het kwam uit het niets:rode,schrale,kale,ronde,korstige plekken op zijn gehele onderkant borst en buik.jeuk of pijn heeft hij er niet aan.
een veearts op stal adviseerde me hem om de 3 dagen te wassen met imaverol,hij dacht aan schimmel.
de huid leek minder geirriteerd maar over ging het niet,het werd zelfs daarna veel erger.het kwam ook op de zijkanten en zijn rug.dan maar naar een ''echte'' dierenarts,
daar zijn JERRY zijn plekken bekeken,afgeschrapt,op kweek gezet en ook onder de baluwe lamp gehouden.schimmel was het zeker niet het zou een (voedsel)ALLERGIE kunnen zijn.
3 weken een antibioticakuur en 1 x in de week wassen met een teershampoo was de opdracht.
na ruim 2 weken ging het er veel beter uitzien maar helaas nadat de kuur afgelopen was kwam het binnen no-time terug.ondertussen ook overgegaan op lam en rijst brokken(minder eiwitten) maar dus ook maar weer terug naar de dezelfde dierenarts.
weer kreeg ik voor 6 weken antibiotica mee en daarna was de enige optie nog een hyperallergeenvoer testen.ze denken dat het nog steeds een voedseleiwitallergie is en lam en rijst zou niet voldoen.
ook na deze antibiotica en al weken lam en rijst is het nog niet over.de plekken worden afwisselend groter en kleiner,meer en minder.zijn buik en borst is overwegend kaal nu.hij stinkt in ieder geval NIET meer uit zijn bek sinds de lam en rijstbrokken!
ik heb ook raad gevraagd aan mijn eigen veearts toen die voor paardenenten kwam op stal,hij vond het niet op een voedselallergie lijken maar een allergie van iets op de grond,stro,dekentje enz..
de wollen deken moest uit de mand en een fleecedeken werd gekocht.
lam en rijst brokken en rodivlees uit de diepvries is zijn nieuwe voer nu voor weken..pens,botjes en andere lekkernijen zijn uit den boze.
mijn zus is hondenfokker en zou ook eens informeren bij haar dierenarts,hij zei dat het een echte teckelkwaal is en waarschijnlijk er nooit meer vanaf komt.

wie heeft ook zoiets meegemaakt?