Vreselijk...dode hond midden op de weg...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Vreselijk...dode hond midden op de weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:56

Ik ging even een lekker middagje winkelen bij de ruitershop dacht ik.
Ik was net weg thuis toen ik op de weg iets groots en zwarts zag liggen. Auto's reden gewoon door en ik kon ook niet zien wat het precies was. Toen ik dichterbij kwam kon ik duidelijk zien dat het een hond was, een Beagle om precies te zijn. Voorbij rijdende auto's deden nog niet eens de moeite om af te remmen of het dier te ontwijken Boos! Ik werd zo kwaad!
Ik heb mijn Galloper midden op de weg geparkeerd met de alarmlichten aan. Ik moest weten of het dier nog leefde om hem zo snel mogelijk naar de veearts te brengen. Maar ik kreeg geen reactie. Hij zag er zwaar toegetakeld uit. Zijn poten lagen in puin, je kon zo naar binnen kijken en zag het bot en de pezen zitten. Op zijn rug had hij een wond, niet echt groot maar er leken 2 gaten te zitten en zover ik goed kon zien bloedde hij bij zijn hoofd en uit zijn bek.
Ik heb hem eerst maar eens voorzichtig in de berm gelegd zodat mensen er ook niet nog eens overheen zouden rijden Boos!
Ik heb geprobeerd een pols te voelen maar vond niks... . Hij gaf ook nergens een reactie, helaas. Ik wilde hem alsnog naar de dichtsbijzijnde dierenarts brengen zodat zij konden kijken waar hij vandaan kwam.
Maar toen vond ik aan zijn bebloedde halsbandje gelukkig zijn naam en het tel. nummer van het baasje. Haar heb ik gebeld om het droevige nieuws mee te delen.
Uiteindelijk heb ik haar ook nog opgewacht om samen het dier in de auto te dragen, ze was helemaal in tranen en toen kon ik me ook niet meer bedwingen Huilen

Ik heb de rest van de weg achter het stuur zitten janken en vroeg me af waarom iemand na zo'n dier te hebben aangereden gewoon door kon rijden!?
Je gaat toch op zijn minst even kijken of je het dier nog kan redden. Ik weet natuurlijk niet precies wat er is gebeurt maar op een dergelijke weg is het wel lastig om met 100km per uur nog iets op tijd te ontwijken. Dus het kan zijn dat de automobilist hem echt niet meer kon ontwijken maar stop dan op zijn minst!!!
Ik kan er echt niet bij.

Ik voel me echt een beetje belabberd en ik zit hier nu lekker op de bank met mijn eigen 2 hondje maar ik moet er niet aan denken dat een van hen dit overkomt en niemand me verwittigd.
Die mevrouw was me ook zo dankbaar! Ik had liever gehad dat ie nog een teken van leven had gegeven want dan was ik als een speer naar de DA gereden. Ik had nu met een iets beter gevoel op de bank gezeten als ik iets meer had kunnen doen. Nu zijn die mensen hun vriendje kwijt en dat is vreselijk!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:59

ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.. die mevrouw mag ontzettend blij zijn met jou... als mijn dier zo door iemand zou worden aangetroffen zou ik die persoon ook erg dankbaar zijn...

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:00

Ah gossie........ Verdrietig
Op zo'n moment wíl je helpen, en 't is inderdaad rot als dat dan niet kan...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:00

Oh bah! Dat lijkt me verschrikkelijk om mee te maken! En idd ook raar dat er niemand eventjes stopt Boos!
Goed dat je gestopt bent en het beestje nog hebt proberen te helpen! OK dan! En natuurlijk dat je de eigenaresse gebeld hebt, anders had ze misschien nooit geweten waar haar beestje heen was.
Ik vind het wel een heel sneu verhaal, doet me denken aan een hond die voor onze school aangereden werd, eigenaar stond naast de weg, maar er reden nog een paar automobilisten gewoon door, zodat de eigenaar de hond niet van de weg kon halen. Verdrietig

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:02

Bah, vreselijk ! Huilen
Je hebt goed gehandeld, zeker weten !!!! OK dan! Sterkte met deze gebeurtenis. Ach gut
Ik zou er ook niet aan moeten denken als één van mijn lieve schatten zoiets zou overkomen. Verdrietig

judithM
Berichten: 1501
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:03

Ja vreselijk is dat.

Een aantal jaren geleden zag ik een kat in de berm liggen en ben gestopt of hij nog leefde (niet zo'n hele drukke weg).

Hij was al dood, toevallig wist ik een huis verderop waar ze een aantal katten hadden en heb de kat achterin de auto gedaan en ben erheen gereden. Het was inderdaad hun kat!

Tjonge dat mensen door kunnen rijden als ze weten dat ze iets geraakt hebben (op de snelweg is het anders maar aan een rustige weg .....)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:04

Knap van je dat je zoveel moed hebt om een vreemde te bellen met zo'n naar nieuws!

Zelf zou ik -als de mogelijkheid er was, en het op een veilige manier zou kunnen- wel uitgestapt zijn om te kijken of ik de hond nog kon redden.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:05

Het gekke is dat het je toch dieper raakt dan je denkt. Het is niet mijn hond, kende het dier ook niet. Maar als ik dat dan projecteer naar mijn eigen 2 hondjes, tsja dan ga je wel eens denken dat had mij ook kunnen overkomen.
Op zo'n dag krijg je toch weer even het gevoel dat je moet waarderen wat je hebt want het kan zo weg zijn... .
Ik heb mijn mannekes maar eens lekker extra geknuffeld.

Jessyl

Berichten: 40
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:05

Verschrikkelijk seg!
Snap echt niet dat mensen zomaar er overheen kunnen rijden ofzo...
echt erg zeg... Verdrietig
Goed van je om die mevrouw te bellen! OK dan!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:11

Emeraldo schreef:
Knap van je dat je zoveel moed hebt om een vreemde te bellen met zo'n naar nieuws!

Zelf zou ik -als de mogelijkheid er was, en het op een veilige manier zou kunnen- wel uitgestapt zijn om te kijken of ik de hond nog kon redden.


Inderdaad! Als ik hem zelf had aangereden, hoe klote dat ook is, dan was ik wel uitgestapt om te kijken of ik hem nog kon helpen! Absoluut.
Ik ben een paar maanden geleden zelfs nog uitgestapt toen een egel werd aangereden, dat zag ik gebeuren. Helaas was het beestje ook dood.
Bij ons liggen ook regelmatig katten aan de kant van de weg en mensen kunnen daar dan overheen blijven rijden alsof het een stuk plastic is.
Meestal leg ik ze in het zicht op de berm. Er lopen zoveel zwervertjes rond dat het niet te doen is om voor elke dode kat opzoekwerk te verrichten. Meestal gaan de baasjes ook zelf wel zoeken ik leg ze duidelijk in de berm zodat eventuele baasjes het dier kunnen vinden. Ik moet zeggen dat ik zo al regelmatig heb meegemaakt dat het diertje een dag later weg was, vermoedelijk toch gevonden.

Maar ik vind een hond net even wat anders want daar lopen niet zoveel zwervers van rond en het is vaak makkelijker om de baasjes te bereiken.

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:19

woow ik vind het echt super knap van je maar ik vind het echt zo stom dat iedereen dood rijd Boos!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:20

Goed dat je dat gedaan hebt..

We hebben zelf een keer zoiets gehad met een kat.

Een vroeg stond met een kat langs de weg te wachten om over te steken 80km weg. De auto voor ons reed iets langzamer dus wij ook. En toen vloog die kat op het laatst moment de weg op, voor/onder onze auto. Terwijl het baasje erbij stond. Heel zielig. maar als je een kat hebt die onder je auto vliegt dan kun je beter niet remmen (tenzij het meters voor je auto gebeurd natuurlijk) want als ie eronder zit en je remt kan het nog erger worden.

We hadden hem geraakt, dus wij stoppen, de vrouw was helemaal overstuur. *snik* vond het echt zo erg. Hij leefde nog maar hij was heel erg verwond. dus wij de dierenambulance bellen. de vrouw wou dat J (de gene waarbij ik in de auto zat) de kat uit zijn lijden verloste. maar dat kon hij niet. En vlak daarna overleed de kat. Was heel erg zielig. De mensen van de dierenambulance kwamen dus te laat. We hebben haar toen geholpen met het katje in een doosje te doen enzo..

Voelde me toen een hele tijd erg rot!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:23

Ontzettend goed dat je het zo gedaan hebt!
Ik snap mensen ook echt niet dat ze zomaar doorrijden als ze een dier aanrijden. Ik weet nog wel dat ik zelf echt geschokt was toen er een musje tegen mn scooter was gevlogen (van de zijkant). Ik ben toen ook teruggereden en heb het dode diertje in de berm onder wat bosjes gelegd.

lieferdje
Berichten: 468
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:23

ken me voorstelle dat je de hele weg heb zitte huilen. lijkt me vreselijk vind t al erg als er dood konijn op de weg ligt en mesne er nog overheen blijve rijden

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:24

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je het op dat moment heel moeilijk had. Je hebt een goede keuze gemaakt om te stoppen en te gaan kijken wat je kon doen. Waren er maar eerder meer mensen zo dan was het dier misschien nog gered... Goed dat je de eigenaar hebt gebeld. Lijkt me heel moeilijk om zo iets te moeten vertellen. Echt knap van je
Heel veel sterkte nog want ik denk dat je zo iets niet gauw zult vergeten.

Miez

Berichten: 343
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:27

Mmmm Vind het echt heel erg naar oor je maar ik vind ook dat je top hebt gehandeld

wezentjeu
Berichten: 329
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: De Haan , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:30

je bent een vrouw naar mn hart zwelgje, ik vind het heel heel heel erg verstandig dat je gestopt bent.. hier voor mn deur ligt ook een doodgereden kat en de auto's rijden daar gewoon over.. zucht.. ik kan het dier niet meer weghalen want door al die auto's is het gewoon één met het wegdek.. een rode brei.. ik snap ten eerste niet dat mensen hun dieren gewoon los laten lopen bij een grote , drukke weg.. en dan er nog overrijden bah.. mensen zijn beesten en hebben voor niets respect..

en je hebt gelijk dat het je raakte, het zou normaal ieder gezond mens moeten raken!

nog een dikke kus en veel sterkte,
kat xxx

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:33

Afschuwelijk zoiets.

Verplaatst naar Beestenboel.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:48

sjeetje ik zit hier met kippenvel Scheve mond

We hebben laatst ook een kat overreden, maar zijn wel gestopt, het was jammer genoeg al te laat voor het beestje,
maar hebben hem in een handdoek gewikkeld en langs de kant gelegd. Ik vond het vreselijk,
je zag het diertje op het laatste nog even voor zijn leven vechten en blies daarna toch zijn laatste adem uit Verdrietig
Ik heb er nog vaak terug aan moeten denken.
Je zou je eigen huisdier maar van de straat moeten rapen, ik moet er niet aan denken.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:14

Wat een geluk dat hij een adreskoker om had en wat goed van je dat je zo zorgzaam voor het dier geweest bent OK dan!
Soms worden dode dieren van de weg geplukt door een ophaaldienst en wordt er niet eens de moeite genomen om hun beschrijving door te geven aan amivedi. Zo kan je als eigenaar in het ongewisse blijven over het lot van je dier en dat is vreselijk.

Sommige mensen scheuren inderdaad gewoon door. Ik heb ook ooit een hond van een drukke weg gehaald. Hij was nog niet aangereden maar ze reden bijna over hem heen terwijl het dier in paniek hen weer rende. Toen ik mijn auto op de weg zette met alarmlichten aan volgden meerdere mensen mijn voorbeeld en heb ik hem kunnen vangen. Die hond had ook een adreskoker en deze mensen konden gelukkig hun ongedeerde hond bij mij ophalen. Maar ik snapte niet dat automobilisten pas stopten toen ik ook als een idioot over die weg rende en niet toen ze alleen die hond in blinde paniek zagen.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:20

Vind het echt geweldig van je dat je het verkeer hebt tegen gehouden en naar de hond bent gaan kijken of je nog iets kon!!! Goed dat je de eigenaares hebt opgebeld zodat zij toch nog afscheid kon nemen van haar hond. Ik hoop dat de persoon die hem heeft aangereden veel schuldgevoel heeft zomaar doorrijden ongelofelijk. Je kunt er niet altijd iets aandoen maar stop op zijn minst!

Ik hoop voor je dat je je vlug wat beter voelt. Je hebt teminste alles gedaan wat je kon. Dat kan je van de andere autobestuurders niet zeggen.

Twinklestar

Berichten: 1768
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:12

He bah wat akelig zeg.

Goed van je dat je gestopt bent, zelf doe ik dat ook als ik een dier zie liggen.

Misschien een tip voor als het jou of iemand anders van hier nog eens overkomt, ( hoop het niet natuurlijk ) maar je kan bij stichting AMIVEDI melden dat er ergens een dood dier ligt .

Deze stichting is landelijk en krijgt vaak telefoontjes van mensen die hun dier kwijt zijn.
Op deze manier weten de eigenaren in ieder geval wat er met hun dier is gebeurt.

Sterkte ermee hoor !

Groetjes, Kitty.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:13

Heel goed gedaan Zwelgje!! Hoe moeilijk het ook is, de eigenaar zal je extreem dankbaar zijn.
Overigens heb jij je burgerplicht keurig vervult. Het is hier in Nl bij wet vastgelegd dat elke burger een ander mens óf dier MOET helpen bij het constateren van een ongeval. Alle andere mensen die doodleuk zijn langsgereden, zijn vandaag in overtreding geweest................
Neem bijvoorbeeld de schapen die op hun rug liggen. De tijd van hoogdrachtige ooien komt er weer aan en dan wil dit vaak zat gebeuren. Een Nederlandse burger MOET dit dier helpen of een instantie waarschuwen. Sterkte met het verwerken van het aangezicht vandaag, Zwelgje, het is een akelig gezicht, Ach gut .

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:29

Ik vind adt je heel goed gehandeld hebt. Het is idd niet fijn zoiets mee te maken. Sterkte ermee. *Gaat eigen hond snel knuffel geven* Lachen

Britt

Berichten: 18897
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:16

ik vind het altijd zo dom dat mensen doorrijden... beesten hebben ook gevoel en een leven! bij mensen waren ze wel gestopt Boos! en maar zeggen dat dan anders is...
goed van je dat je dat beestje nog hebt geholpen voor zover mogelijk en je zijn baasje op de hoogte hebt gesteld. Ach gut