Hondenschool?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Hondenschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 11:45

Mijn spookje Tip luistert niet zo goed als ik zou willen.
(voor degenen die het niet weten, Tip is 'n hondje dat ik twee maanden geleden uit het asiel heb gevist van minimaal 7 jaar oud)
Soms hoef ik maar 'n kort fluitje te geven en hij staat al naast me, maar soms heeft ie ook veel te veel interesse in andere honden en komt hij pas na 'n kwartier weer naar me toe. Dan sta ik natuurlijk heel boos te zijn Stoom uit je oren , maar omdat ie toch komt beloon ik hem dan toch maar (zo hoort het toch ?)
Ook de basisdingen als lig, zit en blijf kende hij niet. 'Zit' dat gaat nu behoorlijkgoed, 'blijf' af en toe en 'lig' doet ie alleen als ik 'n snoepje heel laag voor hem op de grond houd. Probleem met 'lig' is, dat ik niet weet wat z'n vorige eigenaren voor commando hebben gebruikt voor liggen, je hebt bijvoorbeeld: lig, af, dood, plat, down en vast nog wel meer.

Om hem beter te laten luisteren wil ik eigenlijk naar een hondenschool gaan met Tip. Maar kan dat met 'n minimaal 7 jarige hond? Ga je dan naar 'n gehoorzaamheidscursus ofzo en kun je eventueel in 'n later stadium ook nog behendigheid gaan doen? En wat zijn de gemiddelde kosten van 'n cursus? Ik heb al wat zitten rondkijken op internet, maar ik werd er niet echt wijs uit.

En als laatste, weet iemand 'n leuke, goede (=geen slipketting en rukken maar) hondenschool in de buurt van Utrecht/De Bilt, die met OV te bereiken is?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:07

Het kan wel met een 7-jarige, maar dan kom je eerder bij een gedragsdeskundige terecht dan in een groepje honden op school.
Dit omdat oudere honden moeilijker te leren zijn ( en af te leren ) en dan word het meestal individueel les.

Kijk eens in de gouden gids voor scholen bij je in de buurt, bel ze en leg je probleem voor, je kan per reactie wel zien wat jou het fijnste klinkt

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:36

Nou met het hierkomen doe je het goed hoor (blij zijn dat hij er eindelijk is terwijl je hem liever wilt killen Haha! ) Probeer voor elkaar te krijgen dat jij echt de leukste alleraardigste tofste bent van de hele wereld, dat doe je door hem vaak te roepen, te belonen en dan weer vrij te geven. Dus niet elke keer meteen aanlijnen. Maar misschien was je zelf ook alwel zo aan het trainen hoor Knipoog Haha!

Maar ik heb zelf een maltezer van 6 jaar uit het asiel gehaald. Met hem ben ik ook op curus gegaan, bij dat asiel heb je een cursus speciaal voor oudere honden die dus bijv. uit het asiel kwamen. Misschien dat het asiel waar jij hem vandaan hebt ook zoiets heeft of weet?

Maar je doet dan dus een gehoorzaamheidscursus inderdaad.
Behendigheid kan je daarna ook gaan doen, bij ons hoef je volgens mij niet eens een gehoorzaamheids curus daarvoor te doen.
Je hondje is natuurlijk wel wat ouder, dan zul je wel in een veteranengroep komen of iets in die trant, dan springt de hond lager enzo.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 00:08

Hij doet niet echt 'oud' overigens. Hij mocht vandaag mee naar de afgraving en gesprongen, gecrossed en gehuppeld dat ie heeft *LOL* .

De manier wat jij vertelt over het hierkomen, zo was ik idd al bezig. Zoveel had ik al geoefend met de honden van anderen Knipoog .

Ik heb hem uit het asiel in Uden, ik woon zelf in De Bilt(kamers) en in Venlo (ouders). Uden ligt daar precies tussenin, het is dus niet echt haalbaar om daar iedere week te gaan trainen, helaas.

Ik ben zo bang dat als ik me gewoon bij 'n hondenschool aanmeld, dat ik bij 'n slipkettingcursus terecht kom. En dat wil ik Tip niet echt aandoen. Maar goed, dat kan ik natuurlijk voorkomen door eerst 'n keertje te gaan kijken.

Weten jullie btw ook de gemiddelde kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:18

Martin Gaus hondescholen doen klickertrainingen,mischien vind je via google er 1 in je buurt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 02:15

Ik wou ook met mijn Jack op hondencursus. En ik overal naar toe gebeld en folders aangevraagd. En bij elke stond benodigheden slipketting, riem, speeltje en koekjes (beloning). Ik ben toen op cursus gegaan omdat overal die slipketting moest. Ik kan mijn jack russel ook te baas zonder slipketting. Als je nou een grote herder hebt ofzo daar kan ik me dan in vinden. Maar bij een jack russel hallo.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 02:20

ik ken geen scholen in die omgeving, maar met een 7 jarige kun je echt nog een boel doen hoor, alleen beperk je eerst tot het belangrijkste, hier komen bv... ga niet teveel tegelijk doen..

daarbij is 2 maanden nog niet echt lang.. dus ff goed geduld en consequent zijn...

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:41

Slipketting is zo erg niet, mits het goed gebruikt word ( net zoiets als met hulpteugels )

Het is geen middel om te rukken en te plukken, helaas gebruiken veel mensen de slip wel zo.
Bij mijn oudste hond hebben wij in het begin ook een slipketting gehad, alleen maar om te leren/corrigeren. Nu loopt ze altijd heel netjes met een gewone halsband, maar we hebben wel baat gehad bij de cursus en slip

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:52

Ikzelf zit ook op hondencursus! De mijne vind ik erg goed maarja te ver voor je!

Maar je komt gewoon in een trainingsgroep. Ik had zelfs een hond van 9 jaar in mijn A groep (de laagste groep die er is (naast puppytraining dan)). De leeftijd maakt helemaal niet uit. Ik betaalde ong. 75 euro voor een half jaar training en ik heb ht 1 keer per week. Ik doe nu behendigheid met mijn hond!

De slipketting raden ze bij ons af! Ze hebben liever een gewone halsband want een slipketting mag je wel gebruiken maar daar moet je dan wel mee kunnen omgaan. En veel mensen weten dat niet en gebruiken ze zomaar omdat hun hond trekt ofzo! Maar je kan ze dat ook met een goede training afleren met een gewone halsband.
Nou wil ik niet meteen de slipketting een slechte naam geven hoor ikzelf heb hem namelijk ook gebruikt en vond hem best goed werken alleen nu het niet meer nodig is gebruik ik hem ook niet meer!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:53

SANEX schreef:
Slipketting is zo erg niet, mits het goed gebruikt word ( net zoiets als met hulpteugels )

Het is geen middel om te rukken en te plukken, helaas gebruiken veel mensen de slip wel zo.
Bij mijn oudste hond hebben wij in het begin ook een slipketting gehad, alleen maar om te leren/corrigeren. Nu loopt ze altijd heel netjes met een gewone halsband, maar we hebben wel baat gehad bij de cursus en slip

idd ik ben het 100% met je eens! OK dan!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:55

En trouwens voor een hond die je pas 2 maanden hebt vind ik het al erg goed. Ikzelf heb een newfoundlander uit het asiel maar daarmee duurde het veel langer voordat ie eindelijk eens goed luisterde! (Het zijn dan ook wel slome honden als het ze niet zint) (:D Totdat ie een reiger ziet)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:07

Natuurlijk kun je met een oudere hond nog op cursus. Ze pikken misschien sommige dingen niet zo snel op maar je hebt als voordeel wel dat een oudere hond vaak wat minder onstuimig is en zich beter kan concentreren.
Staat er op honden.nl geen hondenschool bij jou in de buurt? Ik weet niet hoever Sevenum van Venlo ligt maar daar zit ook een leuke hondenschool.
De kosten verschillen heel erg per hondenschool. Bij ons op de hondenschool betaal je voor de basiscursus 130 euro. Je hebt dan 14 lessen en een examen. Maar het zijn dan groepen van 12 man en daar staan 4 instructeurs voor. (of eigenlijk 2 groepjes van 6 met 2 instructeurs). Voor vervolgcurussen betaal je ong. 100 euro per jaar.
Ik zou wel kiezen voor een leuke hondenschool waar op een positieve manier wordt getraind. Slipketting levert veel stress op en het is nergens voor nodig OK dan!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:40

Even kijken bij ons heb je een lidmaatschap van 15 euro per jaar, dan krijg je ook het boekje enzo.

En dan heb je de cursussen, dat zijn 10 lessen en de kosten bedragen daarvan 22,50. Dat zijn ook de kosten van flybal en behendigheid.,

Bij de andere waar ik train heb je geen lidmaatschap, en betaal je dacht ik iets van 15 euro voor 6 lessen.

**Max**

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:39

Ik ben op zich ook niet tegen de slipketting. De grote sterke hond van mijn hospita heeft momenteel geen slipketting en kan je daardoor overal mee naar toe sleuren. Ik zou bij hem liever ook 'n slipketting omdoen. Ik weet hoe je die moet gebruiken.

Maar ik ben dus 'bang' voor zo'n cursus waar ze een slipketting op een manier die tegen mijn principes ingaat gebruiken.

Edit= dit was assie

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:45

op onze honden'school' betaal je 20 euro lidmaatschap per jaar (INCL boekje) en dan 20 euro puppycursus en de rest van de cursussen 40 euro!! ik woon in amersfoort..en is makkelijk te bereiken met OV

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:00

Ik heb sinds 4 dec. een 5 jarige Jack Russell. Ze heeft shows gelopen en kan buiten los en is erg lief. Alleen...zit en lig en blijf kent ze dus niet! Ze mocht juist niet zitten of liggen maar moest staan!
We doen er veel langer over m iets onder de knie te krijgen dan de rest van mijn groep die voor het A-diploma taint en die bijna allemaal van de puppycurus komen. Zit en blijf zit er nu een beetje in, maar nog lang niet goed, liggen lukt nog helmeaal niet.......we blijven oefenen, maar een aparte cursus voor oudere honden was beter geweest denk ik.