Het mysterie van de poes zonder oren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Het mysterie van de poes zonder oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 16:11

Jaja, ik weet het, het is een rare titel. Cool

Een paar weken geleden zat hier plotseling in de tuin een een kat klagelijk te miauwen. Later nog verschillende keren gezien en gehoord, en ook de buren kenden de kat niet. Kat zag er nog wel goed uit trouwens. Dus Amivedi maar eens gebeld en de dierenambulance (en hen een foto meegegeven), en een advertentie mèt foto op marktplaats gezet. Zonder resultaat. Omdat het zo koud was hebben we een doos met kussentje en dekentje in de schuur gezet en daar 's avonds laat telkens eten in gezet. De poes zagen we niet meer, maar het eten is de volgende ochtend altijd op.

Vorige week kwam ik samen met mijn vriend de straat in rijden (donker) en ik zeg nog tegen hem: joh, daar loopt een kat zonder oren! Hij nam het ter kennisgeving aan (en dacht, dat mens spoort niet Haha! ).

Eergisteren, wilde hij de schuurdeur dicht doen zodat onze eigen kat naar buiten kon en wat lag daar in de doos?
een poes zonder oren!!. Volgens hem had die poes totaal geen oren meer maar alleen twee gaatjes in z'n hoofd Verward Verward

Nu loop ik net naar de schuur, zie ik allemaal bloeddruppels op de drempel liggen en de zijkant van de doos zit helemaal onder de bloedspetters.

Wat een ontzettend raar verhaal! Wie eet nou 's nachts die brokjes op? Waar is de mauwende kat gebleven? En wat is het verhaal achter de kat zonder oren? (mijn vriend had verder geen vreselijke wonden gezien).

Ik krijg er een raar gevoel bij........

Ann

Re: Het mysterie van de poes zonder oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:19

Wat zielig! Het lijkt er op dat iemand de oren van die kat heeft afgeknipt, dat zou al dat bloed verklaren Scheve mond

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:29

Dit lijkt op dierenmishandeling... Sneu hoor...
Kan je het dier niet op de een of andere manier vangen (in een val lokken ofzo?), anders gaat het dier wel een heel pijnlijke tijd / dood te gemoet.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:36

Van AM naar BB gezet.

Ik moet zeggen dat ik het een bizar verhaal vind... hoop echt niet dat het echt dierenmishandeling is Scheve mond

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 16:45

Volgens mijn vriend zat er helemaal niks meer wat op oren leek, alleen twee gaatjes! Het zou misschien kunnen dat de oren geamputeerd zijn vanwege een mega-ontsteking of bevriezing (ik zeg maar wat).

En misschien is het bloed helemaal niet van de kat zonder oren maar van de mauwende poes.

Ik word er gewoon een beetje misselijk van. En ik heb ook geen idee wat ik moet doen, want ik zie geen van beiden meer.
Zolang de brokjes 's ochtends opgegeten zijn zetten we 's nachts de schuurdeur op een kier en zetten we eten neer.

Op marktplaats staat trouwens ook geen oproep voor een poes zonder oren......

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 16:47

De bloedspatten zaten trouwens maar aan één kant van de doos, dus dan is het niet waarschijnlijk dat allebei de oren door een dierenbeul zijn afgeknipt.

Zal amivedi nog even checken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:50

Heb je geen videocamera ofzo? Als je die dan ophangt?
Of misschien een babyfoon (als de dierenbeul dan in jullie schuurtje komt of je hoort gekrijs kan je gaan kijken.)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:01

De kat van een vriendin van mij heeft ook geen oren.
Die zijn er operatief afgehaald. Hij heeft nu ook 2 gaatjes. Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:41

bah, ik vind de verhaal nogal eng..

Brr,, ik hoop dat het niks ergs is.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 19:14

Milkaatjuh schreef:
De kat van een vriendin van mij heeft ook geen oren.
Die zijn er operatief afgehaald. Hij heeft nu ook 2 gaatjes. Lachen

Weet je ook waarom die oren eraf gehaald zijn? Er komt dan toch ook constant vuil in?

En... de 'mauw-poes' zit weer in de tuin. Voor zover ik kan zien is ie nog helemaal heel. En hij ziet er nog goed uit. Maar dan kan ook zijn omdat ie wat voer krijgt van ons haha.

Ik maak me ook altijd veel te druk om al die dieren.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:20

Ik word er ook een beetje onpasselijk van.. Arm beest, ik hoop maar dat er verder niks aan de hand is.. Geen sprake is van mishandeling enzo Scheve mond

Over klagelijk jankende katten; wij hebben er ook last van. Soms zijn het onze eigen katten met een muis, maar hun roep kennen we ondertussen al.
De laatste tijd horen we weer vreemde roepen, en eerlijk gezegd klinkt het alsof het beest enorm gemarteld wordt / is.

Gister lag ik ziek op de bank, en hoorde ik zelf het voor het eerst. Ik was alleen thuis en schrok me lam. Ben meteen naar de deur gerend en heb onze katten geroepen, twee van de drie kwamen binnen, en zaten op het terras, terwijl het gejank van de andere kant van het huis kwam. De derde kat was niet binnen, maar het was niet haar stem, zeer zeker niet. Zij heeft een heel hoog geluidje.

Maar het zouden best eens katers kunnen zijn, of vreemde (verwilderde?) katten die op jacht gaan (we wonen 'buiten' met aan alle kanten stukken land waar het barst van de muizen, hazen, ratten enz.) en katers komen natuurlijk ook voor de poezen (zijn gelukkig alle drie geholpen)

Maar ik vind je verhaal erg vreemd Scheve mond

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:08

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 16:00

Nou, ik weet niet hoe katten communiceren met elkaar maar het verhaal van de schuur met mandje en gratis eten heeft snel de rond gedaan Haha!

Zeg net weer een vreemde kat in de schuur. Waarschijnlijk hebben een stel katten 's nachts gevochten om het eten, dat zou het bloed verklaren. We gaan toch de schuur maar weer dicht houden. Ik heb nog geen vermagerde stumperds gezien hier.

Volgens mijn vriend begint het ook al aardig naar kattenpis te ruiken in de schuur Knipoog