Is een konijn van 5½ jaar te oud?
Het lijkt mij zo leuk om een nestje van mijn 2 flappies te hebben.

Inmiddels is het kleine konijntje nog groter dan het grote konijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astragirl schreef:Ja, ik zou ook eerst in die opvangcentra eens gaan kijken voor ik er gepland nieuwe ter wereld zet. Er zitten er zoveel, de stakkertjes.
5 jaar is misschien iets riskanter, maar niet dat ze allemaal sterven ofzo. Heb genoeg oudere konijnen een perfect nestje zien krijgen. Het ligt alleen hoe je je konijn verzorgt, daar gaan er veel aan dood.
Citaat:Offtopic: He, Chera jij ook hier! Ik ben de Eljubo van het konijnen Pb
Faniek schreef:Hmmm opvangcentra hier... opvangcentra daar... hier zit er nergens 1 in de buurt.
Ik weet al diverse adressen die een konijntje willen... woon vlakbij Steenwijk.
Ik wil dit jaar ook eens nestje van dat rammetje met mijn japanner en weet genoeg mensen en anders houden we ze (ubergrote ren).
Ik vind 5 en half redelijk op een leeftijd, maar als ze gezond is... ik heb vaker gezien dat het goed ging als het konijn in goede conditie verkeerd en ik zag haar vanmiddag en zag er goed uit
chera schreef:Nee 5 jaar is echt te oud, het kan goed gaan, uitzonderingen heb je namelijk altijd.
Maar ga er maar vanuit dat wanneer het eerste nest op 5 jarige leeftijd moet komen, dat je hierdoor je voedster verliest.
Maaruh, heel ander vraagje, waarom wil je perse een nest hebben?
Die Hollander is die genummerd? en dat andere konijn, wat brengt die voor waarde met zich mee voor het huidige konijnen bestand?
Al was je voedster jong genoeg, dan nog zou ik het afraden, opvangcencentra zitten al vol genoeg met rammelbakken.
Chera
eljubo schreef:Nou wat Chera denk ik bedoeld en ik ook bedoeld is dat er al genoeg 'toverballen' konijnen zijn in de meest rare kleuren en haartype. Als je dus voor het fokken kiest kun je het beste voor echte getatoeerde raskonijnen kiezen.