Hond met Hernia ??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Hond met Hernia ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:17

Zo vreemd.. maar blijkbaar kan het toch wel !

Mijn hond ( Jack Russel van 8 ) is sinds zaterdag een beetje lusteloos en chagerijnig...
Maarjah dat is ze wel vaker dus we hadden er niet echt speciale aandacht aangegeven.
Helaas was het gisteren nog zo en voelde ze ook ineens heel warm aan, me ouders hadden een afspraak gemaakt bij de dierenarts en konden gisterenavond ook meteen terecht !

Die vrouw kon alleen zo niet erg veel zeggen en wilde foto's hebben, dus zo gezegd zo gedaan, vandaag foto's gemaakt.
Nu blijkt dat ze een Hernia heeft.... Verdrietig

Ik wist niet dat het bestond een honden hernia, dus mijn vraag is aan jullie..
'' Does It make a bell ring by any of you Verward''

En hoe zijn de ervaringen hiermee, want ik heb dus begrepen dat als het TE erg wordt ze zelf verlamd kan raken ?

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Hond met Hernia ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:21

..mn ouders hebben een teckel en die heeft zelfs meerdere hernia's!(lang ruggetje he!)..uuuhhm, op zich gaat alles goed, lekker in beweging houden en als die een hernia aanval krijgt, hebben ze een tube (pasta) pijnstiller...die geven hem...goed rustig houden en op een gegeven moment staat ie gewoon weer op en gaat ie, wel aangeslagen!...gewoon weer verder waar die mee bezig was...maar goed bewegen is belangrijk! en niet dik laten worden!!!

Mandyy

Berichten: 30511
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Hond met Hernia ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:37

Hoort dit niet bij BB?

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hond met Hernia ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:43

Dit hoort hier inderdaad niet.

Teckels hebben er erg vaak last van, komt ook door de manier waarop je ze vast hebt zitten. Dus zullen jack russels er ook wel last van hebben. Naar welke dierenarts ben je geweest? Ik weet nog wel een hele goede accupuncturist die je waarschijnlijk erg goed kan helpen.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Re: Hond met Hernia ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:48

Oeps sorrie wist niet dat ik hier fout zat.... Clown

@ Tulandro... we zijn gewoon naar dierenkliniek Ridderkerk geweest !
Wat houdt dat precies in dat accupunctuur, is dat echt zoals ze weleens op de teevee laten zien met van die naaltjes ?

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hond met Hernia ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:21

ja dat kan. honden kunnen een hernia hebben en he tis dan hele belangrijk dat je het dier veel rust geeft, het dier gaat zelf namelijk te snel te veel doen en daardoor kan de schade erger worden. maar daar zal je dierenarts wel het een en ander over vertellen. rust is in elk geval heeeeel erg belangrijk!
het is dus wel een voorkomend fenomeen!