpsycholoog en daar staan heel veel tips in vwb het feit als je kat in huis plast.

Voorbeeld: Stel je heb 2 etages en je heb 2 katten. Je kattenbakken staan allebei boven want je wilt die niet beneden hebben staan.
Dan gaat 1 van de 2 katten beneden achter de bank zitten plassen.....
Dan is het advies om 2 bakken boven te zetten en 1 beneden omdat kat no 2 dominant is en bv op de trap gaat zitten als kat no 1 wil gaan plassen. Die durft dan niet naar boven dus hij houd zijn plas zo lang mogelijk op.
Kat no 2 zit ondertussen nog steeds lekker halverwege de trap. Resultaat... kat no 1 houd het niet meer en gaat van pure armoede maar achter je bank plassen.......