Sommige klanten in de dierenwinkel...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Sommige klanten in de dierenwinkel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:04

Om het gezeur over Dierenwinkels eens over de andere boeg te gooien : De klanten in dierenwinkels!!

Ik loop stage bij de welkoop, een buitenleven winkel met tuinspullen, boerenspullen en dierafdeling ( om het maar even kort te zeggen)

Nou wat daar soms binnenkomt aan domme, diergevoelloze klanten... je vraagt je af waarom ze dieren hebben.

Aantal voorbeeldjes:

Vrouw komt in de winkel en vraagt me of ik haar helpen kan, natuurlijk kan ik dat.
Ze begint dat ze puppyvoer moet hebben, en eigenlijk alles wat een puppy nodig heeft.
Ze had een pup uitgezocht en had nog niks in huis, het was haar eerste hondje.... Het ging ongeveer zo

'Nou mevrouw dan zullen we eens even wat moois samenstellen, wat is het voor hondje?'

'Een Jack russel'

'Ah, wat leuk, klein spul moeten we dus hebben, wanneer krijgt u de hond ? '

'We hebben 'm gister opgehaald'

Ziek Lips are sealed

Ze had dus echt helemaal niks in huis, geen mand, geen riem, geen speeltjes, geen etensbakjes en erger nog GEEN VOER ! Gewoonlijk gezien haal je die dingen toch ver voor je een hond ophaalt in huis ?

Nou ja prima, gelukkig nam mevrouw alles van mij aan en keek ze niet op een cent meer of minder, dus mn stagebegeleider keek al met pretoogjes toen ik haar verder hielp ( Sanneke doet weer eens aan massa-verkoop met dr gebrabbel )

Mevrouw vroeg mij of het puppyvoer dat ik haar aanwees wel in combinatie kon met melk

"Met melk?"

' Ja, hij drinkt nu nog melk maar ik laat hem langzaam aan aan water wennen'

Verward

'Hoe oud is uw hondje dan dat hij nog geen water drinkt? '

'8 weken'

'Wat apart, hebben ze hem nooit aan water laten wennen?'

'Nee ze gaven hem melk, en nu ga ik dat mengen met water zodat hij eraan went'

' Toch geen gewone melk hoop ik ? '

Nee, het was geen gewone melk, gelukkig.

Goed, mevrouw verliet de winkel met een berg voer, leren riempje en halsband, speeltjes, koekjes, mand, kussen etc etc, en ik wenste haar suc6 met haar hond...

Dat vond ik dus zo maf, een hond in huis nemen en pas de volgende dag spullen en voer gaan halen. Daarbij dat het dier nooit normaal water had leren drinken, maar goed daar kon zij niet veel aan doen


Nog een voorbeeldje:

Mevrouw komt in de winkel, en vraagt naar die aanbieding van het konijnenhok die in de folder stond, helaas hadden we dit hok nog niet binnen gekregen, maar we hadden wel andere modellen en soorten ( duurder )

" Oh, en wanneer krijgt u die van die aanbieding binnen dan, want mn zoons hebben een konijntje gekregen maar we hebben nog geen hok, en nou zit het konijn eerst in een emmer. Ik wil graag die aanbieding want die andere word me te duur"

>;)

Wij hebben dus heel snel geregeld dat die middag nog de kooi die in de aanbieding was in de winkel hadden, de mevrouw in kwestie gebeld dat de kooi er was en gelukkig kwam ze 'm nog afhalen...



Afgelopen week komt er een kakkerig gezinnetje binnen, pa/ma en 2 kinderen, Ma vraagt of we ook cavia's hebben, ik wijs de cavia's aan... degene die we hebben vind ze maar lelijk.
Dan vraagt ze wat beter is, een cavia of een hamster.
Ik vertel dat ik persoonlijk cavia's voor kinderen leuker vind dan een hamster, omdat deze veel actiever zijn, meer aanwezig, hamsters nachtdieren zijn die zich overdag niet laten zien en bladiebla.
Ook veronderstelt ze dat ze dan beter een vrouwtje als een mannetje kunnen hebben... Verward
Ze kijkt naar een rodybak voor hamsters, en vraagt of dat een caviabak is.
Ik vertel de mevrouw dat die te klein zal zijn voor cavia's, dat we wel een zelfde soort hebben maar dan een stukje groter voor cavia's.
Mijn stagebegeleider haalt zo'n bak van achteren uit het magazijn om te laten zien ( we hebben niet alles in de winkel staan, dat past niet )
Reactie van madame :

" Oh nee hoor, wat een groot ding zeg! Moeten ze dáár in ?!!"

"Ja mevrouw, dit is een mooie maat voor cavia's, dan hebben ze wat bewegingsruimte"

" Bedankt voor de informatie, maar we kijken eerst even verder naar cavia's die we mooi vinden"

Daarna hoor ik haar tegen haar man zeggen terwijl ze naar de hamsterbak wijst : "Ze passen ook heus daar wel in hoor, die maat bak is mooi zat..."


Stoom uit je oren

Grmz! Dit zijn dan 3 voorbeelden van dingen die ik dus wekelijks meemaak, de meest idiote vragen, opmerkingen en situaties komen voorbij.

Ook komen er mensen in de winkel met honden die ik niet eens wil aaien zo vies/goor/klitterig/onder de wonden en huidschilfers zitten ze...

Achja, er wordt veel afgegeven op dierenwinkels... bij deze geef ik me even af op sommige klanten Haha!

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:11

jezus man, wat voor mensen er rondlopen!
vooral die met d'r konijn in de emmer is erg!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:20

Ik hoor het alweer, zou niks voor mij zijn. Die vrouw van dat konijn zou ik terplekke een emmer over d'r hoofd trekken en die troel die voor de cavia kwam, tja, dat wordt hier op bokt zeker gecensureerd Haha!

Mag je trouwens ook weigeren om dieren aan bepaalde mensen te verkopen? (zou ik namelijk doen, compleet mèt belerend vernietigd adviesje erbij Knipoog )

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:21

Echt, ik wist niet dat er zulke mensen bij waren , als je een dier neemt, dan koop je alle spullen toch van te voren Verward Vreemd Scheve mond

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:22

Jeetje, dat zulke mensen (in dit geval de klanten bestaan joh! Scheve mond)

Echt raar sommige klanten

Trouwens ik was vandaag bij een vriendin (uit mijn klas), ik was voor het eerst bij haar thuis voor een opdracht voor school. En toen zag ik haar konijn. Ik schrok... Het konijn wat er in zat paste 2 keer in het hok, helemaal geen bewegingsruimte dus!

Naja, ik durfde er niks van te zeggen, beetje l*llig om te zeggen he (Konijn is al 5 jaar, dus zit al 5 jaar in dat hok), maar het liefst had ik d'r konijn mee genomen naar huis.


felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 02:06

Droomster schreef:
konijn. Ik schrok... Het konijn wat er in zat paste 2 keer in het hok, helemaal geen bewegingsruimte dus!



Hahahahaha ik moest 3x lezen voor ik hem begreep. Maar je bedoelt zeker de kooi paste twee keer in het konijn? Of zeg ik het nu verkeerd/ Verward

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 02:08

Ja dat vroeg ik me nou ook al af Haha!

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 02:17

tja, misschien dat het ook al zou helpen dat er minder verotte fokkers zijn? en dat er niet te pas en te onpas nestjes overal maar aangeboden mogen worden? ik zie hier toch ook wel eens nestjes jack russells aangeboden staan, en dan door mensen die bij god niet weten waar ze het over hebben, tja raar he dat een leek klant geen juiste info krijgt...oerstom natuurlijk, maar het werkt van twee kanten... men moet gewoon niet zo makkelijk aan een dier kunnen komen!

TypicalDutch

Berichten: 535
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Oudeschild / Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 02:22

Ik denk dat ze het gewoon bedoeld zoals ze het heeft opgeschreven, als een konijn 2 keer in een hok past (qua lichaamsgrootte), dan is dat niet erg veel! Of zie ik het nu verkeerd? Rolleyes

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:56

TypicalDutch schreef:
Ik denk dat ze het gewoon bedoeld zoals ze het heeft opgeschreven, als een konijn 2 keer in een hok past (qua lichaamsgrootte), dan is dat niet erg veel! Of zie ik het nu verkeerd? Rolleyes


Hahahahahaha
Ik dacht dat ze bedoelde dat de kooi 2x in het konijn past. Verward
Conclusie: Het was gewoon een veelste klein kooitje voor het konijn.
Ik snap hem. *LOL*

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:59

felicity schreef:
Hahahahahaha
Ik dacht dat ze bedoelde dat de kooi 2x in het konijn past. Verward
Conclusie: Het was gewoon een veelste klein kooitje voor het konijn.
Ik snap hem. *LOL*


Jah, ik had het over de lichaamsgrootte van het konijn Clown Mijn kooi was gewoon 3½ keer zo groot als haar kooitje en mijn konijn is maar een dwergkonijntje (Die van haar was 2 keer zo groot als die van mij!) Scheve mond

Naja, jullie vatten het nu Haha!

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:19

jemug eej! wat een dieronvriendelijke mense! Boos!
daar kan ik zo boos om worden zeg! Stoom uit je oren
eigelijk moeten die mensen een aparte gesprek hebben ofzo!
niet normaal meer!...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:37

er zijn grenzen! Ok Bartje (hond) hadden wij ook een paar maandjes later gepland...... maar binnen uur dat wij haar hadden stonden wij ook in een dierenzaak om voer, bakjes, riempje, speeltjes enz.... gelukkig hebben mijn ouders en opa ook een hond, dus als ze dorst had kon het kleine ding drinken. Verder kopen wij altijd eerst onderkomen voordat er dieren komen, lijkt mij de juiste manier van doen. Maar ik lees hier weer andere dingen Verward

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:45

Tsss.... Die mensen zou je toch ********!!!!
Lekker dan, arme beestjes!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 13:22

ellenlouise schreef:
Mag je trouwens ook weigeren om dieren aan bepaalde mensen te verkopen? (zou ik namelijk doen, compleet mèt belerend vernietigd adviesje erbij Knipoog )



Als die vrouw die cavia's had willen hebben met een hamsterkooi erbij had ik dat geweigerd, dan had ik haar geadviseerd een andere winkel te zoeken waar ze het wel voor elkaar zou krijgen, aan deze praktijken doen wij niet.

Maar eigenlijk moet je zo de klanten afhandelen dat ze wel terug blijven komen in de winkel, dus wat voor maffe dingen ze ook voorstellen, je moet altijd vriendelijk blijven handelen.

Maar er zijn ook veel klanten die wel van alles van me aannemen hoor, soms ook weer té, dat als ik bv zou vertellen dat een konijn wel alleen kattenvoer kan eten ( ik noem maar iets geks ), dat ze dat ook blindelings aannemen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:50

SANEX schreef:
Maar er zijn ook veel klanten die wel van alles van me aannemen hoor, soms ook weer té, dat als ik bv zou vertellen dat een konijn wel alleen kattenvoer kan eten ( ik noem maar iets geks ), dat ze dat ook blindelings aannemen.


Kijk, dat zijn dan weer de mooie kanten van het vak Haha!

Daisy610
Berichten: 92
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: In Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:29

en nu mijn verhaal.
Ik liep een paar maand geleden in een tuincentrum rond om hondenvoer te kopen. Komt er zoon vrouw aan met twee kinderen. Zegt ze tegen die verkoper: mijn kinderen willen zo graag een zacht knuffelkonijntje Verward
nou hun kiezen er een uit maar het bleek een mannetje te zijn. Ze moesten perse een vrouwtje maar die hadden ze niet meer in de winkel.
nou zegt dat wijf. ik kom over een weekje wel terug als jullie weer vrouwtjes hebben Scheve mond
die kids beginnen zo te janken nou zegt die moeder. Dan krijgen jullie als troost wel een paar vissen. die kinderen weer helemaal blij natuurlijk

kopen ze een klein kommetje 5 planten 3cm aan stenen die zo fel zijn dat die vissen gewoon koppijn krijgen en allemaal beeldjes zodat ze niet eens meer kunnen rondzwemmen. Boos!
kopen ze ook nog eens 3 grote goudvissen. nou ik ben benieuwd hoelang ze het uithouden.........

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:41

tja die medewerkers denken alleen maar aan het geld dat binnenkomt. Advies geven doen de meesten niet eens meer! Wij hebben ook een keer zoiets meegemaakt. Wij konden het niet laten er een opmerking over te maken. Dat een goudvis niet in een ronde kom thuishoort en zeker al niet meerdere in 1 kom. Gewoon in een rechte bak. Zien we ze later bij de kassa mèt rechte bak Haha! . De verkoper wist trouwens niet waar hij kijken moest Schijnheilig

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:46

ja...ik weet het, ik heb zelf ook stage gelopen in een dierenwinkel! sommige mensen...

Maar nu was ik een paar weken geleden eigenlijk ook een beetje zo... Bloos

Onze hond is een paar weken geleden overleden. We zagen het al aankomen, hij was 14 en ziek en kon niet meer goed komen. Dus toen hebben we hem laten inslapen.
2 weken daarna.... we vonden het zo kaal in huis (we = papa, mama, zusje en ik) echt niets aan zonder hond. Op marktplaats had ik een leuke hond gezien van 6 maanden (ik heb een hondenuitlaatservice en om dan een pup te nemen, die kan eerst nog niet met me mee). Dus ik vragen aan mijn vader en het mocht!!! Ik gelijk bellen naar die mensen, maar toen was ie al net weg. Boos!

Dat was om 13 uur op zaterdagmiddag en toen moest er ook persé die dag nog een andere hond komen... *LOL*
Mijn moeder, zusje en ik in de krant kijken en er stond een nestje Duitse Herder met Labrador. En omdat ik die kruising helemaal geweldig vind, en mijn moeder graag een pup wou, zijn we daar heen gereden (anderhalf uur rijden). Nouja, als je die puppies ziet, ben je verkocht natuurlijk en hebben we een heel mooi teefje meegenomen.
Het was toen al bijna vier uur, en mijn vader was thuis gebleven en die heb ik toen snel gebeld of hij nog snel een zak puppyvoer en een halsbandje wou kopen bij de dierenwinkel, hahaha
Gelukkig hadden we nog heel veel spullen van onze oude hond, dus die hebben we gewoon weer gebruikt.

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:16

met dat soort dingen heb ik geen evaring, we krijgen over 3 weken een pup en we hebben vorige week al een halsband met riem en dat soort dingen gekocht dat is alijd leuk Lachen

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:50

Het is altijd zo, helaas zyn er zulke mensen..Erg jammer voor de dieren..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:09

ik ben het deels niet eens met je eerste voorbeeld Knipoog
wij hebben 4 jaar geleden (ehm.. zoiets) ook stijl op sprong een puppy gekocht de dag voor kerst. en ja, dan heb je maar liefst 3 dagen geen winkels open. Dus puppy had verder geen spulletjes. wel wat voer, dat hebben we van de fokker meegekregen, maar verder hadden we HELEMAAL niets. Niet iedereen denkt er maanden over na om een hond te nemen, dus ja, soms heb je dan nog niet alles in huis. dat maakt toch niets uit? een hond kan prima een paar dagen zonder honden speeltjes, halsband en riem. zolang je maar IETS aan eten hebt is het al goed. dus die vrouw was wel deels fout met d'r gebrabbel ver aan water wennen ( Verward beetje raar verhaal inderdaad) maar behave dat en het voer vind ik het eigenlijk doodnormaal.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:17

Wist je nog niet dat er vage mensen op de aardkost rondlopen ? Haha!

Dit is toch niet normaal?! De dieren lijden er maar onder...T zijn geen knuffelbeesten, maar levende wezens net als wij!?!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:24

Ik heb ook een tijd in een dierenwinkel gewerkt, ken dus ook genoeg verhalen.

Op een dag kwam de burgemeester langs, ze wilde een vis voor haar zoon. Want, hij wilde een hond en ze wilde eerst testen of hij er wel voor kon zorgen, een vis was dan minder erg dan een hond. Op mijn vraag houd oud haar zoon was antwoordde ze dat hij net 18 geworden was...

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:36

Daisy610 schreef:
en nu mijn verhaal.
Ik liep een paar maand geleden in een tuincentrum rond om hondenvoer te kopen. Komt er zoon vrouw aan met twee kinderen. Zegt ze tegen die verkoper: mijn kinderen willen zo graag een zacht knuffelkonijntje Verward
nou hun kiezen er een uit maar het bleek een mannetje te zijn. Ze moesten perse een vrouwtje maar die hadden ze niet meer in de winkel.
nou zegt dat wijf. ik kom over een weekje wel terug als jullie weer vrouwtjes hebben Scheve mond
die kids beginnen zo te janken nou zegt die moeder. Dan krijgen jullie als troost wel een paar vissen. die kinderen weer helemaal blij natuurlijk

kopen ze een klein kommetje 5 planten 3cm aan stenen die zo fel zijn dat die vissen gewoon koppijn krijgen en allemaal beeldjes zodat ze niet eens meer kunnen rondzwemmen. Boos!
kopen ze ook nog eens 3 grote goudvissen. nou ik ben benieuwd hoelang ze het uithouden.........



een weekje, tot het knufflekonijn er is! Schijnheilig