Ik heb alles al geprobeert, snoepjes op mn hand, hand de hele middag in de kooi laten zitten, ect. maar niets helpt. Ik ben nu al bijna 2 maanden bezig.. wat moet ik doen om hem handtam te maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jeaninee schreef:wat moet ik doen om hem handtam te maken?
Sammm schreef:Maar voordat je een syr tam hebt kan je ook even bezig zijn!
Als ik jou was zal ik me in het vervolg eerst heel goed verdiepen in een diersoort alvorens ze aan te schaffen. Nu zit je met deze beestjes, en ik denk, aangezien je allereerste bericht, dat je niet veel van deze hamstertjes afweet. Ze moeten bijvoorbeeld ook elke dag een zandbad kunnen nemen ten goede van hun vacht.
Op deze manier belanden er altijd veel dieren in asiels/ opvangcentra's, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Citaat:Roborovski dwerghamsters zijn de kleinste dwerghamsters. Ze hebben een kort en breed kopje met ronde, grote ogen. Hun vacht bevat een bruingele tint met een grijze onderlaag. Er is geen streep over de rug (aalstreep) en een witte buik.
Oorspronkelijk komen ze uit het Westen en het Oosten van Mongolië en Noord China. Ze zijn erg levendig en snel en ze worden ongeveer 2 tot 3 jaar oud. Over het algemeen zijn Roborovski's vooral "kijkhamsters". Ze zijn te snel om vast te kunnen houden.
Ze zijn niet solitair en kunnen dus meestal in groepjes worden gehouden. Het is wel raadzaam om een reservekooi achter de hand te houden voor het geval het fout gaat.