aquariumdrama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

aquariumdrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:44

Nou... zullen jullie je wel afvragen... waar slaat dit op??
Nou wij hebben thuis dus n aquarium, met visjes uiteraard (tropische), en wat is nu het drama? alle visjes gaan zo'n beetje dood Boos!, alleen een paar visjes leven nog, en die van mij (Romeo en Julia).
We hadden dus laatst ook nieuwe vissen gekocht, alleen meteen de eerste dag ging er al een doood, en en de dagen daarop ging er elke dag wel een dood. Ook onze favo vis (Dori) legde het loodje *snik*...
heeft iemand hier ervaring mee/ of heeft iemand tips of weet iemand een goede vissenwinkel in de buurt van Niebert?? Alvast bedankt

Escha

Re: aquariumdrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:51

wat raar zeg Ach gut
ik heb verder niet echt veel verstand van vissen
maar misschien komt het door het klimaat of aan het water ofzo?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:56

Edda schreef:
wat raar zeg Ach gut
ik heb verder niet echt veel verstand van vissen
maar misschien komt het door het klimaat of aan het water ofzo?

mischien hadden die visjes uit de winkel wel n ziekte meegenomen.... nou leuk welkom vooor die andere Knipoog... maar het blijft balen, de helft is nu zo'n beetje uitgemoord door die ziekte >;)

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:57

Het kan best dat er een bacterie in het aquarium zit. Ik zou hem eens echt supergoed reinigen. Een mod had ooit hetzelfde probleem, op een vis na. Welke soort is het?

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:11

Misschien krijgen ze te veel of te weinig eten, of is er iets mis met de filter, te weinig plantjes. Het kan zo veel zijn eigelijk. Heb je het aquarium al lang? En wat voor één is het?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:27

misschien heb je een ziekte in je aquarium. Misschien is het handig heel je aquarium eerst goed schoon te maken en te ontsmetten voordat je er weer nieuwe vissen inzet. Zijn de vissen zomaar dood gegaan? of zag je een soort van ziekteverschijnselen zoals stukke vinnen, verkleuring van de schubben enzo, want dat kan duiden op een ziekte. Anders misschien even je water laten testen zodat je kan zien of alles goed in evenwicht is of je ergens wat aan moet veranderen.
Hopen dat het snel weer beter gaat met je aquarium.

Leridan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:07

Kan het niet aan de watertemperatuur liggen? Of misschien zitten er te veel of te weinig voedingsstoffen in het water.

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:22

Hi,
Wat voor vissen zijn het ?
hoe zagen ze er uit voor dat ze dood waren haden ze witte stippe schubben uitgezet waren ze opgezwollen ?
Ik zou de vissen apart zetten de bodem er uit planten er uit .
Goed schoonmaken nieuwe bodem er in nieuwe planten en twee weken met water pomp aan laten draaien .
en dan pas nieuwe planten nog een week met pomp aan laten draaien en dan de vissen er in .
gr elise

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:18

WIj hebben dit ook gehad. Bij de speciaalzaak zeiden ze toen dat het NO3 of NO4 gehalte (weet ff niet meer welke) te hoog was. Dit is pure vergiftiging voor je vissen.

Wij hebben toen de hoop op gegeven en nu zitten de schildpadden in het aquarium Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:53

Gunufje schreef:
Het kan best dat er een bacterie in het aquarium zit. Ik zou hem eens echt supergoed reinigen. Een mod had ooit hetzelfde probleem, op een vis na. Welke soort is het?

we hebben verschillende vissen, o.a. neon tetra's en platy's, een clownbotia, een schoonmaakvisje en 2 van die parelmoerwitte vissen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:54

Ga eens naar een Dierenwinkel, die veel van aquariums afweet. Je kan medicijnen in het water doen tegn bepaalde ziektes, en hopen dat het helpt. En kijk je klimaat na..goeie temperatuur. Werkt de pomp goed? Regelmatig schoonmaken! De verwarming moet de temperatuur constant houden. Heb je er bactieren in, voor de biologische balans?

En anders, zullen waarschijnlijk de bijgekochte vissen een ziekte gehad hebben. Sterkte ermee Ach gut

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:48

juist duidt op ziekte!

me vriendin en ik hadden allebei ziekte gekregen doordat we visjes van een vriendin hadden genomen!

het enige wat je er tegen kan doen is de visjes die je nog heb ff in een klein bakje doen en het aquarium helemaal school SCHROBBEN (met bijvoorbeeld schuursponsje, niet alleen afspoelen jem oet echt schrobben) ook de spullentjes die je erin heb.

als het er niet te veel zijn de plantjes weg doen en nieuwe erin doen hier kan de ziekte nu ook op zitten.
als alles goed schoon is je visjes er weer in doen en ff een tijdje geen nieuwe erin doen.

als je dan merkt dat er dik 3 weken geen 1 meer is dood gegaan kun je er vanuit gaan dat je aquqrium dus ziekte vrij is en nuieuwe visjes kopen.
ik zou voor de zekerheid ff bij een andere winkel gaan kijken

succes!

N_atasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:01

MIschien zit er wel gewoon een ziekte in je water Clown

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:53

schrobben met een schuur sponje ik wil niet weten hoe je ruiten er dan uit zien krijg je alleen maar krassen van gr elise

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:09

Verplaatst van KH naar BB Knipoog

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:49

Omdat de vissen zomaar dood zijn gegaan (zelfs de nieuwe!) zit ik te denken aan een nitraatpiek! Breng deze zo snel mogelijk naar beneden!!!!! Dus de bak 3/4 leeghalen, vullen met vers water (wel op juiste temperatuur) en snel groeiende planten kopen! Daarnaast ook minder gaan voeren. Daarnaast het filter verschonen, nieuwe bacteriën erin doen (bactoZ werkt het snelst). Succes ermee!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:34

Wij hebben juist vinrot in ons aquarium gehad onze halve vispopulatie is nu ook dood. Maar wij weten dan nog wel tenminste aan wat ze zijn gestorven.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:13

Mischien is het slim om eerst eens de omstandigheden te omschrijven!

Hoe warm houdt je het water
Hoeveel voer je
Gebruik je echte planten
Hoevaak schoonmaken en verversen
Gebruik je een filter

Anders kunnen we je natuurlijk nooit helpen!

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:24

wij hebben het ook een keertje gehad
we bleken een virus te hebben
je moet ff van dat reinigings spul halen bij de dierenzaak onze visjes leven nu al lang en vast wel gelukkig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:35

ik had ook 2 nieuwe in mn aqarium dei waren binne 5 uur dood en toen zijn er meer dood gegaan en nu is t over vaag he Verdrietig

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:46

Kan je neit ene water test laten doen??

beetje water in ene potje, en dat naar zon tuincentrum brengen waar ze veel vissen hebben, die kunnen dat testen Lachen

(heb jee mischien foto??)