Rattenpraat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Rattenpraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 00:45

Ik ga morgen een paar ratten halen heb er echt zin in. Heb zo'n grote kooi van Gabber. Die heb ik al 2 jaar maar nog niet gebruikt. Toen vroeg ik me af hoeveel ratten erin kunnen. Maar die kooi die ik heb zie ik nergens meer.

Maar nu kwam mijn vriend op het idee. Wij hebben 2 grote inbouwkasten en 1 daar van om te bouwen tot rattenpaleis. Vond dit een super idee. We gaan er van het weekend mee beginnen. Heb er echt zin in.

Wie heeft er nog meer ratten? En hebben jullie foto's van hoe jullie ze houden. Kan ik nog ideeen op doen enzo. En hebben jullie nog tips?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:09

Grootste tip met hout: smeer ze goed in met waterafstotend goedje, anders stinkt het binnen no time als de pest.

Niet alleen de bodem, maar gewoon de hele kooi van binnen, want ze doen niet alleen netjes op de grond plassen Haha!

Veel plezier er verder mee, ik had hetzelfde idee als jou, grote rattenkasten gebouwd, en zag er heel erg leuk uit
Ondertussen zijn de ratten hier al een tijdje weg, maar als ik weer eens op mezelf woon komen ze er echt weer in.

jenneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:20

Ik ben blij dat ik niet bij jullie in de buurt woon. Ik vind het vreselijke beesten. Ieder zijn ding....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:31

jenneke2 schreef:
Ik ben blij dat ik niet bij jullie in de buurt woon.

En als ik je dan vertel dat er een heel legioen rattenliefhebbers bij jou om de hoek woont, zou je dan verhuizen? Verward

Heb zelf ook een aantal ratten en ben ook heel actief op rattenforums. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:26

Hoi,

ik heb nu nog 4 ratjes, alle 4 zelfgefokt. Ben een poos actief geweest op het gebied van fokkerij, op mijn "top" had ik 34 ratjes (excl. de rittens van nestjes). Nu fok ik helaas niet meer, heb geen tijd meer. Ik had zelf een grote kooi gebouwd van mdf-plaat (3 meter breed, bijna 1 meter hoog en zo'n 50cm diep), maar die heb ik vorig jaar de deur uitgedaan (tegen rattenurine is echt nauwelijks op te poetsen)...

Het ligt er een beetje aan welke Gabberkooi je hebt, er zijn geloof ik 3 maten. In de middelste maat (aan elke kant een verdiepinkje) kun je 4 a 5 ratjes houden. Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk hoeveel de ratjes er uit komen. Mannen hebben (uiteindelijk) wat minder ruimte nodig dan vrouwtjes. Mannen zijn al heel tevreden met een goede hangmat en een schoenendoos ofzo Knipoog

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:20

wat leuk! Ik heb op dit moment gerbils (woestijnratjes) in een groot aquarium. Grotere 'echtere' ratten leken mij ook altijd leuker, maar mijn zusje had een aantal gerbils van iemand gekregen die waren gefokt als rattenvoer, en je raad het al... een nestje.
Gelukkig heb ik ze nu beter geslacht, want ik heb hier de dames zitten, en er is al ruim een jaar geen nestje geweest. Maar nu worden deze kleintjes niet zo heel oud heb ik begrepen, dan lijkt het me wel leuk hierna een paar 'echte' ratten te nemen. Zouden die ook in een groot aquarium kunnen?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:22

AM -> BB Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:22

mijn tante heeft ook een rattery en ik hoorde dat een aantal bokkers ook wel ratjes bij haar gehaald heeft!! ze heet naomi en woont in gorinchem misschien kennen jullie haar wel Knipoog
zelf hebbik ook ratjes gehad maar was niet zo fanatiek met de stambomen als mijn tante or! Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:41

Iris82 schreef:
En als ik je dan vertel dat er een heel legioen rattenliefhebbers bij jou om de hoek woont, zou je dan verhuizen? Verward

Heb zelf ook een aantal ratten en ben ook heel actief op rattenforums. Lachen

Zijn er dan rattenforums? Waar zitten die? Ik ben bang dat dit een uit de hand gelopen hobby gaat worden. Geweldig die beesten.

Ik heb zo'n gabberkooi met 3 verdiepingen. En met van die spiraalbuizen om naar boven te lopen. Van de week nog heel internet afgezocht maar nergens te vinden. Ik heb ook al een tijdje worden misscien niet meer gemaakt.

Ik was niet van plan om te fokken. Ik ben te lui om me helemaal te gaan verdiepen in afstammelingen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:42

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 11:44

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:49

Citaat:
Ik was niet van plan om te fokken. Ik ben te lui om me helemaal te gaan verdiepen in afstammelingen.

Terwijl juist de genetica en het verdiepen in lijnen erg leuk is bij ratten! Ik had echt een verzameling kleurtjes, vachtjes en aftekeningen. Maar ik denk dat liefhebbers er meer plezier van hebben dan fokkers. Het is echt een konkelwereldje hoor!

Citaat:
Ik heb zo'n gabberkooi met 3 verdiepingen. En met van die spiraalbuizen om naar boven te lopen. Van de week nog heel internet afgezocht maar nergens te vinden. Ik heb ook al een tijdje worden misscien niet meer gemaakt

Ik weet niet welke je bedoeld. Ik ken 3 Gabbers: een zgn dunabak, een kooi met 2 tralie-verdiepingen en een kooi met 3 houten platen erin...?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:52

felicity schreef:
Oo dat wist ik niet. Sorry

Kan geen kwaad hé Tong uitsteken sommige mensen geraken niet op hk maar dan kunnen ze hier hun rattenverhalen kwijt Knipoog Ikzelf heb 2 ratjes. Crumbel (zwart berken) en Bo (bluepoint siamees dumbo)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:58

Bij welke rattery komen jouw ratjes vandaan Soprano?

Zit er toevallig Proud to Present in de stamboom? Da's mijn rattery Knipoog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:56

Crumbel komt van rattery diddle en Bo van rattery pintor! Ik zal even kijken in hun stamboom Knipoog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:59

Nee staat er niet in maar de naam komt mij bekend voor...

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:47

ik heb supper veel ratten gehad Lachen alleen ze gaan zo snel dood Huilen door een tomor of zo Huilen Maar ze zijn echt zoooo lief Lovers

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:00

felicity schreef:
Zijn er dan rattenforums? Waar zitten die? Ik ben bang dat dit een uit de hand gelopen hobby gaat worden. Geweldig die beesten.
.

www.ratten.nl
(Ben moderator op dat forum!! )

Enne dat uit de hand lopen... Wij noemen dat een aanval van GMR. (Een erg besmettelijk virus!) Staat voor Get More Rats! Cool Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:01

Chubby schreef:
Zit er toevallig Proud to Present in de stamboom? Da's mijn rattery Knipoog

Harlekijntje! Cool

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:06

Iris82 schreef:
Harlekijntje! Cool

Hey leuk, zit er ook bij iemand hier Ciskesharem nog in, dat is de mijne Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:10

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:15

Iris82 schreef:
Jouw rattery geweest?
Bij een vriendin van mij zit Hippe Harry in de lijn! Lachen
Check: http://members.lycos.nl/ratteryruby/newpage.html

Ja klopt die was van mij, wat leuk dat Harry nog steeds door werkt.
Ik zie zo Carolien, Ingeborg en Maudy hun rattery's er ook op staan, ook alledrie gestopt met fokken ondertussen.
O en Ton is zo te zien ook nog steeds actief Tong uitsteken

Weer edit: herken ook Silverstone nog van vroeger, leuk mens

Harry was goei trouwens, won iedere keer de cinnamon afdeling *trots op mijn kereltje*

Weet ik iig waar ik naartoe kan gaan als ik weer wil beginnen, wou met de tijd het liefst iets terug waar iets van mij in zat in de verte.
Laatst bijgewerkt door Sily op 22-12-04 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:17

Zit Harlekijn bij jou dan? Ik heb niet gehoord van martine dat ze hem weg had gedaan?

Zo kom je nog eens wat te weten!

Wordt hij ingezet voor de fokkerij?

Ik heb zijn zusje nog bij mij zitten. Is een heerlijk blotertje Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:23

Een fuzzje he. Lachen
Nee ik heb Harlekijntje niet joh. Lachen
Daar heb ik je ooit om info over gevraagd! Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:25

PtP Harlekijn heeft met 11 maanden Joan Jett van La Madonna gedekt en daar is Billy the Kid van Rattopia uit gekomen en die gaan nu ingezet worden bij rattery Ruby www.ratteryruby.tk om met een Dtje van hun te nestelen. Knipoog