kat en kattenbakprobleem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annechien

kat en kattenbakprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:01

Ok, het gaat over de jongste kat van ons (nu een half jaar oud). Overdag gaat zij keurig op de kattenbak en is er niks aan de hand. Maar zijn wij niet thuis of liggen wij 's nachts op bed, dan kan ik er donder op zeggen dat ik poep van dat beest kan en mag opruimen (en nee das niet leuk op nuchtere maag kan ik je vertellen). En ze doet het ook altijd op dezelfde plaatsen. En ja zelfs als de kattenbak net helemaal verschoond is doet ze dit. Ik krijg er onderhand de balen van en sta op het punt om haar de deur uit te doen. Want dit is echt niet leuk meer!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:28

Tja dit is natuurlijk niet leuk.
Kun je het niet proberen om te kattenbak daar te zetten waar zij het doet?
Want al sje haar weg doet dan s het alleen maar het probleem verplaatsen en dat is ook niet leuk voor het poesje zelf..

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 10:31

is niet echt handig voor de deur Haha! , was vergeten te vermelden dat zij het precies voor de deur doet.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:41

als je weg bent of in bed ligt haar op sluiten in een keinere ruimte waar de bak staat. wij hadden ook een poes en die poepte ook gewoon op de bank omdat ze te lui was om naar de bak te wandelen.nu zit zij in de gang wanneer wij er niet zijn of in bed liggen en nu gaat het super en poept ze netjes in de bak. veel succes ermee

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:43

Één van onze katjes heeft zoiets ook een tijdje gehad. Of het nu een vorm van terratorium-gedrag is, omdat ze het dan bij de deur doen, weet ik niet. Maar de dierenarts heeft ons toen aangeraden om op die plek een bakje brokjes neer te zetten. Over het algemeen poepen of plassen ze niet waar het eten staat.

Bij ons heeft ze het daarna nooit meer gedaan en ging daarna gewoon altijd netjes op de kattenbak. Al bestaat er natuurlijk wel het risico dat ze een ander plekje op gaat zoeken....maar toch, het is het proberen waard, toch?!