Een paar weken geleden zat hier plotseling in de tuin een een kat klagelijk te miauwen. Later nog verschillende keren gezien en gehoord, en ook de buren kenden de kat niet. Kat zag er nog wel goed uit trouwens. Dus Amivedi maar eens gebeld en de dierenambulance (en hen een foto meegegeven), en een advertentie mèt foto op marktplaats gezet. Zonder resultaat. Omdat het zo koud was hebben we een doos met kussentje en dekentje in de schuur gezet en daar 's avonds laat telkens eten in gezet. De poes zagen we niet meer, maar het eten is de volgende ochtend altijd op.
Vorige week kwam ik samen met mijn vriend de straat in rijden (donker) en ik zeg nog tegen hem: joh, daar loopt een kat zonder oren! Hij nam het ter kennisgeving aan (en dacht, dat mens spoort niet

Eergisteren, wilde hij de schuurdeur dicht doen zodat onze eigen kat naar buiten kon en wat lag daar in de doos?
een poes zonder oren!!. Volgens hem had die poes totaal geen oren meer maar alleen twee gaatjes in z'n hoofd

Nu loop ik net naar de schuur, zie ik allemaal bloeddruppels op de drempel liggen en de zijkant van de doos zit helemaal onder de bloedspetters.
Wat een ontzettend raar verhaal! Wie eet nou 's nachts die brokjes op? Waar is de mauwende kat gebleven? En wat is het verhaal achter de kat zonder oren? (mijn vriend had verder geen vreselijke wonden gezien).
Ik krijg er een raar gevoel bij........