verlatings angst??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

in een gezin moet iedereen voor een tweede huisdier zijn als er spraken van is.

Ja
1 (100%)
nee
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1


dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

verlatings angst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:24

Wij hebben pino nu al zo'n drie jaar en al die drie jaar heeft hij ook al "verlatings angst".

Hij wordt soort van gek als je weg gaat. Het begint al als je je schoenen gaat aandoen of als het in het weekend een keer anders gaat als anders. Dan begint hij te piepen en blijft achter je aan lopen.
Als je dan ook nog een jas aan doet begint hij als een gek te blaffen.

We weten niet of hij dit rare gedrach ook doet als die helemaal alleen thuis is, of die dan gek doet. De buurvrouw zegt dat hij af en toe dan wel een blaf laat vallen maar meer niet.

Nu is er een kennis van ons en die heeft een klein wit hondje. Die heeft ze tijdelijk overgenomen van der broer toen die in scheiding lag. Nu wil hij hem niet meer terug omdat hij het toch wel druk heeft en het moeilijk overal mee heeft.
Nu heeft ze aan ons gevraagd of wij interesse hadden omdat ze hem anders naar het asiel moet doen.

Opzich lijkt iedereen in het gezin het leuk (alleen me vader niet maar die is er toch nooit).

Maar nu vroeg ik me af weet iemand of pino rustiger zou worden al zouden we het anderen hondje erbij nemen?

Ik hoop dat iemand kan helpen en misschien ook met een oplossing tegen het onrustige gedrag van pino.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:56

Heej!

Ik ken het, mijn hond heeft ook verlatings angst..
Het licht aan de hond zelf of hij het `leuk` vind of niet een andere hond erbij.
Mijn hond is er van opgeknapt, weet niet of jouwe het ook doet.

Gewoon proberen dus zou ik zeggen.

Groetjes

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:12

onze hond had er ook last van, terwijl wij er toch al een hadden die er geen last van had. dit is toch na een tijd overgegaan. daarna hebben we een derde hond genomen en die vreet alles kapot als je haar alleen laat, dit is de hond die eerder verlatingsangst had na gaan doen. dus wat ik hier mee wil zeggen heb je kans dat je '' nieuwe'' hond het dus ook kan gaan doen.

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:28

swoeky schreef:
dus wat ik hier mee wil zeggen heb je kans dat je '' nieuwe'' hond het dus ook kan gaan doen.


zou dat ook kunne als het nog een jonge hond is ( 2 jaar) ik denk het eigenlijk niet. Maar als het zo is dan zou het wel heel rot zijn omdat ik denk dat die hond nog wel heel lang mee kan. (ze kunnen naar wat ik heb gehoord zeker 15 worden)

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:57

je kan het natuurlijk altijd uitproberen, en als het dan niet wil een keuze maken.