Katten probleem

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Katten probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 11:52

Ik had twee katten; de Rooie en de Witte (oorspronkelijk hadden ze 'echte' namen).

Mijn zus had er 3; haar oudste kater Manni, vocht met haar poes Lola Scheve mond en wel zo erg dat de stukken er van af vlogen...

Manni was de oudste, en als eerste in huis gekomen, Lola is als jong poesje er bij gekomen toen Manni 1 jaar was. Uiteindelijk was het voor mijn zus op haar appartementje in Amsterdam geen doen meer....Lola raakte totaal in paniek als Mannie achter haar aan zat en pieste en poepte dan gewoon van pure angst....zat dan zelf onder stront etc etc.....

Lola kon wel goed overweg met haar jongste kat Moschi; dus de keuze was snel gemaakt.

Overigens was mijn zus van mening dat Lola eigenlijk de oorzaak van het probleem was, maw dat Lola abnormaal gedrag vertoonde waardoor Manni zich zo ging gedragen Verward

Ik heb vervolgens aangeboden om Manni in huis te nemen. Ik woon achteraf dus katten kunnen bij mij gewoon buiten, bovendien lopen er nog drie honden rond, dus afleiding en mogelijkheden genoeg!


Maar......

Nu valt mijn Rooie Manni aan op dezelfde manier dat Manni zelf bij Lola deed Verward Verward Verward Verward

Dus weer stront en pis en plukken haar

Ik volg dit dus echt niet!

Manni mag van mijn Rooie gewoon de badkamer niet uit komen, anders is hij het haasje Bloos!

Manni lokt nooit een gevecht uit. En gedraagt zich eigenlijk keurig!

Mijn Rooie, voorheen ziekelijk blaasgruis katertje, is tegenwoordig een gevaarlijke tijger die elke mogelijkheid aangrijpt om Manni eens flink te pakken!

Als ik er bij ben gebeurt er overigens nooit iets Verward

Zou dit gedrag na verloop van tijd nog slijten?

Is het bij katten ook net zoals bij honden dat ze eea uit moeten vechten, maw zou het een oplossing zijn om ze samen in een vreemde ruimte op te sluiten???

Snapt iemand dit gedrag??

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:15

wij hebben hier ook bijna 3 weken oorlog in huis gehad. Ze vechten maar uit wie de baas is heb ik altijd maar gedacht. Inmiddels meppen ze elkaar speels en rennen ze achter elkaar aan.

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:56

Wij hadden het ook met onze katten
ze komen het liefst niet bij elkaar in de buurt maar werken wel weer samen als er een vreemde kat op het erf komt (en dan doet de hond ook nog mee) Tong uitsteken
ik zou ze het gewoon zelf laten oplossen

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:22

Ik zou niet weten wat je daarmee moet.
Ikzelf heb 2 katten, een poes en een kat, de poes is de moeder van de kat. Maar af en toe heeft die kat zoiets van laat ik eens lekker een hapje poes nemen Scheve mond
En hij is veel breder en dikker en groter dan de poes dus hij is sterker, dus niet zo leuk voor de poes, die telkens opgejaagd wordt.

Maar hij doet het niet altijd, hij loopt ook vaak gewoon langs haar heen zonder haar aan te kijken, ik snap het niet zo..