help hond blijft onzindelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

help hond blijft onzindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 00:52

ik heb een hond van 6 maand maar hij blijft onzindelijk en als hij tegen eind januari niet zindelijk is moet hij weg Huilen Huilen Huilen

please tips!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:24

ik zag vd week op televisie een vrouw met 2 engelse bulldog pups die ook maar niet zindelijk werden.. ze deden het werkelijk overal..dus ze is er mee naar de dierenarts gegaan en toen bleek dat ze een of andere bacterie in hun lichaampje hadden waardoor ze alles maar lieten lopen..misschien bij jou hond ook het geval? of misschien heeftie wel un ontzettend zwakke blaas? ikzou zowieso eens even contackt opnemen met je diern arts! Succes!

Tahnee_

Berichten: 846
Geregistreerd: 15-09-04
Woonplaats: den haag! logies ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:51

een puppy leren op het krante te laten doen.. als je buiten bent geweest gelijk op het krantje zetten.. en als die heeft geplast beloon je um met een hondenkoekje en het krantje steeds verder naar de buiten deur leggen..en steeds schonen krant neer leggen Knipoog en dan leert die dat die het op het krantje mag doen en zo leert die buiten te plassen.. en als niet meer op het krante doet dan geeft die zelf asan dat die naar buiten moet.. Lachen

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:54

tessyke schreef:
ik heb een hond van 6 maand maar hij blijft onzindelijk en als hij tegen eind januari niet zindelijk is moet hij weg Huilen Huilen Huilen

please tips!!!

wat voor een hond is het, wat hebben jullie geprobeerd. is het hondje "zeker"van zn zaak of is het een onzekere hond?
waar doet die het? wanneer doet die het? en zou ik eventueel een keer komen kijken? het kan met het gedrag te maken hebben, is het dan niet dan idd naar de DA!

(honden instructrice)

ellepel

Berichten: 47417
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:09

elk uur naar buiten?
en belonen als ie het buiten doet?

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:17

Ik zou ook naar de dierenarts gaan. Misschien heeft ie wel blaasontsteking waardoor hij zn plas niet kan ophouden.
Dat is gewoon een bacterie wat honden kunnen krijgen, dus ik zpu voor de4 zekerheid even naar de dierenarts gaan.
Waarschijnlijk zit er een medische oorzaak achter

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:48

tessyke schreef:
ik heb een hond van 6 maand maar hij blijft onzindelijk en als hij tegen eind januari niet zindelijk is moet hij weg Huilen Huilen Huilen

please tips!!!


Dit is ook wel weer erg makkelijk
Je hond word niet zindelijk, dus doe hem maar weg.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:09

ik vind het van jullie allemaal knap dat jullie weten wat het mischien wel kan zijn!! het kunnen 2 dingen zijn of ligt aan zn gedrag of iets lichamelijks! maar ik heb dingen gevraagt en zo lang ze er neit op gerageerd kunnen jullie ook niet weten wat het is! (is niet aan vallend bedoeld hoor!)

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 21:57

hij doet altijd voor de deur en zelfs gistere op mijn ouders hun bed
wij wonen op een appartementje dus hebben geen tuin en hij laat het niet gewoon lopen maar het is onmogelijk om er elk uur mee buiten te gaan

Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:27

Ja wat ik nu zeg klinkt misschien hard, maar hem met zijn neus in z'n eigen plas douwen... dan voelt die hoe smerig het is en doet die het buiten, bij de hond van een vriendin hielp het die was na een jaar nog niet zindelijk.. Succes ermee!

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:28

ik duw hem met zijn neus er niet echt in maar gewoon er heel dichtbij en geef hem dan een tik

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:35

Klinkt als aandachttrekkerij. Hoeveel aandacht krijgt hij overdag?

ellepel

Berichten: 47417
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:36

neee je mag nooit een hond met zijn neus erin duwen!
dat snappen ze echt niet , dat is onzin hoor, je moet er met hem uit, en zo vaak mogelijk, flat of geen flat, optillen en naar beneden, anders leert hij het nooit.
en zo vaak mogelijk op het balkon laten.

leg een stapel kranten op de plek waar hij plast, die verhuis je later naar buiten toe zodat hij leert dat ie buiten moet plassen.

verder kun je hem in een kamerkennel doen snachts, en je moet er elke nacht even uitgaan en hem op het balkon laten dat ie kan plassen, voor de nacht geen water meer geven helpt ook, (kan best, na negen uur geen water meer geven, uitdrogen zal hij echt niet)

informeer enes om je heen naar mensen met honden hoe die het hebben gedaan..

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:40

hij krijgt heel veel aandacht want ik ben er toch wel even mee bezig elke dag op verschillende uren
(en als het om aandacht vragen gaat krijgt hij op die moment genoeg aandacht van mijn moeder Nagelbijten / Gniffelen )

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:41

zal een foto zoeken mischien dat dat helpt

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:46

Mariet schreef:
Ja wat ik nu zeg klinkt misschien hard, maar hem met zijn neus in z'n eigen plas douwen... dan voelt die hoe smerig het is en doet die het buiten, bij de hond van een vriendin hielp het die was na een jaar nog niet zindelijk.. Succes ermee!


Dat is gewoon dierenmishandeling! In het jaar 0 was dit gebruikelijk, maar de laatste jaren echt niet meer!

Bij ons gaan de pups zo goed als zindelijk de deur uit. Als je het nest goed schoonhoudt gaat dat haast vanzelf. Was hij wel zindelijk toen jullie hem kregen?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:56

ik kende hem al van toen hij geboren was en vanaf hij bij de moeder wegmocht heb ik hem meegenomen dus hij was nog niet zindelijk

manonneke

Berichten: 2441
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Eindhoven, Achtse Barrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:19

als de hond van mn tante dat deed moest ze van de puppy cursus zn snuitje erin duwen Scheve mond en dan even vasthouden zeg maar als je het snapt Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:25

mijn poes had dit ook, wel een ander dier maar ze bleek een nierziekte te hebben (pijnlijk genoeg was het toen al te ver en hebben we haar in moeten laten slapen, ik kan mezelf nog steeds voor mijn hoofd slaan dat we niet eerder hebben laten onderzoeken, we bleven haar maar de kans geven om het af te leren). Zij was 4 weken toen ze bij de moeder wegging. Laat er naar kijken en steek niet je kop in het zand door hem dan maar weg te doen, wie weet is het snel opgelost door wat pilletjes.

dwergpincher
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:57

De hond zijn neus in zijn behoefte doen is heel vernederend.
Doe dit nooit.
Veel op hem letten en heel veel mee bezig zijn

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:00

Tahnee_ schreef:
een puppy leren op het krante te laten doen.. als je buiten bent geweest gelijk op het krantje zetten.. en als die heeft geplast beloon je um met een hondenkoekje en het krantje steeds verder naar de buiten deur leggen..en steeds schonen krant neer leggen Knipoog en dan leert die dat die het op het krantje mag doen en zo leert die buiten te plassen.. en als niet meer op het krante doet dan geeft die zelf asan dat die naar buiten moet.. Lachen


Je verplaatst dan het probleem! Heb je hem krantzindelijk, moet dat meestje het weer leren dat dat niet meer mag, erg verwarrend voor de pup!

Je kunt hem beter elke keer als hij wakker word mee nemen naar buiten, neer zetten waar hij mag poepen en plassen, aan de lijn houden en als hij iets gedaan heeft belonen, heel veel belonen.
Na dat hij iets gedaan heeft ga je pas wandelen.
Kom je thuis en heeft hij gegeten, gespeeld of geslapen....hetzelfde.
Steeds weer.
Als je merkt dat hij het een beetje aan gaat geven kun je het langzaam afbouwen. maar blijf belonen! En wacht met wandelen tot hij iets gedaan heeft. Na plassen of poepen begint de pret dus pas voor hem!

Succes~! OK dan!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:07

manonneke schreef:
als de hond van mn tante dat deed moest ze van de puppy cursus zn snuitje erin duwen Scheve mond en dan even vasthouden zeg maar als je het snapt Knipoog

Dit is echt een vorm van dierenmishandeling. Zo maken we mensenkinderen toch ook niet zindelijk? Die zetten we gewoon heel vaak op het potje, totdat het kwartje valt. Dit zijn geen adviezen die ik verwacht te vinden op een site van dierenliefhebbers.

Als je goed geïnformeerd aan een hond begint, weet je dat het kan gebeuren dat ze lat zindelijk worden. Zeker als ze het nog niet zo lang op kunnen houden en ze komen er niet snel genoeg uit om ongelukjes te voorkomen. Op dat moment wordt het verkeerde gedrag aangeleerd en zal het alleen maar langer duren om de hond zindelijk te krijgen. Dus ik zou zeggen dat jullie als gezin even de schouders eronder moeten zetten en er meer aan moeten doen.

Een goede site voor meer (diervriendelijke) tips en adviezen:
http://www.dogweb.nl/gedrag/zindelijk.html

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 00:18

ik doe het momenteel zo als ik wakker wordt ga ik er direct mee buiten en als ik s'middags en s'avonds van school thuiskom ook en dan na het eten

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:19

als je de hond ziet plassen, zachtjes zonder hem aan te kijken en zonder iets te zeggen pak je hem op zet hem op het (balkon, of beneden in de struiken) en als de hond doorplast buiten, dan beloon je hem, maak er echt voor de hond een feest van! op een gegeven moment begrijpt de hond van als ik buiten plas krijg ik aan dacht en als ik het binnen doet niet(daarom mag je de hond ook niet aan kijken en ook niks zeggen, is negatieve aandacht maar is ook aandacht waar de hond het voor doet, dus ook geen tik) je hebt overgens een honden toilett voor mensen met een balkon!

Ik lees overgens dat je de hond met zn neus in de urine moet duwen en lees ook heel veel mensen dat je het niet moet doen, maar weten jullie ook waarom je dat niet moet doen?

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 00:22

heb de site juist bezocht en ga het met de clicker proberen want die kent hij maar andere tips zijn ook nog altijd welkom