Boerenfox!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Boerenfox!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 14:02

Heeft iemand een Boerenfox?
Ik wil graag een Boerenfoxje kopen, maar ik wil wat meer weten over hun karakter enzo.
Ze zien er zo schattig uit, maar kunnen ze gewoon los van de lijn en zijn ze niet te dwars?

Heeft iemand tips, opmerkingen voor het kopen van een Boerenfox? Verward

Alvast bedankt! Pling

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:23

Hoi,

Mijn vriend heeft een Boerenfox-teefje.
Milou is een erg lieve en onderdanige hond (van nature al). Alleen nu met (bijna) 4 jaar nog erg druk. Met name in een vreemde omgeving kan ze erg onrustig en zenuwachtig doen (janken, je constant achterna lopen, etc.). Naar mijn idee regelmatig op het irritante af....
Alleen mijn vriend en ik laten haar af en toe los lopen in een verkeersluwe omgeving (bos, bij ons thuis, etc.). Maar dit doen we alleen omdat we weten dat ze naar ons goed luistert. De vader van mijn vriend durft dit niet aan (alhoewel Milou vrij goed naar hem luistert) en zijn moeder doet het ook niet (Milou luistert absoluut niet naar zijn moeder Schijnheilig ).
Je moet er wel rekening mee houden dat de Boerenfox van oorsprong een jachthond is en dus in het open veld nog wel eens oostindisch doof kan zijn als ze wat geroken hebben Knipoog Goede (puppy)training kan hier al heel veel helpen.
Verder is de Boerenfox geen officieel erkend ras en zijn er in Nederland maar weinig 100% zuivere Boerenfoxen te vinden omdat de Boerenfox zeer vaak wordt gekruisd met de Jack Russel.

Maar ik denk dat je op internet nog wel wat informatie kan vinden hoor!

Ik zal ook eens kijken of ik ergens een foto van Milou kan opsnorren....

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 14:29

bedankt voor je info!
We hebben zelf nu ook een jachthond, dus daar heb ik al de enige ervaring mee.

Kunnen ze goed alleen zijn en leren ze snel?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:37

Ze leren donders snel!! (Milou tenminste wel)
Of ze goed alleen kunnen? Tja, Milou wel maar dat is iets geheel afhankelijk van de hond zelf lijkt me en hoe hij is opgegroeid. Je moet het ze natuurlijk wel aanleren.

Ik heb trouwens geen foto van Milou ergens op internet staan

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 14:44

Oh jammer van de foto's..

Maar in elk geval heel erg bedankt voor je informatie. Ik ga straks een mailtje sturen naar een kennel met boerenfoxjes voor nog wat extra informatie! Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:47

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 14:56

Bedankt voor de site!!
Ze ziet er schattig uit he! Pling

Een vriendin van mn moeder heeft ook een Boerenfoxje, we gaan binnenkort kijken hoe die is..
En dan als we hem leuk vinden, komt er ook bij mij thuis een Boerenfoxje Haha!

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:32

Hallo,

Ik heb een kruising tussen een boerefox en een jackrussel! Het is een heel leuk hondje!
Boy (mijn hond) heeft een consequente en duidelijke aanpak nodig. Hij is lekker ondeugend en heeft een sterke eigen wil! Wanneer het echt nodig is, is hij wel goed te corriceren!
Boy is absoluut geen hond die hele dagen stil in een hoekje gaat liggen, maar is heel speels en actief bezig! Houd van spelletjes doen, maar vind het ook heerlijk om te knuffelen!

Het zijn dus gewoon hele leuke hondjes die boerefoxjes!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:39

Heb vroeger een neppe gehad. Was een boerenfok maar met de verkeerde kleuren. Dit was een heel oud beestje die we in huis genomen hebben toen de eigenaar naar het bejaarde centrum ging. Die van ons wist niet eens wat een riem was. liep altijd los. Liet ook zich zelf uit. Was hij een half uur weg en stond dan weer voor de deur te blaffen dat ie naar binnen wilde. Verder leren ze heel snel. Toen hij kwam kon hij geen trappen lopen. In een dag met snoepjes geleerd. Net zo als omrollen, pootjes geven enz. Ze zijn echt heel leergierig en doen alles voor eten.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:50

Het zijn gewedlige hondjes met een beetje een eigen willetje, maar ontzettend trouw! Als je besloten hebben voor je te werken dan doen ze dat ook!!!

Echt top hondjes!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:50

Nou even wat anders, een boerenfox IS een kruising. Knipoog
Zit vaak iets van een Parson Jack Russel of gladharige fox doorheen.

op het hondenforum loopt ook een topic hierover.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:08

In het asiel zeiden ze dat ik ook 'n boerenfox-achtig iets heb. Zelf heb ik geen idee of hij dat ook echt is. Een vriendin van mij zei dat hij "gewoon 'n kruising" was.
Ik heb hem net 2 maanden, hij heet Tip en het is echt 'n klein spook. Iedereen vind hem net 'n circushondje, terwijl hij niet eens echt veel kunstjes kent, daar ben ik nog niet mee begonnen.
Hij is 'n beetje lui, maar soms ook superactief. Hij luistert redelijk goed, maar alleen als ie zin heeft Knipoog . Ik wil behendigheid oid met hem gaan doen, maar dan moeten we denk ik eerst nog 'n gehoorzaamheidscursusje erdoor gooien Schijnheilig

Foto's van Tip:
Afbeelding
Deze is helaas wat onscherp, maar is dan ook met 'n telefoon gemaakt.
Afbeelding

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:12

We zijn gaan kijken bij de kennissen. Het is zo'n lief hondje.. ik wil de hem gelijk meenemen. Het was een pup van 12 weken, maar wat hebben die een energie zeg!!

Assie:
Ook al zo'n hondje die je gelijk wilt meenemen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:24

we hebben er 2, 1 van 6 en 1 van 3
Afbeelding

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:40

HIhi, de eerste keer dat ik hem zag (in het asiel) dacht ik: iee, die vind ik helemaal niet zo leuk. Dat kwam ook doordat we net daarvoor in 'n ander asiel waren, waar 'n hondje zat waar ik meteen voor viel Lovers .
Mijn vriend was helemaal fan van Tip, dus toch maar even meegenomen voor 'n wandeling en idd, ik was helemaal verkocht. Lovers
Maar laat je niet voor de gek houden door die lieve koppies, want stiekem zijn het echte spookjes (in hondjesvermomming Knipoog )