help hond blijft onzindelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:06

HA, de hamvraag, mijn jack russel heeft er 6- 8 maanden over gedaan om echt helemaal zindelijk te worden. Sommige rassen zijn al de 2e week zindelijk.

Sommige honden plassen ook van blijdschap als ze het baasje weer zien, of uit onderdaning gedrag.

Ik ging elke 3 uur met hem lopen, en als hij plaste goed belonen. Als ik hem uit ging laten zei ik elke keer weer: Gaan we plassen? Nu hoef ik maar te zeggen, PLASSEN! en hij plast op kommando. Lekker makkelijk vlak voor het slapen gaan even de keukendeur open Haha!

Reutjes plassen weer vaker als teefjes. Teefjes plassen helemaal uit, reutjes moeten overal even een klein plasje zetten, Kilroy was here *LOL*

Russels zijn wat zenuwachtiger,drukker, minder baasgericht, sneller afgeleid, dus ook wat moeilijker om op te voeden, dingen moet je vaker doen-herhalen totdat het terrierbrein het oppikt. De wereld is zo spannend.

Wij hadden nog een kater in huis en dat was voor onze reu ook heel indringend, hij vond het nodig om ook een geurspoor in huis te hebben.

Nu nog steeds moet hij steeds even tegen de voordeur een klein plasje zetten. ZO die voordeur is van mij, niemand mag er in, alles hier is van mij. Knipoog Zo zijn russels, maar wel hele leuke en slimme hondjes.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:01

eveline_B schreef:
Hahaha, dat is het dus niet.
En als je het bij de verkeerde hond doet loop je kans gebeten te worden door noodweeragressie. Als je een hond wilt straffen kan je dat het beste doen zoals ze het zelf ook doen, dus "over de snuit bijten"wat niet inhoudt dat je maar zo hard mogelijk in die snuit moet gaan knijpen, of in het nekvel pakken en even tegen de grond duwen. Schudden doet een hond alleen als hij een konijn in de bek heeft. En nou jij weer hahaha Clown .
En misschien kan je even normaal reageren, want op deze manier kost het me heel veel moeite om je serieus te nemen, hahahahaha Verward
waarom ik normaal reageren als jij het ook niet kan?? Ik ga er ook niet meer verder op in ik doe mn best om het beste voor de hond te doen, dat wil niet iedereen, want noodagressie is geen agressie er zijn er maar 2 soorten angst en dominatie agressie maar ja ga er niet meer verder op in. ik ga hier de verstandigste wezen!! Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:24

ik heb altijd geleerd dat er een verschil was tussen schudden en op/neer bewegen. Daarnaast kan ik me herinneren dat het over de snuit pakken niet zo zeer om te straffen was maar om een teken van dominantie over te brengen. Maar nu weer on-topic: hoe kan het dat de hond zoveel poept/plast in 1 keer, het lijkt er echt op dat hij gewoon niet vaak genoeg wordt uitgelaten. Mocht dat het zijn dan vind ik het zielig voor de hond eerlijk gezegd......

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:27

Kunnen we misschien stoppen met ruziën?
Hier word dat hondje niet zindelijk van hoor!

misschien is het een goed idee om een gedragstherapeut in te schakelen tessyke?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 01:28

ik heb super nieuws!!!
vandaag was ik om half 3 wakker en toen ging ik er pas met buiten en hij heeft niet binnen gedaan en om 10 uur ben ik er pas terug met buiten gegaan.
volgens mij heeft die clicker geholpen Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:42

Fijn dat het nu wat beter gaat, maar hem pas om half 3 uitlaten? je stelt zijn blaas wel erg op de proef zo hoor.

dwergpincher
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:45

Geeft niet hoor dat je er om half 3 uit gaat. Je kunt het misschien gaan opbouwen, ga er vannacht om half 4 uit bv.
En prijs hem de hemel in als hij buiten zijn behoefte heeft gedaan.
Fijn dat het nu beter gaat Go jij! Go jij!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:28

tessyke schreef:
ik heb super nieuws!!!
vandaag was ik om half 3 wakker en toen ging ik er pas met buiten en hij heeft niet binnen gedaan en om 10 uur ben ik er pas terug met buiten gegaan.
volgens mij heeft die clicker geholpen Haha!


Half drie 's nachts of 's middags??

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:40

ik heb in ieder geval begrepen dat het half 3 smiddags was omdat ze zegt dat ze toen PAS ermee naar buiten ging.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:02

dan is het niet zogek dat dat beestje nog niet zindelijk is!!

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:31

JE zegt dat je hond niet alleen kan blijven. Daar zal ik iig wat mee doen, 0niets is vervelender dan een hond die deuren kapot krabt, blaft, of wat dan ook doet als hij alleen is. Nu is het een pup, nu kan je er wat mee.

Wbt dat niet zindelijk: Zoals gezegd: Op exacte tijden uitlaten, liefst vaak.
Dus ook als het regent, je geen zin hebt oid, 12 uur is 12 uur, en niet 12.15 Knipoog (Ik zeg niet dat je dat doet hoor, alleen maar ter voorbeeld)
En misschien is er toch iets lichamelijks?

Hond door z'n eigen ontlasting halen is heel erg vernederend voor het beest.

Mariet schreef:
Ja wat ik nu zeg klinkt misschien hard, maar hem met zijn neus in z'n eigen plas douwen... dan voelt die hoe smerig het is en doet die het buiten, bij de hond van een vriendin hielp het die was na een jaar nog niet zindelijk.. Succes ermee!


Dit snap ik even niet. Hoe weet een hond, dat als je hem in z'n plas drukt, dat hij dat niet binnen, maar buiten moet doen?
Dan voelt hij hoe smerig het is... Een beest weet zelf ook wel dat poep smerig is Verward
Dan straf je hem in feite voor het poepen. Het idee van het zindelijk zijn is dat een hond snapt dat hij niet binnen, maar buiten moet poepen. Als een hond niet zindelijk is, snapt hij het dus ook niet, dus zal hij die link ook niet kunnen leggen.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 01:41

maar hij sliep zelf ook nog dus was het niet zo erg

dwergpincher
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:12

Als de pup wakker wordt dan moet je hem ook altijd een plasje laten doen.

Piet321
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:59

Om aan alle twijfels en vragen een einde te maken:

Martin Gaus: "Puppymanieren""
ISBN 90-5210-382-8

En voor wie wel voor dieren remt maar niet voor Martin Gaus Haha! :

"Toepoels Puppywijzer" (Gwen Bailey)
ISBN 90-230-09142

Allebei leuke en prettig te lezen boeken waar ontzettend veel tips in staan voor de meest uiteenlopende vragen over de opvoeding van honden van puppy naar volwassenheid. Je hond moet wel heel raar doen wil in deze boeken niet iets staan waar je het mee op kunt lossen. Bovendien geeft het je wat meer inzicht in het wezen van de hond. Ook niet echt onbelangrijk. Hoe goed bedoeld sommige opvoedkundige tips die je om je heen opvangt ook mogen zijn, soms (vaak?) slaan ze de plank volkomen mis. Vergeet niet: in de puppyperiode leg je de basis voor de rest van het leven van de hond. Liever nu wat extra moeite nemen dan later de hond naar het asiel omdat hij "onhandelbaar", "vals" of "onzindelijk" is, terwijl je het had kunnen voorkomen.

Als het met de hulpmiddelen in deze boeken nog niet lukt, kun je altijd nog een gedragsdeskundige inschakelen. Iemand die dit (bij voorbaat) al teveel moeite vindt, moet gewoon niet aan een hond beginnen. Het is algemeen bekend dat het eerste jaar met een pup relatief zwaar is. Na een jaar wordt het al een stuk makkelijker en dan kun je genieten van het goede werk dat je in het eerste levensjaar van de pup gedaan hebt. Jij blij, hond blij. Gewoon doen, dus!

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 20:22

ik ben toen hij juist van mij was dat boek in de bib gaan zoeken maar dat hadden ze niet