Gesteriliseerd i.p.v gecastreerd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Gesteriliseerd i.p.v gecastreerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:07

Nou vandaag weer wat meegemaakt.
zoals een aantal van jullie weten zou mijn konijn vandaag gecastreerd worden
Lees dit topic [BB] Konijn castreren? Help!
Bij de dierenarts aangekomen (loop daar ook stage) heeft de dierenarts chippie verdoofd.
Ik zei tegen hans dat hij voor de zekerheid nog even moest kijken of het wel een mannetje was.
dus hij ging op zoek naar zijn ballen (zonder dat hij opengemaakt was)
maar hans kon de ballen van chippie niet vinden.
toen heeft hij kees jan erbij geroepen en die laten zoeken/kijken, maar die kon ze ook niet vinden.
blijkt het dus een vrouwtje te zijn! mijn konijn is dus lesbisch (want ze heeft op ons andere vrouwtje zitten rijen) en ze sproeit/sproeide.

Hans heeft chippie dus i.p.v gecastreerd nu maar gesteriliseerd, want dan kan ze ook geen baarmoederhalskanker meer krijgen.
de operatie ging helemaal goed, ze heeft gewoon goed doorgeademd en we hadden de couveuse al aangezet zodat ze daar lekker warm in kon liggen en bij kon komen van de narcose.
Toen ze klaar was heb ik haar lekker in de couveuse gelegd met 2 warme kruikjes ernaast dus koud zou ze het zeker niet krijgen.

Ik dacht allemaal dat het zolang duurde voordat ze bijkwam, maar ik was waarschijnlijk gewoon overbezorgd.
want uiteindelijk schijnt het toch nog best meegevallen te zijn hoelang het duurde.
kees jan heeft nog wat anti sedan (word ze wakker van) ingespoten.
en toen ze wat beter bij was kon ze weer naar haar eigen hokje op de opname afdeling.
De hele dag heb ik af en toe bij haar gekeken en ze was goed bij.
Vanmiddag (16.00uur) toen ik naar huis ging heb ik haar weer lekker meegenomen en in haar hok gedaan toen ik thuis was.

Gelukkig is alles goed gegaan, want ik was best wel bang dat ik haar kwijt zou raken door de narcose.
Ze hoeft nu alleen nog maar een beetje bij te komen van de 'ingreep/operatie'

De operatie kostte eigenlijk 67,50euro, maar hans zei: " je hoeft niks te betalen, dat is voor je verrichtte zaken hier"
dus:
HANS BEDANKT!

Dit was me het dagje wel zeg, voor mij en voor chippie.

Iemand die chippie beterschap wil wensen?[url][/url]
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 23-12-04 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:10

Fijn dat het allemaal goed gegaan is! Lachen

(je kunt trouwens zowel een ram castreren en steriliseren, als een voedster castreren en steriliseren. Knipoog )

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:05

Beter schap met Chippie .. enne tis een verrasing, maar het is goed gegaan Lachen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:55

Ff voor de duidelijkheid... wat ik uit jou verhaal begrijp is de baarmoeder er dus helemaal uitgehaald?

Als dat het geval is... dan is ze dus wel GeCastreerd. Als alleen de eileiders worden doorgesneden of weggehaald. dan is het Steriliseren...

Tenminste zo is het bij poezen/katten en honden...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 22:57

ze is gesteriliseerd, want alleen de eierstokken zijn eruit gehaald.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:02

Dan kan ze dus nog wel wat aan haar baarmoeder krijgen. Want die zit er nog in.

En met sterilisatie worden de eierstokken afgebonden en doorgeknipt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 23:07

Nou ja, het zal allemaal wel (niet verkeerd opvatten he??) maar de dierenarts zei dat ze zo minder kans loopt ofzo.
maar het ging niet om of dat ze nog iets kon krijgen, maar het ging om het idee dat we dachten dat het een mannetje was, maar dat het een vrouwtje blijkt te zijn.
snappen jullie?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 08:43

Daarom vond ik het al zo raar klinken in mijn oren...
Want als ze dus Gecastreerd worden, word, om het zo maar te zeggen, heel het zooitje eruit gehaald!!

en omdat jij het over baarmoederhals kanker had.. Dacht ik dat het konijntje gecastreerd was... maar wel raar dat de DA zegt dat er minder kans is... want de kans blijft naar wat ik denk gewoon even groot. omdat de baarmoeder er gewoon nog in zit hoor...

maarja... ik ben geen DA