zieke kat, maak me zorgen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefje23

Berichten: 675
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Delft

zieke kat, maak me zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 00:40

Sinds zondag wil mijn kat Job niet meer eten en drinken.
Ben gisteren bij de dierenarts geweest en hij denkt dat het een infectie is.
Hij bleek koorts te hebben en een gevoelige keel. Na een injectie leek hij in eerste instantie wat op te knappen maar na een paar uur was het weer mis. Hij wil alleen maar slapen.
Nou had hij ook wat bloed bij de ontlasting (1x) en ook na het temperaturen zat er een beetje bloed aan de thermometer, de dierenarts dacht dat het niets bijzonders was.
Mijn vraag is heeft iemand dit wel eens meegemaakt, is het over gegaan?
Misschien klink ik een beetje overbezorgd maar ben nou eenmaal gek op mijn beestjes!!!!!!!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:49

Tjonge, kan me voorstellen dat je je nu wel heel erg zorgen maakt. Zal toch als je kat morgen vroeg voor 7 uur niet een beetje is opgeknapt toch maar weer de dierenarts bellen en als je nog hetzelfde antwoord krijgt, gelijk een andere bellen. Bloed kan ook misschien zijn dat hij een aantal dagen niet heeft gegeten. Maar ja, verder zou ik het ook niet weten.

Heel veel sterkte

pastel
Berichten: 727
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Pekela's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:03

sluit me geheel aan bij eleoneer, andere dierenarts raadplegen.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:06

Ik heb er geen ervaring mee maar als ik jou was zou ik idd naar een andere DA gaan

oblige
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:03

koorts wijst idd op een infectie. wat heeft de dierenarts hem geprikt? heb je antibiotica meegekregen? heeft ie infuus gehad?

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:13

als t goed is moet je ook antibiotica mee gekregen hebben...
deoen ze meestal in zo'n situatie.
anders morgen meteen een andere arts vragen

Jatjana

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:39

Ik zou nu meteen nog een andere dierenarts bellen, want als een kat lang niet drinkt dan stoppen de nieren ermee en dan is het zo afgelopen, dus als ik jou was zou ik niet te lang wachten, want ik weet niet vanaf wanneer hij niet meer drinkt, maar als het langer dan twee dagen is, dan kan het al weleens fout zijn, dat heb ik zelf ook al eens meegemaakt.
sterkte

Eefje23

Berichten: 675
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 13:22

Iedereen bedankt voor de reacties! Wat er in de injectie zat weet ik eigenlijk niet zo goed. Maar hij heeft idd een antibiotica kuur gekregen. Inmiddels eet en drinkt Job weer een beetje. Hij plast ook (heb hem gevolgd naar de kattenbak Bloos ) Verder komt hij nu niet meer ziek op mij over. Is alert en loopt weer een beetje rond in huis. Heb gisteren nog wel overleg gehad met mijn DA omdat hij toen nog niet gegeten had, wilde hem wel nog zien maar heb afgebeld omdat hij vandaag nu echt aan de beterende hand lijkt te zijn. Ga hem nog wel goed in de gaten houden vandaag dan kan ik eventueel morgen toch nog langs de DA!
In ieder geval wens ik gelijk bij deze iedereen hele fijne feestdagen samen met zijn of haar dieren!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:59

arme job.... hoop dat t nu weer wat beter gaat! spreek je zo weer!