Mensen met Honden, wat voor bankstel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Mensen met Honden, wat voor bankstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 11:49

Wij overwegen om van de zomer een nieuw bankstel aan te schaffen. Nu hebben wij altijd stoffen banken gehad, en we hebben 2 honden. Dus je raadt het al..... Overal haren!
Nu zaten we te denken om over te gaan op (kunst) leer, maar krijg je daar niet ontzettend snel krassen op van de nagels?

Aniita

Berichten: 827
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:03

wij hebben ook een stoffen maar daar veeg je de haren zo van af en is katbestendig je moet als nar zo'n zaak gaaat moet je het even vragen wat katbestendig en hond is

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:48

Wij hebben thuis leer, alleen de hond mag niet op de bank dus tja. Weinig last van voor de rest Knipoog Dit is trouwens ook, omdat hij zo heerlijk kan kwijlen en met een doekje kan je dat dan zo weg halen Lachen

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:32

Honden en bankstellen...... dan kan ik over mee praten.
Ik heb tot nu toe altijd stoffen bankstellen gehad maar, oh mijn god..., nooit meer!
Ik heb vier honden (Twee groot en twee klein) en ik moet , zeker rond deze tijd, een stuk of 5 keer per dag mijn bank stofzuigen.
Ik heb van de week bij Seats and Sofas een lederlook bankstel besteld.
Een drie-zits en twee één-zits.
Daar vertelden ze mee dat lederlook beter is dan echt leer, omdat je op leer wél alle krassen ziet zitten.
Ik ben benieuwd, het is ook voor ons even afwachten.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:51

Wij hadden ook een stoffen bank, wat een ramp met al die dieren van ons!

Nu hebben wij een bank van sky/nepleer en dat is super, je zuigt zo de haren weg en eventuele ongelukjes haal je zo met een doekje weg.
Ook als ze met vieze modderpoten de bank denken te mogen betreden is met een vochtig doekje alle vuil weer weg.

Van krassen geen last, het is een stevig bankstel, en dan hebben we 3 honden en 4 katten met een behoorlijk setje nagels Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:04

Grand foulards (meerdere zo dat je ze om en om wast) zijn ook een uitkomst!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:30

Wij hebben een leren bankstel.
De honden mogen er niet op,de katten wel.
Tot nu toe is het nog steeds netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:34

Wij hebben ook een leren en dat zou ik zo weer doen.
Makkelijk af te poetsen.
Er komen idd wel krassen op, maar nu na 8 jaar staat er nog geen schandaal in de kamer Lachen

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:39

Ik zou ook voor een leren bankstel gaan. Dit materiaal is stukken sterker dan een kunstleren bank. Als je op een kunstleren bank krassen krijgt, zie je de onderlaag en bij leer is het gewoon leer.
Verder inderdaad gemakkelijk te reinigen. Wel regelmatig met speciaal leerolie behandelen.

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:09

Wij hebben ook een leren bankstel, er zitten onderhand redelijk wat krassen op, maar deze vallen niet erg op Lachen
[ dat heb je he, als ze in bank gaan *graven* ]

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:16

Wij hebben een soort fluwelen bankstel. Vochtig doekie erover heen en weg haren!

Nikita_1995

Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:25

Hoi,

Wij hebben 4 Jack Russells en die hebben al redelijk wat leren banken gesloopt, zeker omdat ik 4 Jack Russells vanaf pup zijnde heb. Tot ze een jaar of anderhalf oud zijn slopen ze echt alles. Zodoende probeer ik altijd een 2e handsje over te nemen van iemand, tot nu toe toe heb ik ze allemaal gratis gehad. Het heeft 2 voordelen, je vindt het minder erg als er een kras op komt en je hebt ze toch gratis als er dan een keer eentje kapot wordt gebeten heb je meestal zo weer een nieuw (gratis) bankstel.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar leer, makkelijk schoon te houden van vieze poten, hondeharen en als honden soms overg......

Groetjes Dienie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:40

Wij hebben 2 jackrussels, maar die hebben nog nooit ergens op gebeten.
En we hebben ze ook vanaf pup.
Dus dat hoeft gelukkig niet altijd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:49

Wij hebben een bankstel van onbewerkt tuigleer en de honden mogen er niet op Haha!
Omdat het gewoon "open" leer is zie elke krasje en nageltje erop.
Het is best een bewerkelijke bank, hij moet regelmatig in een soort wax worden gezet, maar het is gewoon onzettend mooi.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:56

Ik heb (kunst) leer en inderdaad, krassen als de hond er (illegaal) op heeft gezeten. Mijn hond mag dus gewoon niet op de bank.

TisUnique

Berichten: 352
Geregistreerd: 25-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:03

Wij hebben ook een leren bankstel, met de honden geen probleem, die mogen er ook niet op Haha!
Helaas hebben de katten ze gebruikt als krabpaal, voornamelijk de armleuningen, dus tegenwoordig hebben we over allebei een grand foulard liggen, die kan gewoon in de was als het nodig is.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:08

Wij hebben een stoffen bank. Als de kat aan het verharen is, zit hij onder de haren, maar die zuig je er vrij makkelijk af. De hond mag bij ons niet op de bank, dus daar hebben we geen last van.

Itsme86

Berichten: 767
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:25

We hebben nu nog stof, krijgen binnekort leer, maar de honden mogen hier niet op de bank..
Alleen in vakantiehuisjes waar de honden mee naar binnen mogen Knipoog Haha!

Jokonootje

Berichten: 4857
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:25

wij hebben een geruwde leren bank... nog geen problemen mee gehad maar onze hond mag ook absoluut niet op de bank... en hoewel hij het wel eens doet als er even niemand in de kamer is hebben we nog geen krassen ed erop gehad...

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:17

wij hebben een gewone stoffen bank met daarover kleden waarvan de haren makkelijk zijn te verwijderen

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:20

Ik heb een leren bank. Makkelijk schoon te houden en krassen zaten er al op toen ik hem bij mensen zo kon meenemen.
Maar ik zou in iedergeval geen stoffen nemen, dan blijf je bezig met de haren en vogelveertjes en vogelvoer.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:12

Leren bankstel hier, en als de honden erop gaan liggen er gewoon van die doeken op, maar het is makkelijker te onderhouden dan stof vind ik hoor, het blijft redelijk netjes.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:26

Wij hebben ook leer en dat in combinatie met 3 halflangharige katten. Krassen heb je wel met honden en katten maar van haren heb je geen last. Als de hond er graag op ligt zou ik er een doek opleggen ter bescherming.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:58

Mijn bankstel heb ik gekocht met zo'n speciaal behandelde stoflaag. Was wel iets duurder maar met kinderen zeer praktisch.
De honden mogen niet op de bank tenzij er een kleed op ligt maar eventuele haren veeg of zuig ik er zo van af. Zelfs de kleine irritante stekelhaartjes van het hondje van mijn vriend.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 01:12

Die verwende hond van mij ( rottweiler) heeft een eigen bank.
Speciaal voor hem gekocht bij seats and sofa's.
Ik vind die hondemanden zo lelijk in huis dat ik het zo heb opgelost.
Hij heeft nu zijn eigen "loveseat" ( 1,5 zits bankje)