Konijnen"moeder" met superdikke tepels

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maud_82

Konijnen"moeder" met superdikke tepels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:22

Mijn dwergkonijntje is op 8 december bevallen van 3 veel te grote, maar dode jongen...

Net na haar bevalling heb ik haar vooral veel knuffelaandacht gegeven, maar haar verder wel voornamelijk met rust gelaten. Ze was na de bevalling behoorlijk dunnetjes en natuurlijk ook van slag.

Het was me wel opgevallen dat haar tepeltjes redelijk dik bleven en dat schijnt ook normaal te zijn. Alleen voelde ik gisteren nogmaals en nu blijken ze zo'n 1 tot 1,5 cm groot te zijn !!! Abnormaal groot dus.

Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen ?? Melken laat ze niet doen (ze is ontzettend fel)...

Nat0l0Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:08

Hoi!
Ik zou ermee tog naar een konijnenkundige dierenarts gaan, want dit is inderdaad niet echt normaal. Dan kun je het melken het beste ook laten doen door iemand die er ervaring mee heeft, zoals een fokker.
Groetjes,
Nathalie

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:05

Idd aar de dierenarts, misschien heeft ze een ontsteking, dat krijgen koeien ook!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:21

ik denk dat ze eten/drinken aan maakt..voor de jongen, net zo als een koe ook melk geeft... ook warneer het jong niet meer bij de moeder is geeft ze melk.
dus, ik zou het afwachtewn en ander idd naar de DA

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:01

Dat is bijna 3 weken terug. Naar mijn idee moeten ze dan wel minder gezwollen zijn, omdat de melktoevoer stopt. Toen mijn konijn een miskraam had, heb ik hier iig geen last van gehad. Ik denk toch een ontsteking oid. Was het haar 1e nestje?

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:31

ik zou ermee naar de dierenarts gaan maar is het al lang geleden dan dat ze jongen heeft gekregen??