kater -> sproeien

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

kater -> sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:06

Hallo
Mij kater van een half jaar sproeit de laatste tijd heel veel in huis.
Ik heb wel gehoort dat casteren niet altijd helpt.
ik wil wel graag weten hoeveel kans je hebt dat het gewoon doorgaat en of misschien ook huis, tuin en keuken middeltjes helpen.

groetjes sylvia

chillse

Re: kater -> sproeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:37

Het gebeurt niet vaak dat je een kater hebt die nooit sproeit, maar het is wel lekker als hij het alleen buiten doet ipv tegen je gordijnen. Mijn katers thuis deden het ook erg veel, dus moesten 's nachts naar buiten. Ze doen het alleen als het niet meer naar hun ruikt, en dit gebeurd dan ook meestal als je aan het verbouwen bent, of iets nieuwe hebt gekocht. Als het niet meer naar hun ruikt dan gaan ze hun terratorium afbakenen. Echte oplossingen hebben wij nooit kunnen vinden, die middeltjes en spraytjes hier en daar werkte bij ons gewoonweg niet.
De laatste tijd verbouwen we niet meer zo veel dus het komt eigenlijk nog weinig voor dat ze sproeien. Misschien heeft het ook te maken met de leeftijd, maar dat weet ik niet.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:42

ja, wij zitten nu middenin renoveringen van ons huis.
dus daardoor kan het komen, maar daarvoor deed hij het ook al maar wel minder.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:54

ik heb op tv gezien dat je op de plekken waar hij het doet aluminiumfolie op moet hangen, als hij t dan weer doet, krijgt hij het over zich heen en zou hij er mee moeten stoppen Verward Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het klinkt logisch >;)

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:29

Ik zou hem castreren. Bij 99 % is het dan over.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:34

nou 99% is erg veel.
vooral omdat de kater het al doet. als hij al sproeit, dan is de kans groot dat hij het blijft doen.
maar zowiezo, maakt gelijk een afspraak bij de dierenarts. dat hij nu sproeit is al een teken dat zn balletjes al werken, dus kunnen ze eraf.
want ik neem aan dat je hem zowiezo wil castreren.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 20:16

ja, ik wil hem zoiezo castreren, maar dat kan nog wel even duren omdat we tuis nog in de verbouwingen zitten en over 2 weken komt er een nieuwe pup.
is heb gehoort dat ze in maart bij ons in de buurt de castraties veel goedkoper maken, de helft van de prijs ofzo om de nakomelingen in te korten.

allemilium folie heb ik al geprobeert, de katten gingen steedt in de schoorsteenmantel zitten poepen en omheen sproeien maar die is inmiddels weggehaald (de schoorsteen)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:24

Castreren...
Als hij het dan nog doet is er niet veel aan te doen, dan hem gewoon te straffen en voor te zijn...

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:50

Wij hebben 3 katers (en één poes Knipoog ). Van de één kan ik me niet herinneren dat hij ooit gesproeid heeft, die is ook gewoon met 6 maanden gecastreerd. De tweede is ook gecastreerd met 6 maanden en volgens mij vóórdat ie ooit gesproeid had, maar die ging op z'n tweede jaar ineens wel sproeien Verward Nu doet ie het (na veel wegjagen als ie het deed) niet meer. De derde is nu 8 maanden oud en vertoont nog helemaal geen mans gedrag, om het zo maar even te noemen. Die is ook nog niet gecastreerd, omdat ie nog zo baby is. Wat ik persoonlijk dan weer raar (maar wel leuk) vind, want met 8 maanden zijn de meeste katers toch wel rijp?

In ieder geval zou ik dus sowieso wel castreren en mocht ie dan onverhoopt toch gaan sproeien, gewoon duidelijk maken dat dat niet mag (plantenspuit is een erg goed middel om een kat iets duidelijk te maken Knipoog ).

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:21

dank je voor de reacties Lachen
enne, een plantenspuit vind mijn kat niet erg op de een of andere manier dat beesie vind water leuk Pling

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:36

Mijn kater deed dit ook...echt overal...zo ranzig.. Misselijk

We hebben hem toen laten castreren... daarna heeft hij het NOOIT meer gedaan... echt nooit meer...

Ik weet niet hoeveel procent kans er bestaat dat hij het wel blijft doen...maar wij vonden het de moeite waard...en ja dat was het dus ook.. Lachen

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:40

onze kater deed het wel voor de castratie, nu is hij gecastreerd en doet hij het nog heel soms, alleen als hij op de bovenverdieping komt.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:08

Effy schreef:
. De derde is nu 8 maanden oud en vertoont nog helemaal geen mans gedrag, om het zo maar even te noemen. Die is ook nog niet gecastreerd, omdat ie nog zo baby is. Wat ik persoonlijk dan weer raar (maar wel leuk) vind, want met 8 maanden zijn de meeste katers toch wel rijp?

hij kan best rijp zijn. je kan dat goed voelen, voel maar eens of de balletjes zijn ingedaalt. als je ze kan voelen, dan kun je hem castreren