gezocht een leuke malthezer dekreu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

gezocht een leuke malthezer dekreu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 12:50

ik zoek voor mijn hondje nicky een dekreu !!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu onze andere hond figaro plotseling is overleden willen we graag een nestje van nicky, ze is nu loops maar dan willen we haar over een half jaar laten dekken !
wie weet een leuk reutje hoeft geen papieren te hebben want die heeft zij ook niet !
ik heb nagevraagt om haar te laten dekken door een stamboek malthezer maar dat kost E350,- euro en dat vind ik te duur !

Afbeelding

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 02:57

gewoon lekker niet doen, asiels zitten al vol zat...laat het fokken maar over aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn....

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 09:27

wat een onzin dan zou niemand meer een nestje pups mogen nemen!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 09:56

ik wil toch nog even reageren,toen ik je reactie las was ik erg pissig maar nu niet meer. Boos!
je heb natuurlijk gelijk dat daardat er maar constant gedekt word de assiels steeds voller zitten.
sinds figaro gestorven is kijk ik op internet op de assielssite en je staat versteld over wat voor rare kruisingen je ziet !!!!!!!!!!!!!! Verward
maar je opmerking over fokkers die weten waar ze mee bezig zijn is ook niet altijd waar !!!!!!!!
ik kocht 15 jaar geleden een stamboek cavalier king charles spaniel (de fokster was zelf voorzitter van het nederlands stamboek).
maar ik heb 12 jaar lang alleen maar medische problemen met haar gehad wat begon met haar knieen en de fokster maar beweren dat ze moest leren lopen in telgang.(bullshit) Ach gut
en nooit een vergoeding of zo gehad !!!!!!!!!!!!!!
gelukkig had ze een sterk hart dus is ze toch nog 12 geworden.
zodoende wil ik gewoon een keer een nestje van mijn eigen hondje.
en heel veel mensen in mijn omgeving willen als het zover is een puppy van haar !!!!!!!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:42

Tja ik zou het ook niet doen.. is je teef helemaal nagekeken? is die helemaal goedgekeurd? ik zou dus zeker een goede gezonde goedgekeurde reu uitzoeken, een die bij jouw teef past, dan maak je een combinatie, dan ben je niet alleen maar aan het vermeerderen..
Deze instelling zorgt ervoor dat er idd heel veel problemen zijn met het ras en niet alleen jouw ras maar veel meer rassen, er wordt maar raak gefokt zonder enige kennis van zaken, maar men wil zo graag een nestje, dat er met regelmaat gewoon "troep" op de wereld wordt gezet intresseert ze niet.
Tuurlijk kan het ook fout gaan als je alles goed doet (of probeert te doen) maar zo werkt het met fokken..
Ik snap niet dat je pissig wordt om bovenstaande reactie, het is namelijk gewoon een feit, geen aanval op jou maar een feit!
En dat je probs hebt gehad met je C.Spaniel zegt niets.. echt niet, das gewoon pech hebben.. Als je zelf honden gaat fokken probeer het dan in godes naam zo goed mogelijk te doen, in dit ras zitten al zoveel ERFELIJKE problemen en die zijn niet altijd te zien maar kunnen wel doorgegeven worden, straks zadel jij mensen met honden op die net zoveel problemen hebben als jij met je Spaniel gehad hebt.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:50

Heb je een pb gestuurd Bloos

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:34

Ben het helemaal met cloris eens..

En 350 euro vind je duur.... fokken is ook duur en daar moet je zeker niet op bezuinigen!
Als je goed fokt, houd je er ook helemaal geen geld aan over, moet je misschien wel geld bijleggen.
Laat je teef onderzoeken en keuren..!

Fokken brengt ook veel risico's met zich mee, het gebeurt maar al te vaak dat een teef de bevalling niet overleefd, wil je dat risico lopen? En de puppy's zelf voeden?

Laat het fokken over aan mensen die er verstand van hebben en die een ras door en door kennen en dat willen verbeteren.

Als je alleen fokt, omdat je het "leuk" vind, of voor het geld, vind ik et puur egoïsme.
Denk ook aan het belang van jouw eigen hondje en van de puppy's die jij op de wereld laat komen. Jij bent verantwoordelijk voor de puppy's die 10-15 jaar zullen leven. Stel dat ze een ontzettend slecht leven krijgen, dan ben jij degene die ze op de wereld heeft laten komen.

Voor elke pup die jij op de wereld laat komen, gaat er één hond dood in het buitenland. Er zijn veel stichtingen die zwerfhonden uit Spanje of Griekenland halen, om ze hier in Nederland te kunnen plaatsen. Daarmee zou ik niet mee willen concureren.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:34

Je teef heeft geen stamboom, je weet dus niet of er erfelijke ziektes in haar lijn voorkomen. Als jij een reu wilt zonder stamboom weet je dat dus ook niet.

Ik raad je aan om je eerst eens heel goed te verdiepen in het fokken van honden, zomaar twee honden op elkaar gooien is namelijk geen fokken maar vermeerderen en daar zit niemand op te wachten.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:04

Als zij een nestje wil van haar hondje, dan moet ze dat toch gewoon doen. Verward

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:36

Diana_14 schreef:
Als zij een nestje wil van haar hondje, dan moet ze dat toch gewoon doen. Verward

en hier spreekt een ware dierenliefhebster, sjonge jonge, ja hoor waarom ook nadenken over het welzijn van een levend wezen? nee joh gewoon omdat ze het wil, dan is het toch leuk en goed?

Lysette

Re: gezocht een leuke malthezer dekreu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:48

Als je hond geen stamboom heeft weet je niet of er erfelijke gebreken in die lijn voorkomen. Van de vaderhond weet je het ook niet. Het is allemaal wel heel leuk pups, als alles goed gaat. Wel eens aan gedacht dat de moederhond de bevalling niet overleefd. Dan ben je niet alleen je hond kwijt maar moet je ook alle pups met de fles groot gaan brengen. Dan is het al een stuk minder leuk. En wat nou als alle mensen in jouw buurt ineens geen pup meer willen? Aan wie verkoop je ze dan? En wat als iemand over een paar jaar niet meer voor zijn hond kan zorgen, kan jij hem dan terug nemen en er een nieuw huis voor zoeken?

En natuurlijk kan een hond met een stamboom ook problemen krijgen. Het is een levend iets, geen product, dus je hebt geen garantie. Wel proberen goede fokkers te kijken hoe die kans zo klein mogelijk is op erfelijke afwijkingen. En dat doe je niet door zo maar 2 honden op elkaar te zetten.

Patriesja

Re: gezocht een leuke malthezer dekreu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 02:19

idd, kijk als jij een goedgekeurde teef hebt en een goedgekeurde reu hebt dan zou het enigzins nog kunnen maar als je maar wat aan gaat lopen 'klooien' (niet aanvallend bedoeld, wist het even niet zo snel te verwoorden) dan hebben die beestjes idd starks 10,12 jaar problemen, je weet zelf hoe dat is!!(okeej het kan ook met een raszuivere pup gebeuren!!) ik heb een labradorpup gekocht, met stamboom en hd/ed e.d gecontroleerd omdat ik niet zo'n doorgefokt beestje wil!! ik heb heeeel veeeel geld voor mijn 'BOY' betaald, maar ik wilde gewoon zo veel mogelijk kunnen uitsluiten dat ik een pup zou krijgen die gewoon alleen maar 12 jaar met HD of ED kampte!! ik snap dat het onwijs leuk is zo'n nestje maar denk er alsjeblieft goed over na!!!