Kat die van water houdt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Kat die van water houdt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 21:16

Ik dacht altijd dat katten een gigantische hekel aan water hebben, maar 1 van onze katten is hier volgens mij een uitzondering op!

We hebben een dienblad met een rand van een paar cm hoog waar hun drinkbak op staat. Vandaag ging Zoef (Birmaan van 6 maanden) op dat dienblad zitten en begon vrolijk met haar pootje al het water uit het drinkbakje te scheppen. Na een tijdje stond er flinke laag water op dat dienblad, begon ze lekker in te pootjebaden! Verward Lekker spetteren, ze had het reuze naar haar zin. Haha!
En als je bijv. de planten water geeft terwijl zij in de weg staat en je giet per ongeluk water over haar hoofd heen, geen probleem, blijft lekker zitten.

Raar toch?

Het grappige is dat haar volle zusje uit hetzelfde nest, die nu van een vriendin van me is, water ook geen probleem vindt, die zit regelmatig onder een lopende kraan. (niet erg hard natuurlijk)

Zijn er hier nog meer mensen met die katten die van water houden?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:56

Jep, mijn 2 jonge katers zijn gek op water, die ene springt het liefst er midden in.
Vooral je staart in de waterbak dopen en dan je staart afslikken is groot feest.

Dat katten een hekel aan water hebben is alleen maar zo omdat ze het niet gewend zijn.

Een kat bij mij op stage was op leeftijd van ong 6 weken aan komen lopen, hij zag er heel slecht uit en hield zichzelf niet schoon, hij zat dagelijks onder de diarree dus moest wel gewassen worden elke dag ( iig zn achterste )
Die vond het op een gegeven moment de normaalste zaak van de wereld en vond het zelf leuk om te badderen

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:01

Ja mijn kat,die komt gewoon bij me onder de douche,die is lijp van water

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:04

Haha! er zijn er dus meer!

Wij hebben niet meer een waterbak voor de katten, maar een grote bak met waterplanten die we bijvullen... Als ik nl een bak met water op de grond zet gaat Rembo er met haar voorpoten instaan en 'graaft' dan al het water eruit, dus alles is dan kleddernat (incl. kat)!
Rembo en Poeba spelen ook graag met de douche, dan doe je hem kort aan en uit en dan gaan ze achter de straaltjes aan Haha!
En toen we nog op een boot woonden sprongen ze regelmatig de gracht in als er jonge eendjes langskwamen Clown Daarna moesten ze verplicht douchen; wat een stank!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:23

Onze maine coon speelt altijd graag met het water uit het bakje en 1 van de birmanen drinkt altijd water uit de kraan. Stelletje natnekken Haha!

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 19:53

Bloos! Ik was dit topic alweer helemaal vergeten!

Maar goed, grappig om die verhalen te lezen, Zoef is dus blijkbaar niet de enige kat die van water houdt. Knipoog

Citaat:
En toen we nog op een boot woonden sprongen ze regelmatig de gracht in als er jonge eendjes langskwamen

Kunnen katten zwemmen dan? *LOL*

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:26

ik heb een Turkse Van die gaat, als ik niet oplet, mee onder de douche en aangezien hij langharig is en na de douche héél hard rondjes gaat rennen door m'n flat, vind ik dat niet zo'n strak plan.....

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:26

Die twee van mij gaan mee in bad!

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:22

Die van ons ook Haha! en ze 'drinkt' ook dr water met dr poot haha

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 23:58

Smeejj schreef:
Die van ons ook Haha! en ze 'drinkt' ook dr water met dr poot haha

Haha, dat drinken met de poot is echt tijdverspilling. Haha! Ik snap ook echt niet wat sommige katten daar nou zou fijn aan vinden, rare beesten. Knipoog

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 09:00

Een van mijn katten (heb 2 broertjes, maar zit een paar jaar leeftijdsverschil tussen) vind water heerlijk. Het is ook nogal een apart beest: hij is doof en heeft een hele aparte dikke vacht waar het water gewoon op blijft liggen. In de zomer gaat ie ook lekker onder de tuinsproeier. Is ook wel eens in een emmer water gesprongen. Drinken doet ie uit de kraan. Ook heeft ie weleens in bad gezeten (laagje water van een paar cm.) Het boeit 'm allemaal helemaal niks, vind het gewoon lekker. Hij vind trouwens stofzuiger, grasmaaier, paarden (dreef mijn buurvrouw tot wanhoop omdat ie uit de bomen op de paarden probeerde te springen met rijden) en dingen die 'normale' katten meestal eng vind allemaal hoogst interessant. *LOL* Ik denk trouwens ook dat als je een kat aanwent dat water niet eng is ze het dan ook niet eng vinden. Ik zie het net als met honden. Katten die met honden zijn opgegroeid vinden honden niet eng, maar katten die het niet gewend zijn wel... (mijn katten uitgezonderd, zijn niet met honden opgegroeid, maar jagen ze wel de straat uit als het moet)

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:06

Citaat:
dreef mijn buurvrouw tot wanhoop omdat ie uit de bomen op de paarden probeerde te springen met rijden


ee stiekem offtopic, maar zo'n stalkat hebben wij wel eens gehad, die ging op het hek zitten en als je dan langs kwam rijden, jumptie ie op je paard..... Haha! niet alle paarden vonden dt even leuk Schijnheilig Clown

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:34

haha idd, paarden kunnen er flink van schrikken, maar ze wennen er dan wel aan Schijnheilig