help hond blijft onzindelijk

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:13

manonneke schreef:
ik snap niet dat je mij zou af zit te katten?? zeg ik dan dat IK dat heb gedaan?? Verward

Ik zit jou niet af te katten, maar wie de schoen past trekke hem aan Scheve mond . Waar heb ik gezegd dat JIJ dit deed. Dat je het advies doorgeeft is al erg genoeg. Je hebt zelf je tante als voorbeeld om te zien dat er altijd mensen zijn die dit soort praktijken gaan toepassen als ze dit soort adviezen krijgen.
Ik geef alleen het advies in dit topic om deze praktijken absoluut niet uit te voeren. Bovendien was jij niet de enige die dit advies gaf.

BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:10

eveline_B schreef:
Dit is echt een vorm van dierenmishandeling.


oke het is misschien niet de beste manier maar dit is wel zwaar overdreven! je kunt het hondje het beste gewoon elke keer als het plast op de krant zetten en de krant elke dag een stukje verder naar de deur schuiven tot ie eenmaal buitenligt. dan zal als het goed is het hondje begrijpen dat ie daar zijn behoeftes moet doen. je kan ook elke keer als ie plast buiten zetten en als ie een keer zelf buiten plast belonen.
en als echt niks werkt zou je natuurlijk kunnen proberen wat manonneke zegt. het is niet de allerdiervriendelijkste manier maar het is zeker geen dierenmishandeling hoor Scheve mond !

Succes ermee ik hoop dat het lukt OK dan!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:21

Stop je hondje na het eten in een bench, want normaal bevuilen honden nooit hun nest. Hij wil dus een plasje doen maar wil zijn plekje niet bevuilen en zal gaan janken en onrustig worden.
als ze moeten hun behoefte doen gaan ze dikwijls rondjes lopen, dat is het teken om hem vlug op te pakken en naar de behoefte plaats te brengen! werkelijk hem constant in het oog houden (veel werk maar op termijn meestal vlug zindelijk)
als alle adviezen niet helpen, zeker eens bij de dierenarts langs gaan!
succes!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:14

Jaaa nieuwe opvoedtip:
Kinderen die niet zindelijk zijn gaan we ook met hun gezicht door hun eigen urine halen.

Sorry, kon het niet laten.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 15:31

ik heb geen bench en als ik hem ergens opsluit begint hij direct alles bijeen te blaffen

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:11

dat is dus het probleem!!
je hondje kan niet alleen zijn!


en daarom plast ie in huis, want dan krijgt hij aandacht(toch?)

hij moet leren om alleen te zijn, eerst 5 minuutjes en steeds wat langer.
als hij alleen is geef je hem wat speelgoed, niet meteen naar hem toegaan als hij piept, even wachten tot hij stil is en dan doe je de deur pas open.
ook elke keer als hij aandacht vraagt negeer je hem een minuutje en dan ps geef je hem aandacht, hij moet leren dat het zo niet werkt. jij bent de baas en je kleine pup niet

ik denk dat het wel samengaat dat niet zindelijk wordden en alleen zijn..

allegro

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-05-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:22

Zou gewoon negeren niet de beste oplossing zijn. Bij onze "pup" van een jaar die we uit het asiel hebben gehaald heeft dit super geholpen. Gewoon opruimen en geen aandacht aan schenken, als ie het buiten doet helemaal blij worden!! Wel echt blij en echt negeren want anders werkt het dus niet.....

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:25

tessyke schreef:
ik heb geen bench en als ik hem ergens opsluit begint hij direct alles bijeen te blaffen


he dat ken ik

wij hebben een labrador die dat vooral in het begin toen we hem net hadden en pup was. hij was ons aan het uitdagen en iedere nacht als hij dan na 1 uur wakker was begon hij te piepen en te blaffen. wij dachten (zoals jullie dat waarschijnlijk ook denken) dat dat komt omdat die eruit moest om zn behoeften te doen. dus wij iedere keer er uit en de hond uitlaten, nee want hij moest helemaal niet, wij hebben het hem afgeleerd als volgt. wij gingen er uit en deden net of hij uit de bench mocht. hij loopt er vrolijk uit pakken hem bij zn nek vel schudden hem doen hem weer terug in de bench en jawel nu is het anders om! hij blaf niet meer en begint alleen te piepen rond 7 uur als wij wakker worden.

Moet wel zeggen dat dat komt door dat hij aandacht wil. ook bij jouw hond. en die heb je hem al een keer gegeven door bv te roepen dat hij stil moet zijn. wat kan je er aan doen: stop hem overdag eens in de bench als je de tijd hebt.hond begint te blaffen laat hem maar eens een half uur blaffen. zet hem (als het kan dus in de bench boven in de slaap kamer.) en ga beneden zitten.( slim is als je je buren ff inlicht) blaft de hond nog na een half uur, ga naar boven laat hem uit de bench lopen pak hem tussen zn schouderbladen(nekvel) schud hem op en neer(=natuurlijke correctie) en doe hem weer terug in de bench. zeg niks en probeer hem ook niet aan te kijken. de hond wil aandacht en door aan te kijken en iets te zegen krijg hij aandacht, zowaar wel negatieve maar aandacht is aandacht voor de hond, en daardoor blaft die.

succes

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:33

Ik ga mee met Ellepel en Allegro. Kleine stapjes nemen in de opbouw en voorkomen dat de hond in de fout gaat. Dus niet een half uur laten blaffen, maar voorkomen dat de hond gaat blaffen en de tijd langzaam opvoeren. Daarbij ongewenst gedrag negeren en gewenst gedrag belonen.

Het blijkt wel dat het heel normaal is om een hondenbaby met zijn kop hardhandig in zijn eigen plas te wrijven en er flink bij te foeteren al helemaal geaccepteerd is in dierenminnend Nederland. Ongeacht of ze begrijpen wat we van ze willen of niet. Lijkt me een heel goede basis voor de band die je wilt opbouwen met je hond Scheve mond . Dit zijn gewoon vooroorlogse methodes.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 15:58

hoe gaat het nu?

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:58

voornamelijk naar buiten gaan na dat ze heeft gespeeld en geslapen en als je ziet dat ze wat zoekt en rondjes begint te lopen want dan is ze op zoek naar een plekje om te plassen. En als ze buiten heeft geplast belonen met een koekje.

En naar het zelfde plekje brengen waar ze eerder heeft geplast.


Ik hoop dat ze snel zindelijk wordt

BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:55

gabyfedde schreef:
Jaaa nieuwe opvoedtip:
Kinderen die niet zindelijk zijn gaan we ook met hun gezicht door hun eigen urine halen.


sorry hoor maar dit vind ik nergens op slaan. jullie zeggen nou: "ja een kind ga je toch ook niet met zijn gezicht door zijn eigen urine halen" maar een hond geef je ook op de grond in een bakje eten, nou dat zou ik ook niet met mijn kind doen dus daarom zouden jullie dan ook een panische aanval moeten krijgen!

maar hoe gaat het nou met je hondje? ik hoop dat ie zindelijk is en dat je hem mag houden!

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:17

de laatste keer dat hij had binnengedaan was een vrijdag(de dag voor ik met de clicker ging werken)
toen was mijn moeder haar aan het klaarmaken om naar het werk te gaan en ze gaat 5 min. naar de badkamer en als ze terug in de gang kwam overal maar dan echt overal stront van in mijn ouders hun kamer tot in de keuken
waar hij het vandaan haalde... Verward

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:17

sorry hoor maar dat door elkaar schudden vind ik de grootste onzin die er is ... zou niet graag bij jou op cursus willen zitten zeg...

Onze pup blafte ook enorm veel toen hij klein was maar gewoon lekker negeren laat hem maar even blaffen meestal zit er wel na 4 minuten blaffen een paar seconden rust in op dat moment kun je mooi de deur open doen en vanzelf gaat het kwartje wel vallen ...
Onze pup is nu 7 maand oud en blaft alleen nog maar als er iemand in de tuin is die hij zo snel niet herkent en hij zit alleen...
Hij heeft zo heel af en toe nog wel eens een ongelukje in huis maar dat is maar heeeeeelllll zelden ...

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:25

tessyke schreef:
de laatste keer dat hij had binnengedaan was een vrijdag(de dag voor ik met de clicker ging werken)
toen was mijn moeder haar aan het klaarmaken om naar het werk te gaan en ze gaat 5 min. naar de badkamer en als ze terug in de gang kwam overal maar dan echt overal stront van in mijn ouders hun kamer tot in de keuken
waar hij het vandaan haalde... Verward


Dan heeft of je moeder niet goed opgelet, dat hij het heeft aangegeven dat hij naar buiten moest.

Of de pup kreeg door dat ze weg ging en raakte zo in de stress dat alles eruit kwam!

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:06

BeNGeL schreef:
sorry hoor maar dat door elkaar schudden vind ik de grootste onzin die er is ... zou niet graag bij jou op cursus willen zitten zeg...
onzin je weet helemaal niet hoe wij les geven! en als je geneens kan uitleggen waarom je het schudden de grootste onzin vind heb je het bij mij al afgedaan! dus waarom vind je dat onzin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:08

Met het schudden in de nek, zeker bij de oudere pup, kan je spierletsels veroorzaken.Mijn vriendin is dierenarts en vertelde dat dit een letsel is wat best wel frekwent voor komt.Zij is absoluut tegen het schudden van de hond in zijn nek.Vaak word gezegd de mama doet het ook zo ,maar dan praat je van pups tussen de 3 a 6 weken en niet over honden van 6 maanden.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 19:30

dat is nog zo'n probleem hij zegt totaal niet waneer hij buiten moet

dwergpincher
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:57

Het is belangrijk dat je heel veel op je hondje let, die van mij loopt de ene keer naar de schuifpui en kijkt me aan en de andere keer loopt hij naar de achter deur zonder mij aan te kijken.

Piet321
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:35

Ga eens naar de biep en haal een boek over het opvoeden van een pup. Wij hebben voor onze honden een bench gebruikt bij het zindelijk maken. Een pup kun je bovendien niet lang alleen laten. Wat het plassen betreft: plassen na het spelen, na het eten, en sowieso ongeveer ieder uur naar buiten. Als de pup zijn plasje gedaan heeft (buiten welteverstaan) uitgebreid belonen. Binnen hou je de pup in de gaten. Gaat hij rondjes draaien, zoekend snuffelen dan moet hij waarschijnlijk zijn behoefte doen: naar buiten, dus. Slapen en eten in de bench. De eerste weken zijn wij zelfs 's nachts opgestaan om de pup te laten plassen.

Als de pup binnen geplast heeft is straffen zinloos: hij weet niet dat het niet mag! Als je de pup "betrapt" meteen optillen (de zogenaamde plasrem wordt geactiveerd, hij houdt op met plassen) en naar buiten! Daar verder laten plassen en uitgebreid belonen. Honden willen hun eigen nest (lees: bench) niet bevuilen dus zullen ze piepen/blaffen als ze nodig moeten. Daar moet je natuurlijk gebruik van maken. Met de neus erin drukken is zinloze mishandeling, dit doet een dierenliefhebber gewoon niet. Het is niet meer dan de eigen frustratie afreageren op de hond. Het kweekt wantrouwen tussen baas en hond. Het is veel sympathieker om je gewoon goed in het opvoeden te verdiepen.

Veel succes!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:45

pubelia schreef:
onzin je weet helemaal niet hoe wij les geven! en als je geneens kan uitleggen waarom je het schudden de grootste onzin vind heb je het bij mij al afgedaan! dus waarom vind je dat onzin?

Schudden is geen goede manier van straffen, omdat het door een hond geassocieerd wordt met het doodschudden van de prooi. De hond denkt dus dat jij hem als prooi ziet en hem dood wilt maken.

De manier van Piet is de juiste manier om een hond zindelijk te maken. Met gevoel voor dieren en geduld.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:02

eveline_B schreef:
Schudden is geen goede manier van straffen, omdat het door een hond geassocieerd wordt met het doodschudden van de prooi. De hond denkt dus dat jij hem als prooi ziet en hem dood wilt maken.

De manier van Piet is de juiste manier om een hond zindelijk te maken. Met gevoel voor dieren en geduld.

hahaha het geassocieerd word met het doodschudden dit is duidelijk vermenselijk!!hahaha

dat van de nekletsel dat zou goed kunnen, maar toen ik het deed was die net maar een paar weken oud (8) ! en was op advies van.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:03

en mischien is het toch handig om de hond wat vaker op een dag uit te laten en op gezette tijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:54

pubelia schreef:
en mischien is het toch handig om de hond wat vaker op een dag uit te laten en op gezette tijden!

Ik denk dat dit eigenlijk het probleem is want er is geen hond die uit onzindelijk heid zoveel kakt.Je hebt wel de zogenaamde protest plassen.Maar een hond die zoveel kakt waar je bij staat is of aan de diaree of te lang niet buiten geweest.
Jij gaat naar school , maar is er in de dag iemand thuis om de hond uit te laten?

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:56

pubelia schreef:
hahaha het geassocieerd word met het doodschudden dit is duidelijk vermenselijk!!hahaha

dat van de nekletsel dat zou goed kunnen, maar toen ik het deed was die net maar een paar weken oud (8) ! en was op advies van.

Hahaha, dat is het dus niet.
En als je het bij de verkeerde hond doet loop je kans gebeten te worden door noodweeragressie. Als je een hond wilt straffen kan je dat het beste doen zoals ze het zelf ook doen, dus "over de snuit bijten"wat niet inhoudt dat je maar zo hard mogelijk in die snuit moet gaan knijpen, of in het nekvel pakken en even tegen de grond duwen. Schudden doet een hond alleen als hij een konijn in de bek heeft. En nou jij weer hahaha Clown .
En misschien kan je even normaal reageren, want op deze manier kost het me heel veel moeite om je serieus te nemen, hahahahaha Verward