bank als krabpaal...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xlaurax

Berichten: 491
Geregistreerd: 03-01-05

bank als krabpaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:40

Hoe zorg ik dat mijn vier katten mijn bank niet als krabpaal gebruiken??
Het zijn zulke draken (lieve draken) alleen slopen ze de bank.....
Alle tips zijn welkom...

nikki19

Berichten: 143
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:44

bij de dierenwinkel kun je spul halen en dat vinden katten niet lekker dat spuit je op je bank en dat zou moeten helpen (wel elke dag spuiten )
en een krappaal kopen ?

xlaurax

Berichten: 491
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:52

Ik heb vier krappalen in huis staan....
Zo'n flesje heb ik ook al eens geprobeerd, bij mij had het geen effect....

Wel bedankt voor de tips....
Ze doen het alleen bij de bank, de andere meubelen laten ze heel,
misschien heeft het met de geur te maken.
Laatst bijgewerkt door xlaurax op 19-01-05 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10833
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:53

Elke keer als ze het doen, flink straffen.
Mijn katten durven het niet eens meer. Haha!

xlaurax

Berichten: 491
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 12:56

ik straf ze met de plantenspuit of hou ze onder de kraan,
ze zijn daar niet van onder de indruk.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:21

Hier hebben ze de stoelen verkozen tot krabpaal Lips are sealed
Zo lang we er zijn luisteren ze prima, maar als de baas van huis is dansen de katten op de stoelen Lips are sealed

ellepel

Berichten: 47474
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:35

smeer op die plekken waar ze krabben een klein laagje shampoo.
dat blijft achter hun nagels plakken en dat vinden ze vies.
helpt heel goed.
verder gooi je een krant naar hun kop als je ziet dat ze het doen, na een paar keer hoef je alleen maar de krant te pakken en ze weten al hoe laat het is..

en als je weggaat geen katten in die ruimte laten! anders leren ze t nooit af... als jij er niet bent om ze op hun kop te geven doen ze t gewoon weer

xlaurax

Berichten: 491
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:45

Citaat:
Hier hebben ze de stoelen verkozen tot krabpaal
Zo lang we er zijn luisteren ze prima, maar als de baas van huis is dansen de katten op de stoelen


Grappig dat herken ik meteen, als we er zijn gebeurt er niets, zodra we weg zijn veranderen ze in kleine monsters...

xlaurax

Berichten: 491
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:49

Citaat:
smeer op die plekken waar ze krabben een klein laagje shampoo.
dat blijft achter hun nagels plakken en dat vinden ze vies.
helpt heel goed.
verder gooi je een krant naar hun kop als je ziet dat ze het doen, na een paar keer hoef je alleen maar de krant te pakken en ze weten al hoe laat het is..

en als je weggaat geen katten in die ruimte laten! anders leren ze t nooit af... als jij er niet bent om ze op hun kop te geven doen ze t gewoon weer


Wat een goed idee, ik ga het zeker met die shampoo proberen, misschien werkt dat wel.
misschien moet ik een soort kattenkamer inrichten voor als we er niet zijn, ik ga het eerst met die shampoo proberen...

De krant vind ik ook een goed idee, zo kun je ze wel straffen zonder dat je ze hoeft te slaan..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:50

Wij smijten met sloffen (van die zachte) je hoeft alleen maar naar je voet te grijpen en ze kijken je aan van 'ik deed niks hoor Schijnheilig'.

Shampoo op mijn suede achtige creme stoelen durf ik niet echt aan Nagelbijten / Gniffelen

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:29

Wij hebben ook zo'n kat. Nou ja, we hebben er drie, maar 1tje vind t nodig om de bank (en de muur Boos! ) onder klauwen te nemen. Afstraffen snapt ie geen moer van (of t is een hele goeie schijnheil).

Onze enige optie was dus de katten uit de woonkamer zodra wij onze hielen lichten (ook snachts dus).

Samantha_

Berichten: 10833
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:30

Cer schreef:
Wij hebben ook zo'n kat. Nou ja, we hebben er drie, maar 1tje vind t nodig om de bank (en de muur Boos! ) onder klauwen te nemen. Afstraffen snapt ie geen moer van (of t is een hele goeie schijnheil).

Onze enige optie was dus de katten uit de woonkamer zodra wij onze hielen lichten (ook snachts dus).

Zo doen wij dat ook.
Niet alleen vanwege de bank, maar ook omdat ze vanalles omgooien als ze de vrije hand hebben. Planten, fotolijstjes, enz.

xlaurax

Berichten: 491
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:54

katten binnen houden,
wat vinden jullie daarvan???

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:34

Een vriendin van me heeft een kat die helemaal verslingerd is aan catnipspray, dat is kattekruid in een spuitbusje.
Ze spuit dat af en toe op de krabpaal, waardoor haar kat een dag lang niet van die krabpaal af te rammen is.
Ze gebruikt het speciaal om te zorgen dat haar kat alleen aan de paal krabt en niet aan de meubels.
Ik weet niet of het bij elke kat werkt, maar het is misschien een poging waard.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:40

xlaurax schreef:
katten binnen houden,
wat vinden jullie daarvan???


Die van ons zitten binnen. Ze hebben wel de hele dag het hele huis ter beschikking (rijtjes huis met 2 trappen).
Als we thuis zijn mogen ze soms aan een lange lijn buiten. Vaak willen ze na 10 minuten alweer naar binnen Lachen.

Dit is zo omdat we 1 verschrikkelijke wegloop kat hebben, die dan ook niet terug komt.

Buiten lopen ook heel veel katten van de buurt en de buren zitten daar al op te schelden en ik vind gewoon niet dat onze katten bij de buren in de tuin moeten poepen.

We willen nog wel een ren maken dat ze met een kattenluikje zelf naar buiten en binnen kunnen, maar dan niet tever weg.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:14

ik heb hier de hoop opgegeven, ze hebben hier 1 krabplank, 1 krabpaal en een stronk hout (sorry sentiment van mijn vriend.....) waar ze hun nagels aan kunnen en mogen scherpen, maar op een 1 of andere manier blijft de bank erg aantrekkelijk. En ze doen het altijd op een punt waar wij niet bij kunnen. En 1 kat geeft niks om de plantenspuit....... die heeft daar letterlijk schijt aan! Ze gaat gewoon rustig verder, alleen rent ze net te laat weg als ik er aankom om haar te straffen Schijnheilig

xlaurax

Berichten: 491
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 10:20

Vervelend, niet bang zijn voor de plantenspuit, je maakt ze nat en vervolgens gaan ze lekker NAT door de hele kamer rennen..

Mijn katten blijven ook binnen en ik heb niet de indruk dat ze dat vervelend vinden, ze vermaken zich prima....
Ik vind het namelijk ook vervelend als ze bij de buren in de tuin komen.
Bij ons in de buurt was laatst ook een kat mishandeld, als je ze binnen houd kan zoiets niet gebeuren..

DiLiberty

Berichten: 669
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:09

Onze kat gebruikt onze mooie leren stoel als krabpaal.. zo zonde.. De stoel is nu helemaal lelijk. De krabpaal gebruikt ze gewoon niet..

ellepel

Berichten: 47474
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 11:18

als ik weg ben zitten mijn katten buiten, snachts zitten ze in de gang, ze kunnen ook op de overloop komen en hebben allebei een doosje waar ze in slapen..

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:49

Die van ons zit ook binnen. Een krabpaal begrijpt ze absoluut niet, net alsof ze die nog nooit gezien heeft. Een erge krab-behoefte lijkt ze ook niet te hebben, hooguit aan het stukje kokosmat dat ik voor haar neergelegd heb. Maar dat ook maar heel af en toe.
De meubels laat ze met rust, ze springt er niet eens (meer) op. Hoewel ze dat wel mag. Denk dat ze het door haar leeftijd gewoon niet meer redt.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 08:26

Die kartonnen krabpaal wil wel goed helpen.. Daar zit een soort kruiden in waar katten gek op zijn...!!!!! Kosten niet zo veel...

en idd dat spul wat je op je bank kunt spuiten.. helpt ook wel...

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:07

Een krabpaal kopen is heel simpel...
Je kan ook een kleintje kopen...