hoe omgaan met dovere hond? (jonge hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

hoe omgaan met dovere hond? (jonge hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:45

Ik ben vandaag naar de DA geweest en mijn vermoeden over Binky's gehoor is daar bevestigd. Binky heeft als puppy in de keiharde muziek gezeten en waarschijnlijk daardoor een gehoorbeschadiging opgelopen Ach gut
Nu heb ik Binky een jaar (ruim Lachen ) en hij wil erg graag dingen voor me doen. Maar "Hier" komen in een drukke omgeving (veel mensen/honden/auto's/enz) blijft een probleem. Eerst dacht ik dat ie niet wou, maar dat is het beslist niet. Heeft ie namelijk door dat ik m roep, komt hij er ook gelijk aan.
Mijn idee was om hem dan te helpen met een zgn jachtfluit. Hoge tonen hoort hij namelijk wel goed voor zover ik kan inschatten, lage tonen niet. Zo'n jachtfluit maakt een hoog geluid en komt dus goed aan bij Bink lijkt me. Maar hoe gebruik je precies zo'n fluit, waar kan je zo'n ding kopen? Maw, tips/truuks/adviezen zijn erg welkom.

Ook ben ik benieuwd wie hier ervaring heeft met een dove(re) hond en hoe je daar mee omgaat.
Thnx!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:49

mijn hond is ook bijna helemaal doof, dus wij hebben ook zo'n hondenfluitje (niet dat het altijd werkt maarja..) ik heb geen idee waar we die hebben gekocht.. denk dat ze die dingen gewoon in de dierenwinkel wel hebben?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:53

je haalt zo'n ding in een betere dierenzaak,en anders weet je da het wel.
verder zou ik er voor zorgen dat je hond niet losloopt in druk verkeer,als hij jou niet hoort,hoort hij iets anders ook niet.
ik zou er verder niet teveel omhaal aan geven.
wij hebben een dove kat(totaal doof,vanaf de geboorte)en die functioneert net zo goed in het dagelijks leven.(misschien zelfs wel beter,ze is afhankelijk van ons,en daardoor ook erg gevoelig voor stemmingen en "voelt"ze wanneer we thuis komen,dan komt zij ook binnen etc)