Sommige klanten in de dierenwinkel...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:33

Ik ben dol op dierenwinkels met stagaires
Vraag: wat kost zo'n kluif?
Antwoord:..euro
V: Oh, en wat kost zo'n konijn?
A:..euro
V: En hoe lang doen 3 herders met zo'n konijn? Schijnheilig Extreme duivel

Die compleet verbijsterde gezichtjes blijven grappig Haha!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:43

Wat ben jij vals Lia.
Ik had je heel snel de winkel uitgewerkt denk ik Boos! .
Maar als je nog een kluif ndig hebt, ik hebt nog wel een leuk konijn in de aanbieding Knipoog . :

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:24

lowara schreef:
ik ben het deels niet eens met je eerste voorbeeld Knipoog
wij hebben 4 jaar geleden (ehm.. zoiets) ook stijl op sprong een puppy gekocht de dag voor kerst. en ja, dan heb je maar liefst 3 dagen geen winkels open. Dus puppy had verder geen spulletjes. wel wat voer, dat hebben we van de fokker meegekregen, maar verder hadden we HELEMAAL niets. Niet iedereen denkt er maanden over na om een hond te nemen, dus ja, soms heb je dan nog niet alles in huis. dat maakt toch niets uit? een hond kan prima een paar dagen zonder honden speeltjes, halsband en riem. zolang je maar IETS aan eten hebt is het al goed. dus die vrouw was wel deels fout met d'r gebrabbel ver aan water wennen ( Verward beetje raar verhaal inderdaad) maar behave dat en het voer vind ik het eigenlijk doodnormaal.


Ik vind dat je zowiezo voer en een eigen plaats in huis moet hebben vóór je een dier aanschaft. Helemaal als het een pup is, die al gedesoriënteerd en gestressed zijn als ze in een nieuw huis komen, bij het nest weg.
Dan moet er voer zijn en een plaats die voor de pup zelf is, een nieuw nest waar hij zich veilig moet gaan voelen. Ik vind dat dat niet pas gehaald kan worden als de pup er al is.
Een riem e.d kan nog idd, maar doodnormaal vind ik het nou ook weer niet.
En als je dieren neemt is het een goede zaak er eerst goed over na te denken, en niet in een opwelling eentje aan te schaffen, juist die laatsten komen vaak in asiels en opvanghuizen terecht, maar dat is weer een heel ander verhaal

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:29

Ilindra schreef:
Ik ben dol op dierenwinkels met stagaires
Vraag: wat kost zo'n kluif?
Antwoord:..euro
V: Oh, en wat kost zo'n konijn?
A:..euro
V: En hoe lang doen 3 herders met zo'n konijn? Schijnheilig Extreme duivel

Die compleet verbijsterde gezichtjes blijven grappig Haha!



Daar zou ik geweldig om moeten lachen, ik had je waarschijnlijk er nog bijverteld dat je voor 3 volwassen herders meer konijnen nodig had gehad Knipoog
Nou ben ik dan al wat ouder en heb ik wat meer ervaring misschien, denk dat mijn collega-stagiare ( een overgevoelig 16-jarig meisje ) wel geflipt was

Zelf heb ik in de winkel 2 konijnen gekocht, ik zei mn collega ze te reserveren, ik zou ze 2 weken later meenemen ( dat was 2 dagen voor kerst )
Een week later zei hij tegen me dat het wel eens tijd werd dat ik ze meenam, die beesten vraten maar door..
ik zei : Waarom denk je dat ik ze pas volgende week meeneem ? Lekker goedkoop kerstdiner! Haha!

Datzelfde heeft mn collega ook eens bij een klant geflikt die dat minder grappig vond, de klant vond de konijntjes zoooo lief, zoooo leuk!
Mn collega maakte en praatje met de klant en zei voor de gein : Leuk is dat he, elk jaar genieten van een nieuw konijntje en dan met kerst heb je dr ook nog weer plezier van Haha!

Klant vond het niet grappig en begon totaal te flippen : Waar slaat dat op, zielughhh etc! Haha!

I.p.v een penny was dat een rasechte bunny Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:50

Zo stond ik met de begravenis van Prins Claus in galauniform langs de route, het was berekoud en het duurde en het duurde maar..........
Op een gegeven moment komt dan eindelijk de stoet langs waarop een vrouw tegen mij zegt: "houd u ook zo van paarden?"
Ik antwoordde, heel grappig, :"Ja, je krijgt er zulke lekkere jus van". Tong uitsteken
Zag die mevrouw ook de humor niet van in Schijnheilig

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Sommige klanten in de dierenwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:48

tsja er zijn rare mensen
dat hun nou zo raar zijn interesserd me eigenlijk niet eens zo erg maar dat ze een dier zoiets aandoen daar kan ik echt zo kwaad om worden Hamer Stoom uit je oren
laten we hun is in een emmer stoppen of in een hamsterbak en die vrouw die geen eten enzo had gehaald verplich op de koude vloer slapen zonder eten en drinken.

mensen moeten beter nadenken voor ze een dier nemen en het ook niet zien als een automaat ofzo.
een dier is ook een wezen en heeft ook gevoel.

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Sommige klanten in de dierenwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:52

kon niet meer wijzigen dus dan maar zo

je moet een dier vind ik dus behandelen zoals je zelf behandeld wil worden.

jij zou het ook niet leuk vinden als je naar een ander huis/gezin toe moest en hun zoiets hadden van o ja jij kwam vandaag he naja daar is de vloer truste.

of met die cavia en hun dan maar in de wc proppen en wel op slot want dat is genoeg ruimte

als ze dat met zichzelf doen oke zoek het uit. maar met een beest nee dat is echt te erg

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Sommige klanten in de dierenwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:36

Ik geef je gelijk hoor!
Mensen die een papegaai in een parkietenkooi willen houden, die indd een hamsterkooi willen kopen voor hun cavia (heb toen mijn baas er maar bijgehaalt ik wist er geen raad meer mee kreeg het ze niet aan hun verstand dat dat te klein was), ook gehad dat mensen een hamsterhok voor een konijn wilden... Ach ja het gaat door... Gelukkig ook veel mensen die het enorm goed voorhebben met hun dieren en die heb ik altijd erg gewaardeert Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: Sommige klanten in de dierenwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:59

Ik ben met je eens dat sommige mensen niet helemaal 100 zijn wat betreft dieren. Als je een paard koopt, dan zorg je toch ook dat je een stal geregeld hebt, dekens klaar liggen en voer voorradig is....... ik zie wat dat betreft niet het verschil tussen een paard en een dier.

Wel wil ik nog even kwijt, dat er ook mensen zijn die volledig de andere kant uit door slaan. Een dier is een dier, die kun je geen menselijke gevoelens toespelen. En begrijp me aub niet verkeerd, mijn dieren komen echt niks te kort. Maar als ik dan op internet doodleuk trouwjurken voor honden zie staan, dan krijg ik daar ook een heel vreemd gevoel bij.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Sommige klanten in de dierenwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 14:06

Daar krijg ik ook de kriebels van Mikkie, of mensen met fifi-hondjes die elke dag in bad gaan en niet mogen loslopen omdat ze dan vies worden...

( ik heb zelf ook een fifi-hond, die ziet er elke dag als een varken uit, vacht in de war, zwart van de modder:D )

tijger
Berichten: 1454
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Sommige klanten in de dierenwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:32

Mikkie schreef:
Ik ben met je eens dat sommige mensen niet helemaal 100 zijn wat betreft dieren. Als je een paard koopt, dan zorg je toch ook dat je een stal geregeld hebt, dekens klaar liggen en voer voorradig is....... ik zie wat dat betreft niet het verschil tussen een paard en een dier.

Wel wil ik nog even kwijt, dat er ook mensen zijn die volledig de andere kant uit door slaan. Een dier is een dier, die kun je geen menselijke gevoelens toespelen. En begrijp me aub niet verkeerd, mijn dieren komen echt niks te kort. Maar als ik dan op internet doodleuk trouwjurken voor honden zie staan, dan krijg ik daar ook een heel vreemd gevoel bij.


ja dat zou ik ook hebben. dat is weer te overdreven. net als hondenparfum en nagellak Verward