o,jee wat moeten we doen!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosan

o,jee wat moeten we doen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 16:02

hallo,

wij hebben een kat en hij is 17 jaar, omdat hij altijd binnen in sleten zijn nagels niet, vandaag lag hij in zijn mandje en zagen wij dat zijn nagel in zijn huid was gegaan, het bloede en het is denk ik ontstoken, als wij eraan zitten dan begint hij te bijten omdat het heel erg pijn doet en hij loopt ook een beetje mank, ik weet nu niet echt goed wat ik moet doen? moet ik morgen ofzo naar de dierenarts, want die nagel moet wel uit zijn vel, dat weet ik wel, maar ik wil er zelf ook niks aan doen? heeft iemand raad

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:04

Morgen in ieder geval naar de dierenarts!
Om te voorkomen dat het vaker gebeurt moet je de nagels wel knippen als ze uit zichzelf niet afslijten.
Ik zou niet weten wat je er zelf aan kunt doen, sterkte ermee.

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 16:13

ja maar hij liep nog wel eens buiten dus we dachten van ja ze slijten wel en normaal doen ze dat ook wel en denk je niet aan dat je ze van een kat moet knippen, met de andere dieren doen we het wel, dus ga ik denk ik morgen toch maar even naar de D.A

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:35

AM -> BB

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 19:17

niemand anders, advies?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:19

dieren arts, en vragen wat je er tegen kan doen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:34

Hebben jullie een krabpaal??? Daarmee kan een kat zn nagels krabben en zo slijten ze. Een kat weet heel goed hoe hij zn nageltjes goed moet onderhouden. Als ze buiten zijn doen ze dat op een natuurlijke manier. Als ze binnen zijn moet er iets voor in de plaats komen. Dat kan dus heel goed door middel van zo'n paal. VInd je die te duur (dat zijn ze meestal wel) Dan kun je e rook eentje maken door een plankje hout met een stuk tapijt/ vloerbedekking er op te timmeren. Deze zet je vast aan de muur ergens op een plek waar het geen kwaad kan.
Eerst moet je zorgen dat de DA de nageltjes weer op een goede lengte heeft geknipt. En dan ist een kwestie van bij houden.
Werkt een krabpaal niet?? Dan is het idd zaak dat je ze zelf een x in de zoveel tijd bij knipt.. Let wel op het leven wat er in de nageltjes zit. Zodra je te ver knipt gaat het ook bloeden

Suc6

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:44

dank je wel, we moeten dus eerst maar naar de dierenarts en die moet sowieso die nagel uit zijn huid trekken, maar ik denk wel met verdoving, maar we hebben geen krabpaal dus die ga ik dan maar kopen Knipoog dank je wel Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:47

Nou graag gedaan hoor.. Ik hoop dat het daarna wat beter met haar gaat. Misschien kan het wel zonder verdoving. en weet de DA er wel een foefje voor. Bij ons zijn ze best handig met dat soort dingen.

Suc6 er mee he!!

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 21:13

ja dank je wel Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 09:06

oudere katten kunnen hun nagels niet zo goed meer afslijten , zlef af en toe bijknippen is het beste.
wel even naar de dierenarts met deze kat want dan krijg je ook iets tegen eventuele onsteking erbij..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:57

ik zou de kat even laten vasthouden in zijn nekvel, of wikkel hem in een kussensloop. Dan de ingegroeide nagel afknippen ( klein stukje) en het deel wat ingegroeid is er uit halen . Dit zal zeer los zitten.
Een beetje betadine erop en afdeppen.
De rest van de nagels kan je later een keertje knippen.
Als je dit niet aandurft, kan je het door de DA laten doen.
De DA zal het ook zonder verdoving doen omdat het een kleine ingreep is/

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 15:58

ja idd ik ben gkster naar de DA geweest en hij is niet verdoofd, we moeten nu zelf de nagels knippen!! maar ik weet dus niet om de hoeveel/weken het moet, iemand enig idee?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:28

gewoon in de gaten houden.. Nageltjes groeien in principe niet zo snel, dus iedere week is een beetje overdreven..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:38

Je kan i.p.v een complete paal ook gewoon een krabplankje kopen, die je ergens op de muur bevestigd.
Bij ons doen ze namelijk niks met een krabpaal, maar plankjes aan de muur zijn wel favoriet om denagels in te zetten( en goedkoper Knipoog )

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:57

ja idd wij hebben ook een krabpaal maar nu ze wat groter zijn doen ze er niets meer mee. Nu gebruiken ze de houtenpalen die in de tuin staan..

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:01

ga geregeld met de kat naar een trimsalon. Die knippen de nagels ook voor je en dat is veel makkelijker dan zelf doen en goedkoper dan naar de DA gaan. Oude poezen slijten inderdaad hun nagels niet meer, een krabpaal helpt nu niet.

Iedere 2 a 3 maanden laten knippen, als je het zelf kunt/durft dan maandelijks bijhouden.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:56

precies....1 x in de week ff checken, waarschijnlijk 1 x in de maand een keertje knippen