Ik heb kipjes :D

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Ik heb kipjes :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 20:49

1 kip heb ik gekregen en de andere 2 heb ik erbij gekocht. Ik vind ze echt super stoer! Haha! Nu maar hopen dat ze eitjes gaan leggen Knipoog

De gekregen kip had ik een dag eerder dan de andere 2. Dus de kennis making was voor mij wat spannend Knipoog Ik had ze gisteren nacht bij elkaar in het hok gestopt met een onprettig gevoel, maar ja, alle boekjes zeggen dat dat het beste is. En vanmorgen (met lichte dwang) ze buiten gezet. Nadat ze van die schrik bekomen waren besloot de berken brahma te laten weten dat hij zich zelf geschikt vond als leider. Hij pikte op de kop van de brahma columbia, deze dook in elkaar en had zoiets van, "wat jij wil!" Dat voelt goed Haha! Dus omgedraaid en pikte de andere kip op de kop. Die maakte zich groot en had echt zoiets van "wat zei jij! Stoom uit je oren " Nou, die pikte de berken 3 keer terug op het hoofd en toen was de rangorde bepaald. Dat viel mij dus reuze mee! Haha!

Een paar foto's!:

De kooi:
Afbeelding

Owh help! Dat mens weer in ons hok! En nog met iets raars in handen ook :shock:
Afbeelding

Samen zijn we sterker!
Afbeelding

De gekregen kip... Weet iemand welk ras het is?
Afbeelding

Mijn Brahmakriel berken
Afbeelding

koppies Lachen
Afbeelding

Volgens mij waren ze niet van alle aandacht gediend Verdrietig
Afbeelding

En toch nog even frontaal, de brahma kriel columbia Lachen
Afbeelding

Uiteraard had ik toeschouwers bij de fotosessie Knipoog (zie rechts *LOL*
Afbeelding

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:53

leuke kippies nu nog hopen dat ze eitjes leggen*\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:28

tuurlijk gaan ze die leggen!
als de door de rui heen zijn straks komen ze vanzelf wel.
ik vind kippies ook zo leuk, heb er wel ruimte voor maar mijn vriend wil ze niet......

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 23:51

Ik ben er ook wel van overtuigd dat ze gaan leggen hoor Knipoog Ben wel heel erg benieuwd wanneer ik mijn eerste ei mag gaan rapen! En hoe ze smaken natuurlijk! Haha!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:55

Whaha zo zie ik je bijna een week niet, zo ben je ineens een heel aantal diertjes rijker Tong uitsteken

Leuk hoor, kom het kippenhok ook nog wel met kippen erin bekijken Lachen als je de kippen er maar in laat Tong uitsteken

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:23

Wat gaaf joh! Wij hebben ook veel kipjes maar af en toe komen de vossen Boos!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:24

Leuke kipjes!
Alleen is het niet veilig om er nog gaas of dak bovenop te maken. Roofvogels, katten en andere dieren lusten maar wat graag een kipje van jou.. en dat lijkt me toch niet de bedoeling van deze leuke beestjes. Knipoog
Het gekregen kipje lijkt me dat dat een rasloos of kruising is.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 20:47

Tja, roofvogels is een risico, maar midden in de stad komen die niet zo vaak voor en 's nachts dan gaan ze in het nachthok, dus dan kan er geen beest bij. Katten vinden kippen vaak te groot om aan te vallen, onze eigen kat is een echte rover, maar de kippen vind hij maar eng! Haha! Dus ik ben daar allemaal niet zo bang voor...

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 00:31

Hej danielle wat een leuke kipjes!!!
Kennen ze je al een beetje? Ik vind kippen echt stoer...wil er later ook een paar Haha!

Even over die katten: op min stage bedrijf had een kat een stuk of 3 kippen te pakken gehad hoor...en die waren morsdood. Kan dat jullie kat zoiets niet doet, maar er lopen er hier in de buurt genoeg rond (hebben onze vogels ook doodgekeken).

Ik hoop dat je nog veel plezier hebt met je kipjes en dat ze maar veel eieren mogen leggen (dan kom ik er wel een paar gappen Tong uitsteken).
Hebben ze al een naam trouwens?