Ik heb 2 katten, broer en zus: Elmo en Koekie. Koekie is altijd de baas geweest, ik laat mezelf nu even buiten beschouwing. Ik durf nl nog steeds te zeggen dat ik boven mijn katten sta in de rangorde

Toen Koekie verleden jaar haar bekken brak na een aanrijding merkte ik dit aan Elmo: hij viel Koekie voortdurend aan, en niet in de speelse zin... Iedere keer als het slecht gaat met Koekie, pakt Elmo haar.
Ik begin steeds sterker het idee te krijgen dat Elmo en Koekie van plaats gewisseld hebben:
- Elmo gaat het eerst eten. Koekie volgt direct, maar wel als 2e. Zij laat Elmo het bakje kiezen.
- Elmo slaapt 's nachts bij mij op bed (languit) als mijn vriend er niet is. Als hij er wel is slaapt Elmo op de hoogste plank van de krabpaal en ligt Koekie tussen mij en mijn vriend ingepropt.
- Koekie likt Elmo sinds kort.
- Elmo is altijd het eerste bij de deur als ie iemand aan hoort komen, Koekie daarentegen zit altijd buiten op me te wachten als ik thuiskom met de auto.
Mijn vragen... (een hoop

Is mijn vermoeden juist dat Elmo Koekies positie over lijkt te hebben genomen? Moet ik zijn dominantie bevestigen? Blijft Koekie dan de kat die ze nu is, of zou ze weer in haar schulp kruipen...?