Kat drinkt niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Kat drinkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 12:05

Onze kat drinkt eigenlijk nooit binnen, waarschijnlijk doet hij dat buiten, maar hoe kan ik nou controleren of hij nou ECHT drinkt en niet tekort komt?
Als ik z'n nekvel oppak dan blijft het staan (trekt wel langzaam trug) ik weet niet of dat ook voor katten geld?
Hij lijkt verder goed in z'n vel te zitten, niks bijzonders aan 'm te zien.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:15

als hij niet zou drinken zou je het zo merken, dan doen ze het namelijk niet meer. Als dit al lang aan de gang is zou ik me er niet druk om maken. Buiten is er genoeg gelegenheid tot drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:58

Dat oppakken geldt voor ieder dier. Bij onze hond hebben wij het ook laatst gedaan omdat hij ook niet zoveel meer dronk. Ook bij paarden, vooral in de endurance wordt het toegepast.
Uitgedroogde dieren hebben vaak ook een doffe vacht maar als je erg bezorgd bent kan je proberen om hem een dagje binnen te houden en kijken of hij dan drinkt?

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:19

Ik heb vroeger ook een kat gehad die thuis nooit dronk , deed dat altijd buiten nam ik aan en toch is hij lekker odu geworden ..

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:12

De katten bij mijn ouders hebben beide nooit binnen gedronken, hooguit als er kattenmelk was. Maar verder altijd buiten, ik zie hem ook regelmatig uit de plassen drinken hoor.
Je hoeft je geen zorgen te maken als hij verder gezond is!

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:42

wat je kunt doen:
zet een bak water binnen met water van buiten!
veel katten (ook de mijne) vinden regenwater lekkerder, dat smaakt namelijk wat zoeter.
of: een bak water en een heel klein, maar dan ook echt heel klein drupje koffiemelk erin doen.
dit geeft het water een smaakje, het hele kleine beetje koffiemelk kunnen katten heel goed verteren, gewone melk bevat teveel lactose en daar krijgen ze diarree van.
dit kun je een tijdje doen, en dan steeds minder koffiemelk erin doen, totdat de kat gewoon normaal water leert drinken...