ervaring met huskey's?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Debsey

ervaring met huskey's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:29

hoi hoi allemaal,
ik ga waarschijnlijk een huskey pup ophalen uit het asiel, de moeder is dood en het nestje is nog maar een week oud en nu al in het dierenasiel Huilen
heeft er iemand ervaring hier met het ras huskey en kan die er dan ook iets over vertellen?
ik heb al wel veel ervaring met honde, ik heb er nu 1 van nu net een jaar oud , de andere is twee maand geleden overleden en hij mist een maatje om mee te spelen Huilen
dank je wel alvast!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:51

Ik heb zelf een Husky en kan je vertellen dat het moeilijke honden zijn. De asiels zitten er vol mee en dat heeft natuurlijk een reden.
Ze hebben veel beweging nodig en kunnen in de regel slecht alleen thuisblijven. Daarnaast hebben ze een enorm jachtinstinct waardoor katten en andere kleine huisdieren nog wel eens een probleem kunnen zijn.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 23:09

nou dat scheelt dan wel weer, ik beweeg heel veel met de hond dus dat moet geen probleem vormen, alleen thuis is hij dan ook niet, er is een soortgenoot aanwezig,
ik ga er ook mee naar een hondencursus, dat heb ik ook met beer gedaan

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:12

Husky's zijn echte werkhonden, ze willen graag werken en als ze niet genoeg werken dan gaan ze slopen. Dus een uurtje wandelen is vaak niet genoeg, het beste is om ze echt te laten trekken, dan zijn ze in hun sas. Als je er 1 neemt, heel er veel plezier en succes ermee gewenst, het zijn prachtige maar ook moeilijke honden!
Laatst bijgewerkt door Amable op 11-01-05 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Skipperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:14

Moet je het ras wel goed kunnen schrijven Knipoog . Husky's Lachen .

Specifiek over het ras weet ik niet veel, behalve dat ik het altijd mooie honden vind om te zien.
Geloof dat ze behoorlijk veel beweging nodig hebben en wat te doen moeten hebben in het koppie.

Maar is het beestje nog maar echt 1 week oud?
Pff, dan ga je er een hele grote kluif aan krijgen.
Sowieso aan een pup al, maar zeker eentje van deze leeftijd.

Succes iig!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 23:47

nee de beesjes zijn nu een week oud en zitten in een dierenasiel, de moeder is dood en worden daar met de hand opgevoed,
ik kan hem ophalen als ze 7 a 8 weken oud zijn.
iets te doen is geen probleem.
ik fiets veel en voetbal veel met de honden en inderdaad, mocht het weer ernaar zijn , voor de slee spannen Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:01

Het feit dat er een soortgenoot bij is wil niet zeggen dat ze dan zomaar alleen thuis kunnen blijven. Die van mij kon het ook niet met een andere hond erbij.

Skipperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:03

In asielen castreren ze de honden toch voordat ze naar hun nieuwe baas gaan?
Nu ben ik sowieso al geen voorstander van castreren (meer nadelen dan voordelen) en al helemaal niet bij zo'n jong dier.
Of maken ze hier een uitzondering?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 00:21

nee met de pups doen ze niet aan castreren, al moet ik zeggen dat er bij ons in het asiel ook volwassen honden niet zijn gecastreerd dus hoe dat zit weet ik ook niet.
@Katja- ik begrijp wat je bedoelt maar het is gelukkig wel zo dat de honden bij ons bijna nooit alleen zijn, ik zorg voor mijn kleine en werk momenteel niet, als ik wel ga werken zijn het maar halve dagen.
daar heb ik al wel over nagedacht

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:03

de Slegte heeft een heel aardig boekje liggen specifiek over sledehonden, dat kan ik je zeker aanraden. Gehoorzaamheid schijnt een probleem te zijn met dat slag honden, ze zijn vaak dominant en ze bekijken per keer wel of ze gaan luisteren. Ook kunnen ze heel vaak niet los lopen, omdat ze zo ineens kunnen besluiten dat ze in de verte wat interessanters ruiken als een roepende baas. Ze dwalen af, vaak om te jagen.
Dan heb ik het nog niet over het prachtige wolvengehuil wat je buren eventueel een probleem zouden kunnen vinden Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:28

Skipperke schreef:
In asielen castreren ze de honden toch voordat ze naar hun nieuwe baas gaan?
Nu ben ik sowieso al geen voorstander van castreren (meer nadelen dan voordelen) en al helemaal niet bij zo'n jong dier.
Of maken ze hier een uitzondering?

Nee, honden worden niet gecastreerd, dit omdat er (nog) geen honden overschot is en omdat de castratie van een hond behoorlijk duur is. Katten worden wel gecastreerd, echter ook niet als kitten natuurlijk. Als je een kitten in het asiel haalt dan mag je later terug komen voor de castratie.

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:36

Bij ons op stal loopt een husky die ook uit het asiel komt, geweldig dier!! Ontzettend goed met de paarden en de kleine kinderen die er rondlopen. Hij loopt los op het terrein en dat gaat prima, is er een keer vandoor gegaan in al die jaren, en kwam uit zichzelf na een half uurtje weer terug. Er wordt bij ons in het bos (Den Treek) getraind door de europees kampioen sledehonden, en die zet zijn honden zomers voor een quad!! Ook altijd erg leuk en misschien een tip!! Ik denk dat veel van de opvoeding van de hond afhangt. Vroeg beginnen en heeeel erg consequent zijn. Succes!!!

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:30

Ik heb begrepen van deze honden. Dat je ze bijna niet los kan laten lopen.
Omdat het weglopers zijn.

En zo als er al gezegt werd deze hond heeft heel veel beweging nodig.
Dus ga lekker fietsen en leer de hond jou trekken op de fiets.
VInden ze heerlijk en kunnen ze hun energie kwijt.
maar niet een uurtje. Veel langer dan een uur.

ik wens je iedergeval heel veel succes er mee.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 15:38

ja dat was de bedoeling ook, ik heb hier verder alle ruimte, groot huis en een redelijke grote tuin met veel wandel mogelijkheid naast de deur.
dank je voor jullie reactie's