Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Dit meot je consequent doen, elke keer als ze iets doet wat niet mag. Ze hebben vaak zo door dat dit een straf is, want ze vinden het geen leuke houding
Als mijn konijn nu 'stout' doet (komt haast nooit voor) hoef ik mijn hand maar even wat op zijn koppie te drukken en hij kijkt gelijk schuldig 
_AnNeMaRiE_ schreef:ik heb ergens gelezen dat konijnen dat ook kunnen doen als ze zich in het nauw gedreven voelen..
.
)... maar een tijd terug begon ik te merken dat ze het een beetje zat werd, ze was altijd een heel lief konijn en iedereen kon haar aaien. Toen ik dat merkte heb ik besloten haar een tijd niet meer mee te laten gaan (we hebben 4 konijnen in totaal, waaronder twee blauwoogpooltjes) en het jongere mannetjes konijn in te zetten als vervanger. Maar goed; Het werd in een hele korte tijd van licht naar veel erger... een dag later gaf ik haar voer en toen hing ze echt in mijn hand terwijl ze dat nooit deed, ik gaf haar een flinke tik op dr neus en aaide haar verder over dr rug ze vond het niet erg,.. de volgende dag gaf ik haar weer voer maar ze begon al aan het begin de grommen en rare geluiden te maken, dus gooide ik het voer in haar voerbak (ze deed niks) en aaide haar weer over dr rug, ze gromde als een gek en weer had ze mijn hand te pakken. Dit heeft ze een aantal weken vol gehouden en ik wist eigenlijk niet wat ik moest doen (ik heb al zoveel konijnen gehad maar niets hield bij haar), ik bleef haar gewoon aaien en pakte haar gewoon vast zoals ik vaker deed, de hele tijd gevolgd door een hoop gebrom en ze probeerde steeds te bijten... vorige week was het ineens over, ik gaf haar voer en ze gromde of beet niet, aaide haar en ze gromde heeeel licht maar de dagen erop heeft ze niets meer gedaan. Kleine kinderen konde haar nog wel aaien trouwens, ze gromde wel maar ze beet absoluut niet.