Wij gaan binnenkort verhuizen en nu kunnen wij eindelijk een hond aanschaffen. Maar het punt is wat voor hond. Een beagle lijk mij een hele leuk hond. Wie kan mij iets vertellen over zijn karakter enz
bedankt alvast
xxxx anouk
Qweeny
Geplaatst: 25-12-04 17:49
ik heb zelf geen beagle maar je kan op het internet info zoeken erover
LuckyandMiej
Geplaatst: 26-12-04 17:02
Ik heb een beagle/fox Maar ik weet wel dat beagle's heel eigenwijs zijn en dat ze hun neus achter na gaan. Mijn hond is ook super eigenwijs en luistert slecht.. Maar is heel lief en heeft een heel leuk koppie
love_britt
Geplaatst: 26-12-04 18:22
ik heb zelf 2 bealgels het zijn hele eigewijze honden als je meer infol wil moet je maar ff een pb sturen
Morrie
Geplaatst: 26-12-04 19:01
als je een beagle neemt, laat er dan ook goed werkende oren op monteren, want ze staan niet bekend om gehoorzaamheid, wel om Oostindische doofheid
miekelover
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-04 21:59
hahaa past goed bij mij. Ik luister namelijk ook nooit hahah
Buckje
Geplaatst: 26-12-04 22:35
mijn buren hebben een beagle zijn karakter is best druk maar ook hel erg lief. hij loopt braaf mee
Oakland1990
Geplaatst: 27-12-04 22:19
Beagles zijn heel druk en springerig. ga naar www.hondenland.nl daar staan erg leuke rassjes op
Relliej
Geplaatst: 27-12-04 23:15
Als je voor het eerst een hond neem, zou ik niet beginnen met een beagle. Ik weet niet wat voor maat je zou willen en wat je ermee wilt gaan doen....? En in wat voor huis wonen jullie?
Puk25
Geplaatst: 28-12-04 15:03
Hoi, Er zit verschil in, heb je een beagle met jachtinstinct gefokt dan heb je een heeel actieve hond die veel energie heeft en er vaak uit moet. Wij hadden mensen in de buurt wonen met zo'n beagle en die liep al joelend en jankend naast de fiets. Zijn baasje hoefde bijna niet te trappen want die werd vooruit getrokken!! En dan onze beagle zonder jachtinsitinct... een stuk minder actief, lekker lui. Pas als we in het bos of op de heide zijn komt ze echt in actie. Ze staan er inderdaad om bekend dat ze hun neus achterna gaan. En omdat het van oorsprong drijvers zijn zijn ze veel op zichzelf aangewezen. het zijn dus geen honden die heel erg op de baas zijn gericht. (dat kunnen ze overigens wel worden, die van ons houdt mijn vriend en mij nu steeds meer in de gaten)! Wat ik er verder van weet is dat het sociale, vrolijke honden zijn, dat ze alles eten wat los en vast zit (!), dat ze voldoende tijd en aandacht moeten krijgen. En het leuke aan die van ons is dat ze in alles heeeel overdreven is en dingen goed aan kan geven... ze snurkt heel erg ook als ze niet slaapt haha, mijn vriend kan hele "gesprekken" met haar voeren, dan maken ze brom geluiden naar elkaar... ze geeft het aan als ze geaaid wil worden, komt dan bij je staan en krabt met haar pootje over je voet... Ik vind beagles helemaal geweldig!! Maar denk er goed overna want het zijn zeker niet de makkelijkste honden!!
Percy
Geplaatst: 28-12-04 16:38
Afgelopen zomer heb ik er één twee dagen op de camping gehad, was zijn neus achterna gegaan en daarbij de baas verloren
Gelukkig hadden zowel de baas als wijzelf alle instanties gebeld zodat de hond weer snel met zijn eigenaar herenigd kon worden. Wat puk25 schrijft herken ik helemaal.
Ik vond het een geweldig leuke hond maar er was geen eten veilig, hij liep alweer weg toen zijn baas hem opgehaald had en in de auto wilde zetten en hij was vrij druk. Snurken kon hij ook bijzonder goed Ik zou er zelf geen willen hebben want ik wil mijn hond gemakkelijk los kunnen laten.
leentje
Geplaatst: 28-12-04 16:53
Beagles zijn absoluut niet geschikt als "eerste" hond. Met heel veel geduld, consequentie, vastberadenheid en toch ook wel een kleine portie geluk (wb karakter van net die ene hond) kan je er uiteindelijk wel een redelijk luisterende hond van maken. Maar dat is dus niet simpel en doe je niet "even".
Wat hier al langs gekomen is herken ik ook heel erg. Mijn vriend heeft een Beagle. Die kan heerlijk lekker lui wezen en genieten van knuffel/aai-aandacht (bij mij wil ze constant op schoot), maar van zodra ze het W-woord hoort of een paar wandelschoenen ziet gaat ze door het dak
Het is een ENORME dief en compleet gefocust op eten.
Knorren om aandacht, van genot, omdat ze toch o zo zielig is dat ze niet gans de tafel mag leegvreten, ...
Naar mijn vriend luistert ze voor een Beagle extreem goed, hij kan er LOS mee gaan wandelen en heeft haar perfect onder appel (zodra we andere wandelaars, honden, ... tegenkomen gaat trouwens even de lijn om, maar eigenlijk is dit niet nodig), als er een auto aankomt moet ze de kant in en afliggen etc
Het is in de dierenkliniek de enige Beagle die zonder muilkorf behandeld moet worden en gewoon op de tafel blijft zitten.
Dit is echter allemaal vrij uitzonderlijk voor een Beagle en ze weet ook dondersgoed wie baas over haar is en wie zij de baas kan. Bijv. mijn vriend zijn moeder is niet consequent genoeg en wanneer ze dan toch eens wil straffen, hangt Beagle-lief opeens in haar hand... Ik ben vanaf de eerste keer dat ik daar kwam er heel streng mee geweest en bij mij weet ze donders goed wat mag en niet mag (en als ze iets doet wat niet mag dan kan ik haar perfect straffen zonder een grom of snauw te krijgen). Echter wanneer mijn vriend in de buurt is, luistert ze alleen maar naar hem, ze maakt daar heel duidelijk een verschil in.
Deze Beagle is heel sociaal naar katten toe (zo sociaal dat ze niet beseft dat vreemde katten haar wel eens niet zo leuk zouden kunnen vinden als zij hen) en bij kids ook, alleen is ze heel enthousiast en wild. Sowieso laten we er nooit kinderen alleen bij, maar dat zou je in principe ook met geen enkele hond mogen doen, al zijn ze nog zo braaf.
Het zijn absoluut fijne honden, maar het kost je enorm veel moeite en als eerste hond begin je er beter niet aan.
miekelover
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-04 19:22
Wij hebben al een hond gehad maar die is dood. Het is nog niet zeker of we een beagle willen. We zijn gewoon beetje aan het rondneuzen. Puk25 die foto;s zijn echt super lief