Het is alweer een klein weekje terug, maar moet het toch even kwijt...
We hadden 4 woestijnratten. Mama met twee dochters in een groot aquarium bak, en het mannetje alleen in een andere bak...
Het is al tijden goed gedaan, ik geloof dat ze zo zaten voor 2 jaar. Nooit problemen, diertjes zaten altijd lief bij elkaar...
Tot een aantal dagen terug... Mijn zusje wilde haar beesten voeren, maar er kwam er maar eentje aanzetten... Omdat ze de deksel in de bak had laten kletteren een tel daarvoor, was ze bang dat ze eronder waren gekomen, dus die krijste het uit dat we moetsen komen...
Wat we toen vonden was echt vreselijk... Ik heb wel vaker een beest ZOOO verminkt gezien, maar van de twee 'maatjes' was dus helemaal niets meer over... Totaal uit elkaar gerukt, echt niet normaal meer... Terwijl levende nr 3 gewoon nog harstikke 'heel' was, geen verwondingen, schrammen noch bloedietsjes... enkel het kinnetje... Maar dat kwam niet door het vechten... Maar door het 'opeten'...
Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoiets meegemaakt! Hele kuddes woestijnratten hebben we gehad, nooit problemen, en nu opeens dit... Echt vreselijk heo de diertjes eruit zaten, niet meer compleet, totaal uit elkaar gerukt en verscheurd... HOe kan zoiets gebeuren?!?!?!
We denken dat die twee flink met elkaar hebben gevochten, en elkaar vreselijk moeten hebben verwond... Mischien dat er aan het eind van het gevecht 1 dood was, en de andere heel zwaar gewond... Nummer 3 heeft zich tegoed gedaan aan de anderen...
We denken niet dat nr 3 zich ook actief in heht gevecht heeft gemengd, aangezien deze de magerste van de drie was... Degene die altijd het laatste te eten kreeg enzo... Onderdanig dus, of zou hij zich opeens met zijn zwakke lichaampje in de strijd hebben gegooid naar macht????
Geen idee... Maar zullen het ook nooit weten... We zijn twee ratjes kwijt, en nu hebben we dus nog enkel een vader en een dochter...
Vreselijk om de ratjes zo uit het hok te vissen, echt een rot gezicht...
Annechien
Geplaatst: 15-01-05 11:44
kan het ook niet zo zijn dat die ene al dood was en dat die ander er aan is beginnen met eten??? Ik heb hier ook leuke gevechten meegemaakt en altijd hadden ze allemaal wondjes. (inclusief ik, wat kunnen die krengen hard bijten zeg!) Want opeten doen ze uit nestbescherming
Chocopasta
Geplaatst: 15-01-05 11:47
Getsie! Wat sneu, en wat ranzig
Myra87
Geplaatst: 15-01-05 16:31
Wij hadden 2 gewone ratten, naja hoe zeg je dat, iig geen woestijnratjes, we vonden ook 1 dood en helemaal opgegeten en de andere mankeert niks Weten ook niet of ze gevochten hebben ofzo
Tancreda4
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-05 20:41
Die van ons zullen echt wel gevochten hebben... In 1 nacht tijd twee doodde beestjes lijkt me erg sterk... Ze waren harstikke gezond
Annechien
Geplaatst: 16-01-05 09:06
ik weet niet hoe oud dat ze waren???? In een mensen leven gaat ook wel eens een gezond persoon gewoon dood. Zonder dat ze oud zijn of ziek. In de dierenwereld is dat niet anders. Maar je moet dan sporen kunnen zien van het vechten. Ik heb ze tot nu toe altijd gezien.
Ellebel
Geplaatst: 16-01-05 22:18
Een vriendin van mij heeft een tijdje woestijnratjes gehad, maar die kregen zo nu en dan ook ineens een flinke knokpartij, daar is er wel eens eentje gesneuveld.