waarom raak ik mijn ratjes niet kwijt????????

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

waarom raak ik mijn ratjes niet kwijt????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 23:01

de titel zegt het al, ik heb een nest ratjes, en ik raak ze maar niet kwijt! wat moet ik nu? ik kan ze echt niet houden!!!
ik heb er nu 15! Wie heeft er een (diervriendelijke) oplossing? dieren winkels in de omgeving willen ze niet, ik wil ze niet naar de slangen doen, heb al advertenties opgehangen,

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:02

Tja, ik zou het ook niet weten.

Heb je al een topic geopend hier op bokt?

In ieder geval succes!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:53

Advertentie op Marktplaats zetten?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:32

Gewoon wel aan de slangen voeren. Hebben ze iig nog 'n nut gehad en dat is misschien nog wel beter dan dagen/maanden lang zielig in 'n klein kooitje zitten en geen aandacht krijgen, omdat de eigenaar erop uitgekeken is.

Waarom heb je btw 'n nestje gefokt als je de jongen toch niet kwijt kunt?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:44

Beetje constructief zoeken op internet, er is een ratten forum etc.
www.ratten.nl

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:32

als je op : www.ratten.nl kijkt kun je kijken bij Opvang. Daar kun je je ratten naartoe brengen zodat ze alsnog een goed huis kunnen krijgen Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:44

Hier nog 1 die zich afvraagt waarom je er uberhaupt aan begonnen bent... Die beesten raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 14-01-05 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:23

het komt misschien door de ouders van kinderen
die ratten willen Haha! ! ik wil ook een ratje maar het mag niet
van me moeder ! me moeder zegt: rat erin, ik eruit!
tja, als ik oud genoeg was en als ik er geld voor had
zou ik een eigen huis kopen en zou ik wel ratten nemen! Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:05

Taartje schreef:
als je op : www.ratten.nl kijkt kun je kijken bij Opvang. Daar kun je je ratten naartoe brengen zodat ze alsnog een goed huis kunnen krijgen Haha!

En Hopla! Weer een opvang vol Schijnheilig
Die dingen zijn er niet om maar alle nestjes die niet kwijt kunnen op te vangen, dan kunnen we blijven doorgaan met nestjes fokken, want :"Als ik ze niet kwijt raak kunnen ze wel naar de opvang"

Misschien was het handig geweest dat je vat 20 huizen had gezocht voor je aan een nest begon...

Bel eens wat dierenwinkels af, misschien willen ze ze daar hebben ( al geef ik je weinig kans )
Zootjes advertenties plaatsen, maar bied ze dan niet gratis aan, want dan heb je zeker slangeneigenaren aan je huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:26

Misschien in het vervolg eerst bedenken of je ze wel kwijt kan? Waarom begin je aan een nestje terwijl je niet weet waar je met de beestjes heen moet, vraag ik me dan af.

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:53

Niet aan de ratten voeren! Heb je geen vriendinnetjes die ratten willen? Zet anders een bericht op de prikpagina van www.ratten.pagina.nl daar zijn zat mensen die vast wel ratjes van jou willen overnemen. Veel succes!

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:53

Niet aan de ratten voeren haha Verward ik bedoel niet aan de slangen voeren Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:54

Ik had een rat uit het asiel gehaald die zwanger bleek te zijn en een week nadat ik haar had opgehaald beviel van 12 jongen. Daarvan heb ik er 4 zelf gehouden, de anderen zijn via oproepjes op rattenforum en via vrienden en bokkers (rattige bokkers) goed terecht gekomen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:56

En waarom niet aan slangen voeren ? Die dieren moeten ook eten...

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:02

Tsjah ik ben zelf een ratten'houdster' dusse en ik vindt dat ze slangen dan diepvries ratten moeten geven maar geen Levende bah en die beestjes kunnen er toch ook niks aan doen dat ze leven (beetje rare zin)
Ik hoop dat de ratjes allemaal een goed baasje krijgen en niet naar de slangen gaan. Eigenlijk vind ik dat ze slangen gewoon in het wild moeten houden en niet als Huisdier Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:19

Als dierenvriend zou je normaal eerst na moeten gaan of er wel animo is voor een nestje (of was het een ongeluk, daar heb ik dan overheen gelezen).
Als ik ging fokken met mijn hamsters en konijnen ed zorgde ik eerst dat ik verschillende geinteresseerd had en liet haar enkel dekken als ik de rest zelf kon houden.
Overigens zie ik het probleem ook niet zo om ze naar de slangen te doen. Ook dat zijn dieren die eten moeten. En zoals assie al zegt; liever dat dan dat ze in een kooitje zitten bij iemand die ze helemaal niet wil.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:22

Lovertje28 schreef:
Tsjah ik ben zelf een ratten'houdster' dusse en ik vindt dat ze slangen dan diepvries ratten moeten geven maar geen Levende bah en die beestjes kunnen er toch ook niks aan doen dat ze leven (beetje rare zin)
Ik hoop dat de ratjes allemaal een goed baasje krijgen en niet naar de slangen gaan. Eigenlijk vind ik dat ze slangen gewoon in het wild moeten houden en niet als Huisdier Knipoog

1 tik op de kop en ze kunnen de dieprvries in, om vervolgens gevoerd te worden.Niks zieligs aan, de ratjes voelen het niet en kennen ook geen angst omdat ze bij de slang inzitten.
Bijna alles word dood gevoerd tegenwoordig.

En waarom moeten slangen in het wild leven en ratten niet ? Dat is maar net ieders keuze, ratten als huisdier bestaat ook nog niet zolang, die dieren werder vroeger alleen maar als zeer lastig en smerig ervaren, niet als schattig knuffeldier, evenals gerbils,hamsters,muizen etc

Maar goed, nu dwaal ik van het topic af

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:24

Tsja das zo maar toch Knipoog Vindt het wel zielig Lachen Maar nu zijn we klaar Done want we dwalen zo nog te veel af Geld, geld! Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 14:35

nou ik heb er niet voor gekozen om een nestje te fokken! ik heb de moeder gered, en na 2 weken zag ik dat ze zwanger was!!!!!! Het is dus niet geplant!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:37

De moeder gered, waarvan? Verward

Enne, lovertje... Waar denk je dat de diepvriesratten vandaan komen?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 14:41

Das een lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik als "dierenvriendin" iets goeds wilde doen, ( ben ook blij dat ik het gedaan heb) maar nu zit ik er mee.....

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:45

Tsjah Silvia ik weet waar ze vandaan komen maar zou het liever niet weten Knipoog enne qt_shetties ik heb je een mail gestuurd Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 14:50

Thnx! ben blij dat je me wil helpen! daar heb ik ECHT iets aan! ipv mensen die zeggen dat ik er over na had moeten denken enzo! Schijnheilig

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:05

Vertel dan 't volledige verhaal, dan zeggen wij het mss ook niet...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 15:11

Dat is niet de rede waarom ik dit topic heb geopent, als mensen het persé willen weten stuur dan een pb'tje dan stuur ik wel iets terug, ik wil nu graag alleen reacties van mensen die me serieus willen helpen of die tips hebben.