1 bange hamster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeaninee

1 bange hamster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:08

Ik heb twee Roborovski-dwerghamsters. Ze zijn nu bijna 3 maanden en ik ben al een tijdje bezig met het wennen aan mijn hand ('s avonds) de ene is er niet zo bang meer voor en komt er wel opzitten, overheen klimmen, opklimmen, ect. maar de ander is nog doodsbenauwd voor mijn hand en rent er alleen hard overheen als het echt niet anders kan Scheve mond
Ik heb alles al geprobeert, snoepjes op mn hand, hand de hele middag in de kooi laten zitten, ect. maar niets helpt. Ik ben nu al bijna 2 maanden bezig.. wat moet ik doen om hem handtam te maken? Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:15

Jeaninee schreef:
wat moet ik doen om hem handtam te maken? Ach gut

Ik ben bang dat je voor jouw doel de verkeerde hamsters hebt. Lachen Roborovski's zijn geen hamsters om mee te spelen, maar alleen om naar te kijken. Je zult ze nooit zo tam krijgen, bovendien houden ze er niet van om opgepakt te worden en er mee te spelen.

Als je een hamstertje wilt om mee te spelen kun je beter denken aan bijvoorbeeld een Russisch dwergje. Lachen

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 18:04

maar ik heb ze nu al 3 maanden thuis..
Ik kan ze moeilijk nu gaan dumpen Ach gut

razin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:54

dat zou idd wel heel erg zielig zijn om ze weer weg te doen!
misschien voortaan toch wat meer informatie inwinnen en opzoeken het is algemeen bekent dat het kijk diertjes zijn. Je had dan beter idd een rus of een syrische kunnen nemen. voor al syrische zijn echte knuffel diertjes als je ze eenmaal tam hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:26

Je zou rond kunnen kijken in de buurt bij bekende of er mensen zulke hamsters willen? Zo dump je ze niet echt ofzo... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:26

Maar voordat je een syr tam hebt kan je ook even bezig zijn! Knipoog

Als ik jou was zal ik me in het vervolg eerst heel goed verdiepen in een diersoort alvorens ze aan te schaffen. Nu zit je met deze beestjes, en ik denk, aangezien je allereerste bericht, dat je niet veel van deze hamstertjes afweet. Ze moeten bijvoorbeeld ook elke dag een zandbad kunnen nemen ten goede van hun vacht.

Op deze manier belanden er altijd veel dieren in asiels/ opvangcentra's, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Lachen

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:50

Sammm schreef:
Maar voordat je een syr tam hebt kan je ook even bezig zijn! Knipoog

Als ik jou was zal ik me in het vervolg eerst heel goed verdiepen in een diersoort alvorens ze aan te schaffen. Nu zit je met deze beestjes, en ik denk, aangezien je allereerste bericht, dat je niet veel van deze hamstertjes afweet. Ze moeten bijvoorbeeld ook elke dag een zandbad kunnen nemen ten goede van hun vacht.

Op deze manier belanden er altijd veel dieren in asiels/ opvangcentra's, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Lachen

Ik weet er wel redelijk veel vanaf hoor !!
Ze krijgen elke dag een zand bad (maar het probleem ligt bij het oppakken) ik heb eerst ook informatie gezocht op internet maar een kennis van mn moeder heeft ook robo's en die zei dat je ze wel kon op pakken Scheve mond

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:52

en de andere hamster is wel redelijk tam al Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:12

Geloof me, robo's zijn geen hamsters om mee te spelen. Ze zullen nooit zo tam worden als een syr of rus. Lachen

Citaat:
Roborovski dwerghamsters zijn de kleinste dwerghamsters. Ze hebben een kort en breed kopje met ronde, grote ogen. Hun vacht bevat een bruingele tint met een grijze onderlaag. Er is geen streep over de rug (aalstreep) en een witte buik.
Oorspronkelijk komen ze uit het Westen en het Oosten van Mongolië en Noord China. Ze zijn erg levendig en snel en ze worden ongeveer 2 tot 3 jaar oud. Over het algemeen zijn Roborovski's vooral "kijkhamsters". Ze zijn te snel om vast te kunnen houden.
Ze zijn niet solitair en kunnen dus meestal in groepjes worden gehouden. Het is wel raadzaam om een reservekooi achter de hand te houden voor het geval het fout gaat.

Als je echt hamsters wilt die je kunt vastpakken en mee kunt spelen kun je gewoon beter geen robo's nemen. Lachen

Neem anders eens een kijkje op www.dehamster.nl Lachen

Jeaninee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 21:23

heb ik vanmiddag al gekeke sammm Haha! maar toch bedankt..
Heb je veel verstand van hamsters?