Dierenarts staat voor een raadsel.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Dierenarts staat voor een raadsel.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 22:24

Vanaf afgelopen maandag was onze hond niet lekker.Hij is al niet meer de allerjongste,maar was voor een 11 jarige nog flink actief.De honden lopen bij ons altijd los buiten op het erf en we zien hem vaak een dag niet.Nu lag hij vanaf maandag steeds op het erf en was bijna apatisch.Gisteravond was ik toch bezorgd omdat er totaal geen verbetering optrad.Ben met hem naar het spreekuur gegaan en daar bleek hij toch wel heel ernstig ziek.Hij had ,,los vocht,, in de buik en dat is een situatie die duidt op een ernstige aandoening.Hij is gebleven bij de dierenarts en vandaag hebben ze hem binnenste buiten gekeerd.Vanavond heb ik hem opgehaald en de rontgenfoto's bekeken met de veearts.Conclusie:Vergroot hart,vergrote lever,vergrote nieren en een vergrote alvleesklier.Ook zijn bloed is onderzocht en daaruit bleek dat hij echt voor zijn leven aan het vechten is.Zijn cholesterol had een waarde van 12! en daarbij was zijn glucosewaarde 23,9!Hij heeft nu hele zware antibiotica en prednison.Dit om te proberen zijn organen tot rust te brengen en de ontsteking die ergens zit weg te krijgen.De kans dat de hele behandeling slaagt is heel klein,maar we vinden het de moeite waard om hem proberen een beetje op te lappen.Zo heb je dus een springlevende en op het oog kerngezonde hond en binnen 2 dagen een doodzieke hond......... Ach gut

Melissa

Re: Dierenarts staat voor een raadsel.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:46

Jeetje, dat is niet niks!
Veel sterkte met je hond, laat je even weten hoe het afloopt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:02

oh jee...heel herkenbaar...
weet je het gaat vaak zo met honden en katten, zo is er niks aan de hand en zo zijn ze echt heel erg ziek..

mijn hond vroeger was ook niks mee aan de hand totdat ze bleef hoesten en dit niet overging, toen we bij de arts foto's hadden gemaakt bleek dat ze eigenlijk helemaal vol zat met tumoren, ze zaten werkelijk overal..
met een en ander aan pillen hebben we nog iets kunnen rekken, maar een twee weken later was ze helaas al zover afgetakeld dat t niet meer kon.

het ging zo snel..veel te snel..

meid ik zal voor je duimen dat t nog weer een beetje goed komt en dat ze nog een tijdje pleizer houdt in het leven..
sterkte....

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 12:07

Gisteravond na het paarden voeren gingen we nog even bij hem kijken en toen leek hij wel in coma,zover weg was hij.Ik probeerde hem wakker te maken en dat lukte niet.Even dacht ik zelf dat hij op dat moment overleed toen zijn adem stokte.Vanochtend, toen we zijn pillen gingen geven ,lag hij nog stil in de hooiberg,maar toen we net terugkwamen van Jumping zat hij in de stal;nog wel stilletjes maar niet meer zo apatisch.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 10:42

Ii begin nu toch steeds meer richting vergiftiging te denken Verdrietig en ga dat toch ook aan de veearts voorleggen.
Vanochtend kwam ik op stal en kwam onze hond mij kwispelend te gemoet lopen.Normaal krijgt hij altijd harde brokken maar omdat hj zo zielig was Ach gut had ik een blikje gekocht.Hij vloog het te met aan(kon toen ook mooi de pillen naar binnen werken).Mijn dochter kwam de stal binnen en daar reageerde hij ook heel blij op.Ik denk dat hij het ergste gehad heeft Pling ,ook omdat zijn ogen niet meer bloeddoorlopen zijn iets wat de laatste dagen ook steeds erger werd.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:34

Wij zijn onze hond in 24u kwijtgeraakt, zo snel kan het gaan Huilen
(Had een beroerte gehad..)

Sterkte ermee! Ach gut

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:24

Gatver... Dat is dus echt een van ded ergste dinegn die je kan overkomen. Veel sterkte

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:26

Heel veel sterkte Ach gut

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:44

Ik hoop dat hij toch snel weer op mag knappen. Zo sneu als je beestje zich ziek voelt. Sterkte Ach gut

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:24

Ik dacht meteen al aan vergiftiging, zeker omdat hij normaal losloopt op het erf. Kan het zijn dat hij een of andere rare plant ofzo gegeten heeft?

Nou, in ieder geval, gelukkig gaat het beter Lachen .

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:05

Of hij heef iets verkeerds gegeten ofzo?
Ik zou het niete weten.
Vergirftiging kan idd ook!
Gelukkig dat er verbetering in zit!!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:05

jeetje, maar hopen dat t goed komt.

Heel veel sterkte Ach gut

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 22:55

Hij gaat tot op heden hartstikke goed.Eet als een dijker en dat komt goed uit want hij krijgt natuurlijk zijn medicijnen nog en die gaan goed met de brokken mee naar binnen Vork