Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
felicity schreef:Op de verpakking van smolke staat dat een hond tot 8-12 maanden puppyvoer krijgt en dan overstappen naar volwassenvoer. En dat doe ik nu.
En nu lees ik dat het slecht is om zo lang puppyvoer te geven.
baroen schreef:misschien heb je er meer aan, omdat je het toch vraagt hier, om van smolke af te stappen en te luisteren naar de adviesen...
puppyvoer, junior voer is vaak commerciele "zooi" is wat duurde dus willeen ze graag verkopen, uiteraard word er dan gezegd lekker lang doorvoeren...
Tinkermuts schreef:maar ja, helaas zijn het geen wolven meer, en hebben ze dingen nodig die ze nu niet meer in het wild kunnen vangen, sommige soorten voeren vind ik ook wat overdreven maar puppenvoer is echt nodig omdat daar bestandsdelen inzitten die de pup op dat moment nodig heeft en dus niet door de moeder opgebraakt word, de meeste voeren zijn echt niet allemaal geldklopperij, en er zijn ook wel betaalbare voeren die goed van kwaliteit zijn als nogmaals de juist benodigde voedingsstoffen er maar inzitten, maar dat kun je het beste bij de da of dierenwinkel navragen.
baroen schreef:ik voer mijn puppen nooit puppen voer, ik voer farmfood, daar zit alles in wat ze nodig hebben, daarbij voer ik regelmatig versvlees, dat is ruim voldoende, nee een hond is geen wolf, maar het gestel en vertering nog wel hoor, ik fok al jaren en nog nooit problemen gehad..al mijn pups groeien gezond op...
Tinkermuts schreef:ik heb het niet over wolven!maar ja, helaas zijn het geen wolven meer, en hebben ze dingen nodig die ze nu niet meer in het wild kunnen vangen, sommige soorten voeren vind ik ook wat overdreven maar puppenvoer is echt nodig omdat daar bestandsdelen inzitten die de pup op dat moment nodig heeft en dus niet door de moeder opgebraakt word, de meeste voeren zijn echt niet allemaal geldklopperij, en er zijn ook wel betaalbare voeren die goed van kwaliteit zijn als nogmaals de juist benodigde voedingsstoffen er maar inzitten, maar dat kun je het beste bij de da of dierenwinkel navragen.
felicity schreef:op Farmfood kan ik alle soorten en leeftijd zetten?
Het is namelijk toch een pup geworden. En ik heb al puppyvoer gehaald. Maar nu leek het me ook handig als ze van Farmfood allebei kunnen eten. En het is toch ook gezonder dan die andere rommel? En waar kun je het kopen? Hebben ze dat bij een grote voerage handel? En weet je misschien ook wat de prijzen er van zijn? En is het compleet voer of moet ik er dan wat bij voeren.
Sorry voor de vele vragen.
cloris schreef:Ja Farmfood kan je geven aan honden van alle leeftijden![]()
Zie de site, ze brengen het ook namelijk. het is een compleet voer.
http://www.farmfood.nl/