[Foto's] Alle diertjes hier weer een schoon huisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

[Foto's] Alle diertjes hier weer een schoon huisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:32

Vrijdag was het weer de grote schoonmaak-dag *LOL* Voor het schoonmaken van de hokken en ondertussen knuffelen, controleren en verzorgen van de dieren ben ik de hele middag aan de gang ( 2 zieke dieren die behandeld moeten worden, 4 grote hokken, een buitenren met binnenhok, 2 glazen bakken en een hamsterkooi Knipoog )

Het duurt altijd even en geeft een grote zooi aan het einde van de middag ( overal hooi, stro en houtvezels, modder en zand Haha! )maar, alles zit weer schoon en droog en dan ben ik ook weer happy als ik kan zien hoe ze alles weer anders gaan inrichten dan ik had bedacht Knipoog

Bij deze de hele familie weer eens in hun schone huisjes:

Caviabeertjes Beer en Wizard:
Afbeelding

Zoek de gapende cavia Gaaaap
Afbeelding

Kiekeboe
Afbeelding

Ik heb je gevonden kameraad!
Afbeelding

Cavia beertjes Olijfje en Boja:
Afbeelding

Hier kun je zien dat het oogje van Olijfje nog steeds wat wazig is ( Olijfje had een beschadigd oogje, dat rode komt van de flits, dat is gelukkig alweer gewoon blauw )
Afbeelding

Mijn hooi, jouw hooi
Afbeelding

Konijn Bean, hij was wat boos op me omdat ik hem net even gecontroleerd had, en toch weer z'n abcessen had uitgeknepen. Dus lief de oortjes omhoog was er niet bij...
Afbeelding

Zn ziekenhapje, omdat hij een kaaktumor heeft, heeft hij moeite met eten en krijgt hij brood met babyhapje wortelsmaak, en zachte dingen zoals komkommer, of een oude appel.
Afbeelding

Nina en Nijn in de konijnenren buiten ( lijkt 4kant omdat ik 'm van binnenuit op de foto heb gezet, maar is rechthoekig, hun speelstukje met boomstammetjes staat er helaas net niet op )
Afbeelding

Truffel en Pitou in de grote binnenkooi
Afbeelding

Pitou
Afbeelding

Truffel demonstreert even dat ze heel netjes op het schoteltje kan poepen, die keutels waren vers gelegd op het moment dat ik de foto nam Haha!
Afbeelding

Saampjes
Afbeelding

Bak van gerbilheren Flep en Bor, Bor zit rechts, Flep steekt net zn koppie uit het doosje
Afbeelding

Maar gauw de bak weer dicht, anders ben ik ze straks kwijt aan 2 inhalige katten die dachten te moeten meehelpen >;)
Afbeelding

Toen ik de bak van de gerbildames had leeggehaald zou ik er een nieuwe zak potgrond indoen, maar die zak lag buiten... in zo'n zak zitten vaak gaatjes en het had ontzettend geregend... kortom : Zeiknat! Dat kon ik ze niet aandoen, dus dan alleen maar houtvezel met het kleine beetje droge potgrond dat ik nog had. Van de week maar weer droge potgrond erin Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

Door het doosje rennen is leuk!
Afbeelding

Meuk de hamster, het dicht-doe-dingetje van het klepje is afgebroken, dus dan maar met ijzerdraad... beetje proffesorisch maar het werkt
Afbeelding

Hallo Meuk, kom je onder je huisje vandaan?
Afbeelding

Aan mn hand laten wennen, die met pitten niet eng is ( zonder nog wel steeds )
Afbeelding

In zn nieuwe space-renradje, vind het net een aliën-ding Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Slokje drinken, die sukkel is er eerst onder het tuitje gaan zitten waardoor zn rug nat is gedrupt, vandaar die verwarde natte haartjes
Afbeelding


Zo, dat was weer de hele knaagbende in hun verblijven, alles is weer schoon nu, en over een paar dagen gaan we er weer tegenaan om alles weer schoon te maken

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:27

sow sow lekker veel dieren heb je haha Haha! wel leuk ..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:36

Leuk zeg Lachen
Als ik op mezelf woon neem ik ook weer gerbils! Potgrond in de bak is wel een idee zeg, ik heb er altijd gewoon een hele dikke laag zaagsel in...
Wat heb jij ontzettend veel dieren, maar wel leuk Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:47

Potgrond is veel schoner en leuker voor de gerbils. Ze kunnen gangen graven die blijven staan. De potgrond neemt de pies e.d gewoon op dus je kan het er veel langer inhouden ook nog

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:57

Leuke foto's.
Ik heb net ook het hok van mijn hamster verschoond en straks gaan mijn knaafjes in bad Lachen

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:21

Leuk zeg!! Ik wil ook zoveel dieren Haha! je hebt er meer dan mij Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:20

Leuk he, als ze allemaal weer een schoon huisje hebben. Haha!