Vissenkenners: Wat is dit voor vis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Vissenkenners: Wat is dit voor vis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 17:06

Wij hebben een visje, ooit gekocht als guppy. Maar hij vrat uiteindelijk alle andere guppen op en nu zit hij alleen in de bak. Er zaten 4 andere guppen bij in toen, 2 vrouwtjes en 2 mannetjes als ik het goed heb en we dachten dat dit ook een vrouwtje was. Volgens mij is het geen gup, hij heeft ook een soort puntje/stekel bovenop.
Hij is wel net zo groot en krijgt een beetje een gekleurde gloed blauwig/rood, niet zo heel duidelijk hoor.
Ik heb hem nu ongeveer 2,5 jaar.

Foto's:
Afbeelding
Het pijltje wijst naar z'n puntje op z'n rug, er zitten dus geen vinnen op z'n rug.

Afbeelding

Afbeelding

Sorry krijg de foto niet duidelijker

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:57

hmm ik zou zo 1,2,3 niet weten wat het is, maar volgensmij is het echt geen guppy

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:48

Dit is in iedergeval geen guppy.
Volgens mij heb ik deze soort visjes vaker gezien bij de dierenwinkel. Misschien moet je daar even langs gaan om te kijken of er visjes zijn die daar op lijken en dan op het naamplaatje kijken?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:43

het lijkt op een danio

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:51

als ik het goed heb is het een Brachydanio Kerri. Deze vissen komen uit Zuid-Azië en worden 5 cm. Het lichaam is iriserend grijsblau en ze hebben een donker, goudomrand oog. Daarnaast vertonen ze een gele tint op de aarsvin en hebben ze dunne gouden strepen van hun oog tot staartvin. En hij valt onder de karpersoorten.