Nonja voor het eerst krols.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

Nonja voor het eerst krols.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 12:48

Onze poes Nonja (mei 2004) is gisteren voor het eerst krols geworden. We hebben afgelopen nacht geen oog dicht gedaan. Ze slaaps 's nachts bij mij op bed. Mijn ouders werden er ook gek van. Ja, logisch als ze de hele nacht jammerend miauwd en heerlijke klagende geluiden maakt.

Ze is ook helemaal dol. De andere katten en de hond krijgen dan ook helemaal de kriebels van haar. Ze weet zelf ook niet wat haar overkomt. Ze doekt overal tegenaan om haar geur achter te laten. De hele tijd duwt ze haar kont omhoog en staat te trappelen. Best een leuk gezich, maar het geluid mag wel iets zachter, haha.

Nonja is op weg om volwassen te worden...
Laatst bijgewerkt door Tittel op 14-01-05 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:49

Tijd om te laten steriliseren misschien? Knipoog

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 13:10

We weten nog niet of we haar wel laten steriliseren. Onze kater is geholpen ze komt eerst alleen aan haar tuigje buiten op ons eigen terrein. Door haar handicap/afwijking willen we haar niet zomaar los laten lopen buiten.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:42

hopen dat ze het maar een paar keer per jaar worden, want het kan wel 14 dagen aanhouden heb ik gelezen hahaha. Een van ons was laatst ook krols, dochterlief wist maar niet waar moeps last van had Haha!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 13:48

Ben benieuwd hoelang het bij Nonja duurt. Willen even met de dierenarts overleggen of het beter is om haar te laten helpen. Sommige katten die niet gesteriliseerd worden of kittens krijgen, hebben meer kans op baarmoederontstekingen enz. Bekijken het nog wel even. Nu eerst dit maar eens zien te overleven, haha. Valt ook wel mee, alleen je nachtrust gaat er wel onder lijden.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:55

Je hebt ook speciale pilletjes bij de dierenarts dat ze niet zo heeeel erg hard kan gillen een soort "de PIL'voor je kat.
Nou heel veel suc-6

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:53

wqhahaha dat is zo grappig als je dat voor de eerste x mee maakt...
Ik heb helemaal dubbel gelegen toen onze poes krols werd!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:54

Hoe lang zijn ze meestal krols en hoe vaak in het jaar? Je hebt wel van die gemiddelden, maar heel veel mensen zeggen altijd dat hun poezen daarvan afwijken.

Hoe is dat bij jullie?

En ja, je lacht je er doodom. Ze weet niet wat ze met zichzelf aanmoet, laats staan de andere dieren. Het enige nadeel is de slechte nachtrust, maar je moet er iets voor over hebben, haha.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:09

Als je geen nestje met haar wil fokken, zou ik haar gewoon laten steriliseren. Dan ben je van die krolsheid af en loop je ook niet het risico dat ze er toch een keer vandoor gaat en met een buik vol kittens zich weer thuis meldt. Molly is ook een binnenkat, en Tijger is een je-weet-wel-kater, maar ik heb mevrouw om die redenen toch laten steriliseren. Ach, ze was even zielig na de operatie, maar de volgende dag crosste ze alweer door het huis heen, alsof er niets gebeurd was.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:01

Je mag ze toch pas steriliseren als ze een jaar zijn? Dan moeten we nog even wachten. We laten haar toch maar sterileseren. Door haar handicap zal ze niet zomaar alleen naar buiten mogen, maar aan een tuigje met ons dan wel. Als je haar dan even alleen laat en er komt wel een kater aan, dan zit je al.