Het geeft je een rot gevoel: Malthezer vermist...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Het geeft je een rot gevoel: Malthezer vermist...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 21:04

Het hele verhaal:

Ik ging met mijn moeder, mijn hond Tibbe, mijn oppaskindje en haar malthezertje en het vriendinnetje van mijn oppaskindje en ook haar malthezertje waar het om gaat dus Otto wandelen in bosgebied Herperduin. Herperduin ligt in Noord-Oost Brabant bij Oss, Schaijk, Herpen.
Ze waren alle drie los en het ging vrij goed. Totdat we bij een stroom draad aankwamen dat voor de omheining is met het wildrooster. Otto ging eronder door en begon flink te piepen, waarschijnlijk omdat hij zo geschrokken was. In een fractie van een seconde rende hij zo uit ons zicht er vandoor. Ik ben direct achterna gerend, maar niets geen spoor meer te bekennen van Otto. We hebben aan elke voorbijganger gevraagd of ze misschien een klein wit hondje zagen, maar niets niemand had Otto gezien. Ik ben steeds op en neer gerend van de ene parkeerplaats wat in de buurt was waar het was gebeurd naar de andere waar onze auto stond. Maar nog steeds geen Otto te zien. Verdrietig We hadden al een hele tijd rond gezocht en geroepen en waren onderhand erg moe en hadden honger. De kinderen die mee waren zijn 6 en 8 en die waren ook al moe en erg verdrietig. Dus zijn we naar huis gegaan en hebben we het hele verhaal aan de vader van het meisje verteld. We zijn allemaal gaan eten en ik heb direct posters gemaakt. Mijn moeder en ik zijn met de fiets/mountainbike terug gegaan en hebben daar uren rond gezocht en posters opgehangen, maar nog steeds geen Otto. Verdrietig Aan elke voorbijganger gevraagd en niemand had een hondje gezien. Toen zijn we naar huis gegaan en heeft de vader van het meisje verder gezocht ook hij heeft Otto niet kunnen vinden. Mijn moeder heeft de dierenambulance, dierenasiels, het Amivedi, en nog andere mensen gebeld waarvan ze het nummer door kreeg van de dierenasiel. Morgen zetten we een oproep op de plaatselijke kabelkrant. Ik ben met mijn hond en nog meer mensen nog om kwart voor 5 voor het donker werd, nog op de plek terug gegaan waar ongeveer Otto is verdwenen. Daar hebben we nog meer posters opgehangen en nog voor het echt te donker werd verder gezocht, maar nog steeds niets geen Otto te bekenen.

Het geeft je een rot gevoel, zo machteloos..

Het vermiste hondje luistert naar de naam Otto
Ras is Malthezer Leeuwtje
Heeft wit half lang nu waarschijnlijk vies haar.
Het is een jonge ongecasteerde reu van nog geen jaar.
Hij draagt een rood halsbandje. Hij heeft geen chip en ook geen naamplaatje of dergelijke.

Het met zwart om cirkelende stuk bosgebied dat is het stuk waar we Otto zijn kwijt geraakt, en Otto dus nog zou kunnen zijn.
Afbeelding

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:38

Jeetje das niet leuk!

Ik woon niet zo dicht in de buurt, anders had ik best wel willen helpen zoeken ofzo.....

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:49

Aaah Ach gut

Ik zal opletten of ik een hondje zoals deze beschreven is tegen kom, je weet maar nooit..

Ik hoop echt dat je ze terug vindt!! En als je ooit iemand nodig hebt om te zoeken, wil ik best meehelpen hoor!

Celeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:19

Aaah, echt erg!

Ik zal iig opletten, als ik hier iets zie hoor je het wel!
Maarja ik woon helemaal aan de andere kant vh bos Nagelbijten / Gniffelen

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:16

Dit is echt erg, het zal je maar gebeuren.

Maar mogen de honden daar wel loslopen? Want zoals ik het zo zie lopen er koeien etc. rond, meestal moeten honden dan aangelijnt blijven. En op de stukken waar ze los mogen lopen, daar zetten ze geen stroom op het draad.
Tenminste dat is hier zo.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:23

Joh wat vervelend, ik hoop dat je hem gauw terugvindt.
Enne die opmerking over het loslopen doe maar net of die er niet staat want daar heeft ze natuurlijk niets aan. (het bekende kalf en de put)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:24

Jeetje dat is echt erg Verdrietig

Succes en sterkte met de zoektocht.....

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:43

Bah, echt vervelend.

Ik zal morgen in iedergeval rondkijken, dan ga ik toch naar Herperduin.

Succes!!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 14:39

wyko schreef:
Dit is echt erg, het zal je maar gebeuren.

Maar mogen de honden daar wel loslopen? Want zoals ik het zo zie lopen er koeien etc. rond, meestal moeten honden dan aangelijnt blijven. En op de stukken waar ze los mogen lopen, daar zetten ze geen stroom op het draad.
Tenminste dat is hier zo.

Ja dat stuk wel, dit was namelijk de grens waar het wildrooster zat.

maar..:

Goed nieuws: Otto is terecht!!

We werden vanmorgen opgebeld door het Amivedi een stichting voor vermiste en gevonden honden, dat zij een fax hadden ontvangen van de Dierenopvang in Oss dat daar vanmorgen door de dierenambulance een Malthezer is gebracht. En ja het was Otto! Lachen
Ik ben meteen naar het huis van Ailla gegaan om het haar en de ouders te vertellen. We zijn naar Oss gereden en hebben daar een blije maar ook erg vermoeide van zijn avontuurtje Otto opgehaald.
We zijn nog naar het bos gegaan om alle posters eraf te halen. Dat geeft je een erg blij gevoel. Voorbijgangers spraken je ook blij aan van is het hondje weer terecht gelukkig maar. Lachen

Wat ik wel jammer vond maar nu gelukkig niet meer nodig is dat mijn bericht van de vermiste Otto niet op het hondenforum is gezet. Ik had het naar de beheerder Roelfien gestuurd en ook naar het moderatorteam, en ik zie nu dat het er nog niet op staat....

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:11

heee wat goed, wat zullen jullie blij zijn!!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:20

ben toch over het algemeen niet zo te spreken over het hondenforum........

goed dat Otto terug is! Gefeliciteerd!

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:58

Wat fijn dat'ie weer terug is zeg Lachen !