Poezevondeling... wat nu?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Poezevondeling... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:33

Ik kom net thuis en er komt enthousiast/wanhopig een katje op me afgerent. Luid mauwend en kopjes gevend etc. Buurvrouw zegt dat 'ie er al de hele dag loopt en dat niemand 'm kent.

't is een wit/cypers poesje (denk ik) van ik gok een half jaar oud. Geen bandje, maar ook niet verwaarloost of ondervoed ofzo.

Ik vind het geen nacht om een kat op straat te zetten maar wat doe ik hier nu mee? Ze zit nu even in de bijkeuken, de hele ruimte af te zoeken naar wat meer brokjes (heeft een handje gehad) en wil natuurlijk niet meer naar buiten. Vannacht kan ze misschien wel blijven, maar daarna? Wie bel ik hiermee, waar worden vermiste dieren opgegeven?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:48

De dierenambulance en amivedi!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:50

Het Amivedi bellen, en een dierenopvang en/of dierenasiel uit de buurt raadplegen. Kijken of er op de plaatselijke tv-zender van jou omgeving een vermist poesje vermeld staat. Flyers ophangen van gevonden poesje in de buurt.
En als er echt niemand meld voor het kleine ding, heeft ze zelf een zoektocht naar een nieuw baasje gedaan en heb jij een nieuw beestje in huis. Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:35

Asiel ^^

Ik help in het asiel gaat harstikke goed en als de eigenaar hem/haar niet op komt halen kun je vragen of je hem/haar in huis mag Knipoog

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:23

Hou even de gemiste/gevonden dieren rubriek in de krant (ik dacht veenendaalse krant maar kan ook rijnpost zijn) in de gaten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:59

Dierenambu bellen. Lachen

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:48

kan je haar / hem echt niet houden? heb ook zo mijn kat gevonden.. aan ongeveer dezelfde leeftijd.. het is een schitterend beestje Lachen

anders plaats mss ergens een advertentie of vraag ns rond in je vrienden/kennis kring..

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:43

wezentjeu schreef:
kan je haar / hem echt niet houden? heb ook zo mijn kat gevonden.. aan ongeveer dezelfde leeftijd.. het is een schitterend beestje Lachen

anders plaats mss ergens een advertentie of vraag ns rond in je vrienden/kennis kring..

misschien zit er ergens wel een baasje op hem/haar te wachten ... eerst al het mogelijke doen en dan pas "hem toeeigenen"

Idd amivedi en asiels bellen ...
of even bij dierenarts ofzo laten checken op een chip?

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:50

Ja, eerst amivedi bellen hoor! Mijn halfjaar oude katje houdt er sinds kort ook van om (lang) op stap te gaan en ik zou het echt niet leuk vinden als iemand anders haar in huis nam..

796285

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 10:13

Ze was eerder op de dag bij de mensen een paar huizen verder en hun kinderen hebben haar 'savonds opgehaalt om de deuren langs te gaan. Ze kon daar ook blijven totdat ze de bass terugvonden of als er niemand voor kwam. Ik zal vandaag eens vragen of ze er nog is.

Ik zou haar dolgraag in huis nemen maar m'n ouders willen onder geen voorwaarde een kat erbij.