Katten - Katerprobleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Katten - Katerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:14

Toen wij hier kwamen wonen liepen er een paar wilde katten rond waaronder 2 jonge. Eentje hebben we tam gekregen en de andere vertoeft hier ook nog steeds, maar kunnen we niet aaien. Nu hebben we een probleem met de tamme. Dit is overigens een kater, ik weet niet of dit wat uitmaakt. Vorige week lag hij in het stro te slapen en had ik niet door dat hij daar lag. Ik verschoof het stro omdat ik erbij moest en hij vloog beledigd weg. Het is nu inmiddels een week later en hij blijft voor mij weglopen. Voorheen reed ik in de bak en moest ik om hem heen rijden. Zodra ik hem riep kwam hij aangerent en hij miauwde altijd gezellig om je heen. Sinds afgelopen week rent hij juist weg als ik hem roep. Als ik hem wil aaien kijkt hij me kwaad aan en loopt weg en hij is alleen s'nachts hier, terwijl hij voorheen de hele dag hier rondliep.. Ik vraag me af hoelang dit gaat duren... ik heb geprobeerd hem te lokken met stukjes worst en dat ging goed, maar toen dat op was, was het weer hetzelfde verhaal.. Ik word er een beetje moedeloos van, ik ben toch best aan dat stomme beest gehecht geraakt en ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen....

piepelotje

Re: Katten - Katerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:31

Denk dat je hem wel heel erg beledigd hebt hi hi. Denk dat dat nog wel goed komt hoor. Maar misschien is hij nu toevallig ook wel veel weg omdat het katertijd aan het worden is.
Poezen worden nu krols dus hij heeft werk te doen.....
Suc 6 ermee

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:33

Jammer, maar ik denk dat het wel over gaat.

Zoiets heb ik ook soms met mijn kater.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:39

ik vroeg me dus ook af of het met "het kater zijn* te maken had. Aangezien ik geen verstand heb van katten.... Haha!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 12:41

ik denk dat ie doordat z'n vertrouwen is kwijt geraakt en dat heeft niet veel met kater zijn te maken, Je moet echt helemaal weer opnieuw beginnen met z'n vertrouwen te winnen. Dus mocht ie in de buurt lopen dat je hem zo kan optillen bv.. niet doen, negeer hem eigenlijk maar een beetje en laat hem zien dat je niet eng bent om het zo te zeggen.
Geef hem uiteraard wel z'n eten en hij komt op een gegeven moment vanzelf wel weer eens wat dichterbij kijken.
Succes OK dan!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:49

Ik denk dat ik zelf contact op zou nemen met de dierenambulance om eventueel een vangkooi te laten plaatsen. Op die manier kunnen ze hem vangen en castreren. Dat scheelt in elk geval weer een hele boel ongewenste katten!

Daarnaast weet ik dat wijlen mijn schoonmoeder altijd brokjes en een schuilmogelijkheid bood en gewoon rustig bij ze in de buurt bleef om het vertrouwen te winnen. Dat heeft natuurlijk maanden geduurd maar uiteindelijk kon ze de poes zelf pakken en naar de dierenarts brengen om te laten steriliseren.

Wij hebben zelf één van de 'zonen' van deze straatpoes geërfd. Het eerste nestje heeft ze na een paar weken naar het asiel gebracht en eentje kon ze houden. Dit is geen al te best fokproduct Haha! . Wilde en/of zwerfkatten hebben vaak allerlei gebreken. Deze kat dus ook. Wat niet wegneemt dat ie dit jaar al 15 wordt en nog steeds een ijzeren wil heeft!

Succes en geduld toegewenst!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:56

ja idd. castreren.
zo word hij wat makkelijkere en blijft hij gewoon bij huis. het kan zijn dat er in de buurt (krolse) poesjes rondlopen (wel erg vroeg, maar het kan)
en dat hij daarom zo opstandig is.

hoelang heb je hem nu al dan?

maar echt hoor, castreren. zoveel kost dat niet. en het is echt veel beter
zn karakter word er alleen maar beter op

en volgens mij hoort dit bij beestenboel Haha!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:04

Van AM naar BB gezet.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:46

Hahahaha moet je eens op vakantie gaan, kan je zien hoe lang ze dan boos blijven Haha!

Je hebt kans dat hij gewoon boos of beledigd is, of misschien deed het wel net een beetje pijn door het 1 of ander en kijkt hij jou daar nu op aan.

Zodra je zijn vertrouwen weer terug heeft zou ik hem iig laten castreren, dan zal hij ook wel wat aanhankelijker worden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:19

typisch iets voor half wilde katten he?

als er iets gebeurt vergeten ze dat gewoon echt niet meer.
wij hebben er ook zo een, maar dan een poes, als ik 1 x mijn stem verhef en dan niet eens tegen haar, dan is ze al weg en wantrouwt je meteen weer.

ik lok d'r dan met wat lekkers en dan gaat t wel weer redelijk..
is absoluut een kwestie van accepteren dat het dier dat karakter zo heeft en dat t waarschijnlijk altijd zo zal blijven.

zo vinden ze je aardig en zo hebebn ze een gigantische terugval en ben jij de boosdoener van al het leed wat hun is overkomen...
heel veel geduld hebben dus....