Ik heb een merel gedood.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Ik heb een merel gedood.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:28

Tja, het is echt waar
Ik was dus met mijn familie op het kerkhof, we gingen bloemen van mijn net overleden opa bij mijn al lang overleden oma neerleggen.
We zagen een mereltje liggen op zijn zij, en met zijn andere vleugel klapperend. Hij was ergens tegenaan gevlogen. Ik vond dat het diertje uit zijn leiden moest worden verlost, want dat kon niet zo.
Mijn vader durft dat wel, zijn nek omdraaien, maar ik niet. Maar mijn vader was al doorgelopen(net als de anderen) die met hun handen vol met bloemen stonden.

Toen zag ik een grote kei liggen. Die heb ik toen gepakt en op hem gegooid. En daarna nog een keer. Toen was ie wel dood.
En daarna heb ik hem begraven.

Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik een beesie heb gedood. Was wel vaag, maar volgends mij wel beter.. Vriendjes zijn?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:31

heeft mijn oma laatst ook gedaan met de Kanarie die lag ook op de bodem van de kooi en heeft hem toen ook maar uit verlost.
Is denk ik ook het beste wat je kunt doen.
Ik had denk ik net zo gehandeld als jij dat had gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:31

Ach heb wel eens met 80 kilometer per een uur een weidevogel omver gereden Knipoog

Dag vogeltje Lachen

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:37

Het is natuurlijk wel goed, maar ik denk niet dat ik het kan.

Mandyy

Berichten: 30511
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:44

DEnk ook niet dat ik het zou kunnen..maar goed is het idd wel

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:11

echt jakkiej maar super goed van je Haha!:D
toppie susanneke!!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:06

Ik zou het echt niet kunnen. Ook al zie ik dat het beestje nog zoveel pijn hebt, het lukt mij niet. Wat ik best wel jammer vind overigens, want heel vaak lopen er nog halfdode muizen rond te strompelen dankzij de katten. Ik heb dus echt het lef niet zo'n beestje dood te maken, terwijl dat op zo'n moment echt het beste is.
Kijk, als je het dan over andere beesten hebt, spinnen bijvoorbeeld. Daar heb ik dan weer iets minder moeite mee. Alleen die grote mag een ander doen! Knipoog

Beauty_yana0

Berichten: 1913
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:05

Je hebt hem wel van zijn pijn verlost maar ik zou het zelf niet durven :S

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:38

Goed van je dat je dat gedaan hebt! Ik zou het ook zo gedaan hebben, het is toch sneu om zo'n beestje te laten lijden.
Ik zou er geen moeite mee hebben, je zou eens moeten weten hoeveel muizen ik gedood heb Bloos!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:39

Moedig, goed gedaan.
Ik zou het zeker niet durven, me vader had maar terug moeten komen, MET of zonder blomenen Lachen

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:39

ghgh, er zijn toch heel wat killers hier op bokt Tong uitsteken

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:04

Ik zou het ook niet gedurft hebben.
'k heb het steeds vreselijk moeilijk met de dood van een dier of van what ever...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:07

ik had he

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:08

ik had het echt nie gekund omdat ik al zo een tut ben die geen beessies pijn kan doen,a l is het beter voor hun..

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:17

isabelle schreef:
ik had het echt nie gekund omdat ik al zo een tut ben die geen beessies pijn kan doen,a l is het beter voor hun..

dat heb ik dus ook Scheve mond

Riene

Berichten: 1519
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:21

Ik zou toch eerst proberen het vogeltje (al dan niet dat men pa het weet) mee te nemen en te verzorgen, je zou wel zien dat ie er mss wel bovenop komt. Hier heb ik het al vaak genoeg voor gehad, telkens zijn ze weer vrolijk gaan vliegen (na een paar daagjes heerlijk verwend geweest te zijn) sja, het is mss ook beter zo, als het al aan het sterven was.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132219
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:59

Ik heb je topic verplaatst van AM naar BB.

Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:42

Inderdaad moedig van je Lachen

Ik zou het niet durven...Maar zo is het wel beter. Diertje is uit zijn lijden verlost ...

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:17

he bah, nee dat zou ik ook niet kunnen, ben dan zo'n meut dat ik t aan mijn vriend vraag, maar denk dat ik eerst zou kijken of er nog wat aan gedaan kan worden. zo hebben mijn vriend en ik een x een merel gered (vriend met gevaar voor eigen leven Tong uitsteken )er hing een merel bij mijn schoonmoeder (was op vakantie) onder het dakraam, al de hele dag en t was iets van 30 graden...is zo'n flat voor oude mensen, dus al die omaatjes zaten er al de hele dag naar te kijken ze hadden zelfs de brandweer gebeld Haha! maar die kon er niet bij komen ivm smalle steeg. (het is 12 hoog) toen is mijn vriend uit t raam geklommen en heeft met de wandelstok van zijn vader Haha! de merel losgemaakt , hij zat met zijn pootje aan een draadje vast onder het dak. toen hebben we m thuis water gegeven door een rietje (hij was uitgedroogd) en ik heb dat touwtje erafgehaald. daarna hebben we m naar t vogelasiel gebracht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:00

ponylove schreef:
Ik zou toch eerst proberen het vogeltje (al dan niet dat men pa het weet) mee te nemen en te verzorgen, je zou wel zien dat ie er mss wel bovenop komt. Hier heb ik het al vaak genoeg voor gehad, telkens zijn ze weer vrolijk gaan vliegen (na een paar daagjes heerlijk verwend geweest te zijn) sja, het is mss ook beter zo, als het al aan het sterven was.

Ik ook.. Scheve mond

Als ze ergens tegenaan zjn gevlogen vliegen ze vaak een tijdje later zo weer weg, als ze zijn bijgekomen. Scheve mond Al weet ik natuurlijk nie thoe deze eraan toe was, maartoch..

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:02

nooooh.... wat zielig!!!!!
je had het beesje ook mee kunnen nemen.
xxiezz

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:03

meenemen? ja uhm, een vogel redden met een gebroken vleugel? wat valt dara nog aan te redden. Als ie nou uitegdroogd is of zoals dat vogeltje van Marye78, die kun je nog wel redden. Zo heb ik ook al enkele vogeltjes gered!

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:56

Ja het is moedig dat je dat hebt gedaan, maar misschien had je hem inderdaad zoals de anderen zeggen hem mee kunnen nemen.
Zo hebben wij een hele poos terug een duif met gebroken vleugel gehad die heeft mijn vader gespalkt en heeft hier nog een tijd gezeten!

Riene

Berichten: 1519
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:23

eljubo schreef:
Ja het is moedig dat je dat hebt gedaan, maar misschien had je hem inderdaad zoals de anderen zeggen hem mee kunnen nemen.
Zo hebben wij een hele poos terug een duif met gebroken vleugel gehad die heeft mijn vader gespalkt en heeft hier nog een tijd gezeten!



Ja idd, ik zou het ook doen hoor je weet maar nooit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:21

Bovendien; Hoe weet je zeker dat hij gebroken was? Knipoog

Lachen