18 jaar oude poes met bloed in urine

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

18 jaar oude poes met bloed in urine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 00:36

De titel zegt het al:

Onze poes is fysiek aan het aftakelen. Ze is af en toe niet zindelijk, plast dan op de krant die we hebben klaargelegd en dan zie je dat er bloed bij zit.

Verder merken we niets aan haar, behalve dat ze aan het afvallen is. Ze eet goed, is vrolijk en nog erg aktief voor zover haar lichaam het toelaat.

We denken dat naar een DA geen zin meer heeft en alleen maar meer stress oplevert.

Wat is jullie mening hierover?

ellepel

Re: 18 jaar oude poes met bloed in urine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:02

ik zou juist heel snel met haar erheen gaan, is vrij duidelijk dat de nieren niet functioneren zoals ze moeten.

waarschijnlijk blaasgruis, blaasontsteking of nierfalen. met antibiotica en aangepast voer kun je dan nog een heel eind komen.

blaasproblemen komen heel veel voor bij oudere katten.
zou er dus wel mee heen gaan....

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:13

Ze is echt aan het aftakelen. We hebben de indruk dat ze er eigenlijk niet bij gebaat is als we naar de DA gaan: ze is heel bang in de auto en bovendien moet je dan weer elke dag een pil bij haar naar binnen werken wat ook stress op kan leveren.

Dat weerhoudt ons er eigenlijk van...

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:17

Als het met de nieren te maken heeft, dan denk ik dat je er speciaal voer voor krijgt. Ik zou iig even bellen met de DA. Misschien dat je dat voer dan zo op kan halen.

Veel succes!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:01

Ik zou toch ook even naar de dierenarts gaan. Dat levert even stress op, maar blaasgruis of een dergelijk kwaal is vrij makkelijk te verhelpen en met speciaal voer vervolgens te verkomen. Als je het zo laat kan het zijn dat Poes op d'n duur wel pijn gaat krijgen en dat wil je ook niet, denk ik Knipoog .

Mijn poekie is ook al oud en heeft sinds kort een schildklierprobleem waar ze 2x daags medicijnen voor moet krijgen, maar ze doet het er fantastisch op en ik ben heel blij dat ik toch naar de da ben gegaan met haar Lachen !

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:14

ik zou zeker ook naar de dierenarts gaan!
onze kat had dit ook dacht ik Lachen we moesten met een pipet-tje plas omzuigen en mee naar de dierenarts nemen..hij bleek blaasgruis te hebben, dacht ik !...en hij krijgt daar speciaal voer voor!

maar ik zou gewoon langs de dierenarts gaan..dan heb je ook zekerheid !!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:33

Ik zou zeker naar de dierenarts gaan met haar.
Onze kater werd ook onzindelijk en had ook bloed in de urine, maar dat bleek dus een blaasontsteking + blaasgruis te zijn.
Je kan hetbeste eerst even bellen met de dierenarts, omdat je eerst urine zal moeten opvangen. Aan de urine kunnen ze zien of het om blaasontsteking gaat. Je kan dus bij de dierenarts een injectiespuit ophalen zonder naald om urine mee op te zuigen. Verder kan je in de kattenbak snippers van een plasticzak doen, zodat je de urine er makkelijk uit kan zuigen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:12

dit hadden wij ook met een oude kater van ons alleen na een paar weken begon hij ook pijn te hebben.
wij zijn niet naar een dierenarts gegaan omdat het geen zin meer had.
toen hij pijn begon te hebben zijn we wel gegaan en hebben hem ingeslapen.hij was al 19 jaar Huilen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:54

Ik heb iig mijn moeder overhaalt om urine op te vangen.

Ben benieuwd wat er uit de uitslag komt...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:41

dat is idd de juiste manier als je niet meer met je kat wilt slepen. ik doe dat soms ook, is gemakkelijker. of als ik dingen herken dan geef ik het telefonisch door en kan ik later het (even zo bekende) recept ophalen, net als bij de mensendokter tegenwoordig.

ze zal toch pijn krijgen als ze het al niet heeft. een kat laat het niet altijd merken hè. soms gaan ze spinnen terwijl ze helemaal in de kreukels liggen, om zichzelf gerust te stellen. dit heb ik met meerdere katten al meegemaakt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 00:51

kun je niet vragen aan de DA om naar jou te komen(sommige doen dat) Knipoog