Tip had ruzie met de ezel = gewonde Tip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Tip had ruzie met de ezel = gewonde Tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 22:11

Heerlijk begin van het nieuwe jaar. En het mooiste is nog dat het m'n eigen schuld is Boos! . Moet het even van me afschrijven

Ik was op de kinderboerderij vandaag, moest de boel open houden. Tip, mijn hondje, was ook mee en crosste vrolijk met mij mee overal naar toe Lachen . Eendjes voeren, van de stal met een volle kruiwagen naar de mesthoop en met 'n lege weer terug, naar de konijnen enz.

Tot Anita mijn allerliefste ezeltje van de ene wei naar de andere moest. Mevrouw was een beetje jolig, dus ik dacht, ik laat haar even rondcrossen hier op het pad (is toch afgesloten, want de boerderij was nog dicht). Tip rent normaal niet snel ergens achteraan, zelfs geen wegspurtende konijnen, maar toen Anita hem peerde, ging Tip erachteraan en luisteren, niet dus .
Als ik 'n ezel was en er kwam 'n kleine gekke hond achter me aan gerend, al keffend, dan schopte ik ook. Dat deed Anita dus. Nu heeft meneer een gespleten kies en een dik oog. Eigenlijk heeft hij veel mazzel gehad, want de schade lijkt verder mee te vallen.
Ik voel me zo schuldig, ik had gewoon op moeten letten en Anita niet zo maar los moeten laten zonder heel erg goed op Tip te letten. Ik ben echt zo boos op mezelf geweest, heb echt staan janken van kwaadheid Boos!

En om het nog erger te maken:
Naar de dierenarts kan ik morgen pas. Ik belde mijn eigen dierenarts, maar die had geen weekenddienst, dus een andere dierenarts gebeld. Haar heb ik even gevraagd wat ik het beste kon doen en wat de kosten zouden zijn. Een weekendconsult is 45 euro, en dan heeft ze nog niet eens iets gedaan. De operatie (kies verwijderen) daar bovenop zou dan nog 100 euro minimaal extra zijn. En tsja, hoe ontzettend banketstaaf het ook is voor Tip, ik heb op een gewone zondag geen 150. Dus morgen naar mijn eigen dierenarts waar het op rekening kan en waar het ruim 50 euro scheelt.
Gelukkig lijkt Tip niet echt veel pijn te hebben, hij eet en drinkt en is erg vrolijk, maar stiekem is ie toch wel heel zielig Ach gut . Vooral omdat ie afgelopen woensdag gecastreerd is en dus zo'n lampenkap om moet als hij alleen is (alle t-shirts kreeg hij af). Hij heeft 'n halve paracetamol op tegen te pijn en hij is behoorlijk lodderig nu, en hij kan zo zielig kijken. Verdrietig . *Grom* Assie is heel boos en verdrietig op zichzelf Boos! Verdrietig
*zucht* Ik hoop dat het dit jaar alleen nog maar beter gaat.

**Max**

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:22

Hey assie,

Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Je moet er niet te zwaar aan trekken en blij zijn dat het allemaal nog meevalt. Je moet vooral niet boos zijn op je zelf, dat levert alleen maar een gigantisch rotgevoel op en daar heb je niets aan. Je kunt het beter van de andere kant bekijken en blij zijn dat het allemaal zo goed afgelopen eens.
En jouw kennende denk je de volgende keer wel twee keer na voor dat je je hondje weer loslaat in de buurt van de ezel. Heel veel sterkte morgenvroeg bij de dierenarts, maar het zal allemaal wel loslopen. Ach gut

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:03

ja zulke dingen gebeuren gewoon...
ik heb ook zoiets gehad mijn puppy nam de teugels en ging met het paard wandelen en toen ik de teugels wou terugnemen bleef puppy protesterend zitten waarop het paard gewoon doorstapte
besluit:gebroken pootje
maar ik zou het hondje goed warmhouden en ervoor zorgen dat hij goed drinkt
sterkte

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:53

Ben vandaag naar mijn eigen dierenarts gegaan, na een slapeloze nacht met een ijsberende Tip. De kies is eruit gehaald (natuurlijk was het net de allergrootste kies, die heel goed vastzat en wel 3 wortels had Rolleyes ) en nu ligt Tip heel snielig bij te komen van de narcose in zijn mandje.

En het prijsverschil was ook behoorlijk: ik was 37,50 kwijt, waarvan 22,50 aan het consult zelf.

Maar het belangrijkste is dat Tip nu weer 'n stuk frisser kijkt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:23

gelukkig is tip een stuk blijer. Jij ook maar blijer zijn want het is goed afgelopen.Daarnaast moet je jezelf de schuld niet geven ja had van te voren niet kunnen weten dat hij erachteraan zou gaan en dat hij niet zo luisteren

*knuf voor jou en tip*