Ik was op de kinderboerderij vandaag, moest de boel open houden. Tip, mijn hondje, was ook mee en crosste vrolijk met mij mee overal naar toe

Tot Anita mijn allerliefste ezeltje van de ene wei naar de andere moest. Mevrouw was een beetje jolig, dus ik dacht, ik laat haar even rondcrossen hier op het pad (is toch afgesloten, want de boerderij was nog dicht). Tip rent normaal niet snel ergens achteraan, zelfs geen wegspurtende konijnen, maar toen Anita hem peerde, ging Tip erachteraan en luisteren, niet dus

Als ik 'n ezel was en er kwam 'n kleine gekke hond achter me aan gerend, al keffend, dan schopte ik ook. Dat deed Anita dus. Nu heeft meneer een gespleten kies en een dik oog. Eigenlijk heeft hij veel mazzel gehad, want de schade lijkt verder mee te vallen.
Ik voel me zo schuldig, ik had gewoon op moeten letten en Anita niet zo maar los moeten laten zonder heel erg goed op Tip te letten. Ik ben echt zo boos op mezelf geweest, heb echt staan janken van kwaadheid

En om het nog erger te maken:
Naar de dierenarts kan ik morgen pas. Ik belde mijn eigen dierenarts, maar die had geen weekenddienst, dus een andere dierenarts gebeld. Haar heb ik even gevraagd wat ik het beste kon doen en wat de kosten zouden zijn. Een weekendconsult is 45 euro, en dan heeft ze nog niet eens iets gedaan. De operatie (kies verwijderen) daar bovenop zou dan nog 100 euro minimaal extra zijn. En tsja, hoe ontzettend banketstaaf het ook is voor Tip, ik heb op een gewone zondag geen 150. Dus morgen naar mijn eigen dierenarts waar het op rekening kan en waar het ruim 50 euro scheelt.
Gelukkig lijkt Tip niet echt veel pijn te hebben, hij eet en drinkt en is erg vrolijk, maar stiekem is ie toch wel heel zielig

*zucht* Ik hoop dat het dit jaar alleen nog maar beter gaat.