Hond in de trein?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Hond in de trein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 19:33

Net heel verhaal getypt, bokt hikte, verhaal weg Boos! , dus hier verkorte versie

De hond mee in de trein...
Kost dat nou geld of niet?

Tip is sinds ik hem heb (anderhalve maand) al 30 keer met me meegeweest in de trein en altijd leuke reacties gehad van de conducteur. Nooit een kaartje hoeven laten zien, want het is 'n klein hondje (7,5 kilo, 30 cm hoog), dat makkelijk op schoot past of onder de bank.

Tot vandaag dus. Boze conducteur op de heenreis. Kostte me €35,- Geld, geld! Wow! Maar omdat ik stiekem toch heel lief kan kijken, heeft hij het op de originele prijs, €3,- gehouden. Op de terugreis heb ik het dus nog maar aan een (andere) conducteur gevraagd, die gaf een heel onduidelijk antwoord. Tip zit net tussen de regels voor wel/niet betalen in.

Weet iemand wel het precieze antwoord? Want anders neem ik hem dus gewoon zonder kaartje mee en dan die 1 op de 30 keer dat ik wel moet betalen ben ik dan nog goedkoper uit... Leuk, de NS Scheve mond

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:37

Als ik me niet vergis, hetzelfde als in België, en da's niet betalen als hij op schoot of in een reistas kan (en daar moet ie dan ook effectief zitten *als ze komen controleren* Schijnheilig )

Katouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:38

Ik weet het bedrag niet precies maar je kan een dagkaartje halen, is onder de 10 euro en dan kan je je hond gewoon meenemen.
Ik neem mijn boxer ook zo mee.
groetjes Katouch

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:54

idd, als je hond op schoot of in reistas past hoef je er niet voor te betalen...
en elke conducteur kan beweren wat ie wil en je een boete geven, maar dan kan je altijd nog bezwaarschrift aantekenen...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 20:18

Ja, erin pássen is wel iets, maar dan dit: ik kan 'n tas van een heel groot formaat kopen en dan m'n sint bernhard (als ik die had bij wijze van spreken) gratis vervoeren, toch? Ik ken trouwens iemand die dat met haar Duitse herder heeft gedaan. Gewoon een jutenzak om z'n buik heen en hengsels eraan. Klaar. Door de humor hoefde ze idd voor die ene keer niet te betalen, maar toch Knipoog

Een dagkaart kost 3 euro en dan mag ik hem overal mee naar toe nemen in binnenlandse treinen. Maar ik ga toch echt te vaak met de bus/trein ergens naar toe om iedere keer die 3 euro te gaan betalen. Bovendien heb ik Tip daar onder anderen ook op uit gezocht. Een lieve, kleine, rustige, oudere hond, die makkelijk mee kan in de trein.